פעילות עניפה על ידי ארגון "אנחנו וצאצאינו" לקראת קבלת התורה

'בית המדרש הגדול בעולם': רבבות ילדי ישראל בכל הערים והיישובים השתתפו בחודש של התעלות רוחנית • חולקו ערכות עידוד הלימוד לזמן קיץ באלף סניפי הארגון בכל רחבי הארץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגון "אנחנו וצאצאינו" העומד בנשיאות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, הפעיל ביומי דפגרא – חודש ניסן, את 'בית המדרש הגדול בעולם' בתוכנית מיוחדת גם בימי הפסח, כבכל ימי בין הזמנים – במסגרת בית המדרש חולקו כ-50,000 ערכות הכוללות חוברת בעלי תוכן תורני עשיר, מחולק עם לימוד יומי לכל יום, וכן הדיסקים המפורסמים של "אנחנו וצאצאינו" העמוסים בתוכן הכולל דרשות, שיחות מגדולי ישראל, שירים וסיפורים – חידות ומטלות חיזוק לימים בהם יש להרבות בקדושה, החומריים המרתקים מיועדים לכל בני המשפחה ויו"ל בשיתוף "תנועת בתיה – בית יעקב".

הרב אליעזר יוטקובסקי, יו"ר הארגון, אומר, כי אין ספק שאינו דומה חינוכו של ילד המאזין בקביעות לדיסקים של "אנחנו וצאצאינו", לילד שלא גדל על התכנים החינוכיים החשובים הללו. במסגרת 'בית המדרש' אף נפתח קו טלמסר מיוחד, מחולק לפי רמות גילאים שונות, כאשר כל ילד לפי רמתו יכול לצבור נקודות על-ידי התנהגות נאותה, לימוד ואף מבחנים על משניות מסכת פסחים.

הרב מרדכי בלוי, המפקח החינוכי של הארגון, אמר, כי מפעים בכל פעם מחדש להיווכח בהתלהבות הרבה, כאשר אלפים רבים של ילדים נבחנו בעל-פה את כל מסכת פסחים. הארגון מצדו השקיע רבות בכדי לעודד ולהמריץ את ילדי החמד, כאשר בין המשתתפים נערכה מכירה סינית ובה יכלו הילדים לרכוש מתנות מיוחדות.

מבן אלפי הילדים שהשתתפו בתוכניות השונות, זכו הילדים שצברו מספר רב של נקודות להיכנס להגרלה מיוחדת, בסופה נערך עבורם טיול משולב של אבות ובנים באסרו חג פסח. בטיול השתתפו ארבע מאות אבות וילדים, במערך לוגיסטי מושקע בשיתוף עיריית בני ברק פרויקט 360 ועמותת מפעלות.

הרב שמעון קשש, מנהל פרויקט 360 בעיריית בני ברק, מספר כי במהלך היום חוו הילדים חוויה ייחודית ומאתגרת ביער קריית אתא המורכב כולו מפעילות משותפת של האבות והבנים, כאשר היציאה לפעילות כה מאתגרת חיזקה ותרמה רבות לקשר המיוחד השורר בין האבות לבנים.

כמו כן, במהלך הטיול נהנו המשתתפים ממסלול מים ייחודי ומהנה. בסיום יום הטיול הגיעו מאות האבות והבנים ליישוב רכסים, ממלכת התורה בצפון, שם התקבלו בחום רב על-ידי הרב יצחק רייך, ראש המועצה, והתברכו על ידי הגאון רבי יעקב מאיר זוננפלד שליט"א, ראש ישיבת כנסת חזקיהו לצעירים ומרא דאתרא דרכסים.

בהמשך סעדו ארוחת צהריים מושקעת וסיירו בהיכל הישיבה הקדושה בכפר חסידים ובמעונו של מרן המשגיח הגה"צ רבי אליהו לופיאן זצוק"ל. הרה"ג רבי יעקב בייפוס שליט"א, מחבר סדרת הספרים "ילקוט לקח טוב", מרבני היישוב, העביר למשתתפים סיפורי מופת על דמותו הטמירה של מרן המשגיח זצוק"ל. ההורים הרבים שהשתתפו בטיול בירכו על היוזמה הברוכה ואמרו כי הם חשים שנוסף נדבך חשוב בהיכרות ובקשר שלהם עם ילדיהם.

היערכות לזמן קיץ

בעת שהילדים עדיין נהנים מההפתעות שהוכנו עבורם, שקדו במשרדי ארגון "אנחנו וצאצאינו" על הכנת כרטיסי זמן קיץ שיחולקו בכל שבוע בסניפי הארגון, לעידוד ההשתתפות והלימוד "אבות ובנים" – זמן קיץ. ואמנם בשבת האחרונה חולקו באלף הסניפים ברחבי הארץ כרטיסי המבצע החדש "אוסף האותיות", אשר בו הושקעה מחשבה רבה כיצד לחזק את חשקו של הילד על-ידי הגשמת החלום של הילד לזכות בפרס ללא הגרלה, וזאת באמצעות רעיון חדשני בו מאחורי כל כרטיס ישנה אות ומהאותיות האלה על הילד להרכיב מילים של מתנות. כאשר הילד הצליח במשימה, הוא זוכה במתנה ללא הגרלה!

רשימת המתנות שבהן אפשר לזכות תפורסם רק בחודש אב לקראת סיום המבצע, ועד אז כל אחד יכול לנסות ולנחש לפי האותיות שבידו שמות של מתנות בהן ליבו חפץ. בארגון מציינים כי המבצע והרעיון אכן נתפסו בליבות הילדים, אשר יגיעו בשמחה, בחשק ובמרץ לסדר הלימוד השבועי.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture