"טרור נגד ישראל? לא במשמרת של דונלד ג'יי טראמפ"

ביקורו של נשיא ארה"ב הגיע לשיאו רגע לפני המראתו בנאום שנשא ובו התייחס לזיקה היהודית לעיר ירושלים: "הקשר של העם היהודי לירושלים נצחי ועתיק" • "הנחתי את היד שלי על הכותל והתפללתי במקום הזה לחוכמה", סיפר הנשיא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את ביקורו ההיסטורי בישראל, חתם נשיא ארצות הברית בנאום מיוחד שנשא במוזיאון ישראל, שם נשא טראמפ את נאומו המדיני. משם ייסע לשדה התעופה בן גוריון וימשיך את מסעו לוותיקן. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים במוזיאון ובתחילתם הודה לנשיא טראמפ.

"הרגע עברת נתיב מהיר בביקור בעברנו, בהווה ואנחנו עובדים יחד לעצב את העתיד. כאן אתה יכול לראות טקסט עברי של התנ"ך בן אלפיים שנה. אתה יכול לראות את המנורה שאנחנו מדליקים, את בתי הכנסת שבהם התפללנו בגלות הארוכה. אבל סיפורה של ישראל אינו רק עבר, אלא של אומה שנולדה מחדש, של אדמה עקרה שעלתה לחיים, של עם בגלות שחזר לארצו, על השבת הריבונות. מדינת ישראל מוסיפה לחיות, יש לה צבא חזקה, דמוקרטיה עוצמתית ועם גאה ועמיד. במהלך השנים, לישראל היו חברים רבים, אבל מעולם לא היה לה ולעולם לא יהיה חברה טובה מארצות הברית.

"ידידות זו משתקפת בתמיכה של אנשי אמריקה, של בתי הנבחרים ושל הנשיאים האמריקאים, מהארי טרומן ועד לדונלד טראמפ. תודה לך על ידידותך לעם היהודי ולמדינה היהודית. אנחנו מעריכים זאת מאוד". נתניהו תקף את אבו מאזן. "לצדך אבו מאזן גינה את המתקפה במנצ'סטר, אני מקווה שזה מבשר על שינוי אמתי. אם הקורבנות היו ילדים ישראלים, משפחות המחבלים היו מקבלים תמיכה מהרשות. זה החוק הפלסטיני, ויש לשנות אותו. הפסיקו לתת פרסים לטרור ולהלל רוצחים. אני מאמין שזה הצעד הראשון והמכריע לקראת שלום אמתי, שישראל מחפשת, ואני מאמין שיחד איתך נוכל להשיג אותו.

"יחד איתך אני סבור שנוכל לקדם שלום בר קיימא בין ישראל ושכנותיה הערביות, וגם עם הפלסטינים. בגלל ההנהגה שאתה מביא לתהליך הזה, לבסוף, בכל העולם, אין לי ספק שהחירות תנצח את הפחד, שהחיים יביסו את החושך. זה הסיפור של ארצוץ הברית – אומה שהביסה את כוחות הרודנות, שהיא קרן של תקווה לכל האנושות. זה הסיפור של ישראל, אומה שהתגברה על כל הסיכויים, והיא תקוות העם היהודי".

מיד אחריו עלה לדוכן הנאומים הנשיא טראמפ שהודה בפתח דבריו לאירוח של ראש הממשלה נתניהו ולרעייתו שרה. כמו כן, טראמפ הודה לשגריר דיוויד פרידמן ואשתו שהצטרפו לביקור בישראל. "אני רוצה לפתוח את הערותיי בתפילות העם האמריקאי כולו לקורבנות מתקפת הטרור במנצ'סטר. כולכם ראיתם את הדבר הנורא שמתרחש, ואני רוצה לשלוח את תנחומינו למשפחות שאיבדו את יקיריהן. פציעות נוראיות, זה מזוויע. עשרות בני אדם חפים מפשע נרצחו באכזריות בהתקפה צבועה על האנושות. אני חוזר שוב שאנחנו צריכים לגרש את הטרוריסטים והקיצונים מקרבנו, להשמיד את האידיאולוגיה הרשעה הזאת, ולהגן על אזרחנו ועל אנשי העולם".

"ירושלים היא עיר קדושה, היופי שלה וההדר לא ניתנים להחלפה", המשיך טראמפ. "הקשרים של העם היהודי לארץ הקדושה הם עתיקים ונצחיים, והולכים אחורה אלפי שנים, לזמני דוד המלך, שסמלו מתנוסס על דגל ישראל. אתמול ביקרתי בכותל המערבי, והתפעלתי. הנחתי את היד שלי על הכותל והתפללתי במקום הזה לחוכמה מאלוקים". הנשיא המשיך: "הנחתי זר ב'יד ושם', וכיבדתי וזכרתי את ששת המיליונים שנרצחו בשואה. הבטחתי מה שאני מבטיח גם כעת – לעולם לא עוד. ישראל היא עדות לרוח בלתי ניתנת לשבירה של העם היהודי, שסבל רדיפות, אך עדיין נושא מסר של תקווה. אני קורא לכל העמים, קחו השראה מהעיר העתיקה הזו, והתגברו על הדיכוי וההפרדה בינינו. תנו לכל הילדים חופש וכבוד שחקוק בעיר הזו".

"ישראל היא עדות לרוח הבלתי מנוצחת של העם היהודי. מכל חלקי המדינה הזאת, מסר אחד מהדהד – מסר התקווה. במשך הדורות העם היהודי סבל רדיפות, דיכוי ואפילו כאלה שביקשו להשמיד אותו. אבל הוא שרד הכול, ולמעשה שגשג. אני עומד כאן בהתפלאות למול הישגי העם היהודי, ואני מבטיח לכם: ממשלי תמיד יעמוד לצד ישראל. במשך הקשיים שלכם, יצרתם את אחת המדינות המשגשגות בעולם, שהיא עשירה בהיסטוריה, תרבות והזדמנות, אלא גם ברוח. המוזיאון הזה שבו נאספנו היום מספר את סיפור הרוח הזאת. משני המקדשים הקדושים, ועד לפסגת מצדה – ראינו סיפור מדהים של אמונה והישרדות. רוח זו נתנה השראה ליהודים להאמין בייעודים, להתגבר על הייאוש, ולבנות כאן עתיד שאחרים לא העזו לחלום עליו.

"בישראל לא רק שהיהודים חופשיים לעבוד את האדמה, להתפלל וללמד את ילדיהם בארץ אבותיהם, אך גם מוסלמים, נוצרים ואנשים מכל האמונות חופשיים לחיות לפי מצפונם. מוקדם יותר השבוע דיברתי בפסגה היסטורית בערב הסעודית. אירח אותי המלך סלמאן, אדם חכם מאוד. שם דחקתי בחבריי בעולם המוסלמי להצטרף אלינו ביצירת ביטחון ויציבות, ושאבתי עידוד מהרצון של מנהיגים רבים להצטרף לשיתוף הפעולה שלנו ולמטרות המשותפות שלנו. הסכסוך אינו יכול להימשך לנצח, והשאלה היחידה היא מתי האומות יחליטו שהיה להן די – די הרג, די שפיכות דמים.

נשיא המעצמה החזקה בעולם הצהיר: "בשם ארה"ב אני עומד להגן על ערכינו המשותפים, כדי שיחד נוכל להביס את הטרור וליצור ביטחון לכל ילדי האל. ישראלים יודעים מיד ראשונה את השנאה והטרור, והם נרצחים בידי טרוריסטים עם פצצות וסכינים. חמאס וחיזבאללה משגרים טילים לעבר יישובים ישראליים, שבהם ילדי בית הספר לומדים לשמוע את האזעקה ולברוח למקלטים בפחד ובמהירות. דאעש שם לו למטרה שכונות וקהילות יהודיות, ומנהיגי איראן קוראים תדירות להשמדת ישראל. זה לא יקרה עם דונלד ג'יי טראמפ".

טראמפ התייחס גם לפגישתו עם אבו מאזן מוקדם יותר היום ואמר שהפלסטינים מוכנים למשא ומתן. "אנחנו יודעים שהן הישראלים והפלסטינים מחפשים תקווה לילדיהם. אנחנו גם יודעים שהשלום אפשרי, אם נשים בצד את הכאב ואת המחלוקת של העבר, ונתחייב יחד לפתור את הסכסוכים שנגררו כבר יותר מחצי מאה. כפי שאמרתי, אני מחויב לעזור לישראלים ולפלסטינים להשיג הסכם שלום, והייתה לי הבוקר פגישה עם אבו מאזן, ואני יכול לומר לכם שהפלסטינים מוכנים להגיע לשלום. שמעתם את זה בעבר, ואני מוכן לומר לכם שוב: הם מוכנים להגיע לשלום.

"בפגישתי עם ידידי הטוב בנימין, אני יכול לומר לכם שהוא רוצה שלום. הוא אוהב אנשים, הוא במיוחד אוהב את העם הישראלי. בנימין נתניהו רוצה שלום. לעשות שלום, עם זאת, זה לא יהיה משימה קלה. שני הצדדים יעמדו בפני החלטות קשות, אבל עם נחישות, ויתור והאמונה שהשלום אפשרי – הישראלים והפלסטינים יכולים להגיע לדיל", אמר הנשיא.

טראמפ אמר כי "יש כאלה המציגים בחירת שווא, שאומרים שצריך לבחור בין תמיכה בישראל לבין תמיכה במדינות מוסלמיות וערביות באזור. זה לגמרי לא נכון. כולם רוצים לחיות בשלום והאנושות כולה מאוימת בידי הטרור. האומות יכולים להתאחד תחת מטרת ההגנה על החיים ועל היציבות באזור. הממשל שלי מחויב לעזור לקואליציה כזו, ועשינו התקדמות רבות במסע הזה. אנו יודעים שגם ישראלים וגם פלסטינים רוצים חיים של תקווה לילדיהם".

בנוסף, טראמפ התייחס להתחמשות הגרעינית של איראן והבטיח כי וושינגטון לא תאפשר התחמשות מסוג זה. "ארצות הברית נחושה למנוע מאיראן כלי נשק גרעיני, ולמנוע ממנה לתמוך בטרור. לכן, אנחנו אומרים לכם כעת: איראן לא תחזיק בנשק גרעיני" – ובכך החזיר שוב את הסוגייה האיראנית לראש סדר העדיפויות שלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וכי טרור נגד ישראל הוא מהאויבים שלנו? לטראמפ אין יכולת לעצור טרור נגד ישראל כי היחיד ששולח את הטרור נגד ישראל זה הקב"ה, שימו בו מבטחו בלבד

בקדנציה שלי בעולם לא הייתם שומעים מילים כה חמות על העם היהודי !!

באמת חבל שלא קפץ למירון…

טראמפ אין לו ולאמריקה טובת ישראל לנגד עיניהם
ישראל כלל
הם זקוקים לנו במזרח תיכון עוין ע"כ
גם טראמפ פוחד מהאמת או שהוא לא בוטח באמת
ארץ ישראל כולה של עם ישראל
כל פעולות הטרור יגדעו ביד קשה חזקה ואכזרית
ארץ ישראל מתנה לעם ישראל כהבטחת הא-ל ואין יד ודריסת רגל לשום אומר. שבעולם
עד היום כל המוצר לישראל נעשה לראש אבל גלגלי הגאולה החלו להיכנס להאצה עד למראה והגעה ליעד בקרוב ממש אכי"ר
עכשיו כל המיצר לישראל יענה ברשת ודלות כי הגיעה את לחננה בא מועד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture