תומכי התנועה האסלאמית תכננו פיגוע נגד חיילים

חקירת שב"כ חשפה חוליית טרור המורכבת מאזרחים ישראלים שתכננה לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל בנגב כנקמה על הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק. המחבלים רכשו נשק וניסו לשתף פעולה עם חמאס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שני פעילים בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הואשמו לאחרונה בעבירות נגד ביטחון המדינה, שכללו כוונות לבצע פיגוע נגד חיילים באזור הנגב – כך התיר היום (שלישי) שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לפרסום. זאת, על פי ההערכות, כתגובה להוצאת התנועה מחוץ לחוק. הנאשמים, אזרחים ישראלים, נעצרו בתום חקירת שב"כ והיחידות המרכזיות של מחוזות דרום וצפון של המשטרה.

לפני כמה שבועות הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד השניים, פיראס אל-עומרי, בן 45 מסנדלה שבצפון, ומוחמד לויסי, בן 30 מקלנסווה, בגין קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, פרסום ותמיכה בהתאחדות בלתי-מותרת. שניים מחברי החוליה שבה היו אל-עומרי ולויסי חברים לכאורה, מוחמד מסרי, בן 38 מבאר שבע, ועבדאללה אבו עיאש, בן 27 מכסייפה, נעצרו לחקירה כבר במהלך דצמבר 2016 והועמדו לדין.

כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכת הדין לני מונטיליו סגל, מתארים כיצד הנאשמים חברו לאבו עיאש ולמסרי, לאחר הוצאתה מחוץ לחוק של התנועה האסלאמית בחודש נובמבר 2015. לויסי, אבו עיאש ומסרי הועסקו כולם ברשת "קינג סטור אלמשהדאווי", ומשם הכירו, והיו כולם פעילים בתנועה האסלאמית לפני הוצאתה מחוץ לחוק.

להערכת המשטרה ושב"כ, במחצית השנייה של נובמבר 2015 הגיעו מסרי ולויסי לאוהל המחאה באום אל-פחם, שהוקם בעקבות הוצאתה של התנועה מחוץ לחוק. אל-עומרי שוחח עם השניים ביחידות וביקש לגייס אותם לפעילות מחאה נגד ההחלטה באמצעות ריסוס כתובות. בהמשך סיכמו השלושה כי אין די בריסוס הכתובות והחליטו לבצע פיגוע טרור בישראל.

לויסי, על פי כתב האישום, הקים את "א-נהדה א-שבאביה", תנועת הצעירים של הארגון, ועמד בראשה. הוא שהה לאחרונה בטורקיה, שם המשיך לפי ההערכה בתכנון הפיגוע לאחר המעצרים בחודש דצמבר, ונעצר לחקירה מיד עם שובו לשטח ישראל בחודש מרץ האחרון. מעצרו הוביל לחידוש החקירה, שבמסגרתה נעצר גם אל-עומרי, פעיל בכיר בפלג הצפוני.

בחקירה התברר כי אל-עומרי הוא הגורם שאליו פנו חברי החוליה כדי לקבל אישור למימוש תכנית הפיגוע, ובכתבי האישום מתוארים הצעדים שנקטו על מנת לקדם לכאורה את תכנון הפיגוע. אל-עומרי מוכר לכוחות הביטחון מפעילותו בעבר, ומיוחס לא אישום נוסף בגין מגע עם סוכן חוץ, לאחר שנפגש לכאורה עם פעיל חמאס בטורקיה כשהוא מודע לכך שמדובר בפעיל הארגון.

במסגרת ההתארגנות, במהלך שנת 2016 העביר פראס אל עומרי לידי לויסי תת-מקלע מאולתר מסוג קארל גוסטב, כדי שלויסי יעבירו למצרי בבאר שבע. עוד עלה כי בתחילת שנת 2016 מסר לויסי לאל עומרי שלטים אלקטרוניים, שעשויים לשמש כמערכות הפעלה מרחוק למטעני חבלה מאולתרים.

משב"כ נמסר כי "הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית קיים לאורך השנים זיקה הדוקה עם חמאס. החקירה המחישה כי הבסיס האידיאולוגי המשותף והקשר העמוק שמתקיים בין פעילים בשני הארגונים טומן בחובו סיכון ביטחוני רב, בדגש על מעבר פעילים בתנועה האיסלאמית מפעילות הומניטארית לכאורה לביצוע פעולות טרור".

"שירות הביטחון הכללי מדגיש כי גורמי אכיפת החוק ימשיכו לנקוט בכל הצעדים הנדרשים לשם אכיפת ההכרזה על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כארגון טרור, בדגש על מניעת פעילות כלשהי מטעם הפלג לנוכח הסיכון הנשקף ממנו לביטחון המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture