ירדן במכתב לישראל: "עצרו את עליית המתנחלים להר הבית"

משרד החוץ הירדני העביר מכתב לשגרירות הישראלית בעמאן ובו מחאה על עליית יהודים להר הבית במהלך יום ירושלים וחג השבועות: "יש לעצור באופן מידי את ההתגרויות למפרות את הסכם השלום ואת החוק הבינלאומי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד החוץ הירדני הגיש מכתב לשגרירות הישראלית בעמאן, ובו הוא הביע את מחאתו על "כניסת מתנחלים להר הבית" – כך דיווחה סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית "פטרה". בישראל אישרו כי התקבל מסר מהירדנים, אך לא הגיבו לתוכנו.

לפי הדיווח הירדני, משרד החוץ הדגיש כי הבחין בכך ש"אירועי הכניסה של קיצונים למתחם הר הבית שהחלו ברביעי שעבר חזרו על עצמם במהלך השבוע ובמהלך חג השבועות".

עוד נמסר כי ממשלת ירדן ביקשה מהממשלה הישראלית לעצור את "התוקפנות וההתגרויות באופן מידי ולכבד את תפקידה של ירדן כאחראית על המקומות הקדושים לאסלאם בירושלים".

בנוסף נמסר לישראל כי כניסת "הקיצונים" מהווה הפרה של הסכם השלום בין המדינות ושל החוקים הבינלאומיים. בתום המכתב נמסר כי "עליית הקיצונים" פוגעת ביחסים בין עמאן לירושלים "ובמאמצים להורדת המתח והשמירה על הסטטוס קוו.

יש לציין כי במהלך החג לא אירעו אירועים חריגים בהר הבית, ועליית היהודים נעשתה באישור המשטרה. ככה"נ העילה למכתב הוא המספר גדול יחסית של יהודים שעלו להר במהלך יום ירושלים ושבועות.

הבהרה: אין בהבאת הידיעה משום תמיכה בעליה להר הר הבית, דבר שנאסר ע"י רוב מנין ובנין של פוסקי ישראל בדורות האחרונים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוסיין חוסיין אל תוותר! חזק חזק ותתחזק! אל תרפה! חייבי כריתות מבזי קדושת ההר. יהודי מחוייב להלכה המקובלת על כל הפוסקים הרציניים יראי השמים והרלונטיים. לא להלכה המחוייבת ללאומיות.

אפקט טראמפ, פתאום הם יודעים לדבר יפה, לבקש בצורה מכבדת.
לפני כחודשיים הם נשמעו קצת אחרת.

ליהודי של הלכה, גם לגויים אסור לעלות להר הבית, ועוד שיהיה בשליטתם?!

נקלע לידי עלון העוסק בעניין העליה להר הבית.
הוא מביא את תפילת שלמה המלך מספר מלכים א' ח', בה שלמה מבקש כי כל אדם, לאו דווקא יהודי, שבא למקום המקדש ומבקש בקשתו מה' – תיענה תפילתו.
בעקבות אזכור זה, מעלה הכותב הצעה לבקש מהערבים העולים להר, להתפלל עבורינו היהודים במקום המקדש, שכן אנו – איננו עולים.
[להמחשה: קופת העיר תוסיף לרשימת 'היום התשיעי והשעה התשיעית' – תפילה ע"י הקאדי המוסלמי במסגד אל אקצה].
מה אתם אומרים?

ישנם גם יהודים העולים על פי ההלכה! לטמאי מת מותר לעלות להר הבית לאחר טבילה דאורייתא.

ל'יהודי של הלכה' אני מציע לך לשנות את שמך ליהודי שאינו יודע הלכה,
ולפני שאתה מתחיל לקטלג פוסקים ורבנים עדיף לך שקצת תפתח את העיניים ותראה בפרשה של השבוע פרשת נשא את ספר החינוך על מצוות שילוח מן המחנה לטמאים
ואצטט לך קצת מקורות ואם יש בך דעת תחזור בך ואם לא אז תמשיך להיקרות מגלה פנים בתורה שלא כהלכה,
תוספתא מסכת כלים (בבא קמא) (צוקרמאנדל) פרק א "טמא מת נכנס להר הבית ולא טמא מת בלבד אמרו אלא אפילו מת עצמו שנ' ויקח משה את עצמות יוסף עמו עמו במחנה לויה"
רמב"ם הלכות בית הבחירה פרק ז הלכה ט"ו
הר הבית מקודש ממנה שאין זבין וזבות נדות ויולדות נכנסין לשם, ומותר להכניס המת עצמו להר הבית ואין צריך לומר טמא מת שהוא נכנס לשם.
ותפתח גם רדב"ז חלק ב' סימן תרצ"א ותראה מה זה הכותל המערבי בכלל ואיפה הוא נמצא ביחס לשטח עזרת ישראל ששם מתחיל האיסור של טמאי מתים משער ניקנור ואילך,,,,,,
יש עוד המון מקורות מהמשנה ומהתלמוד כתבתי רק כאשר יעלה המזלג,,,,,
אז תתחיל ללמוד ולא להישאר עם הארץ ולשמוע כל דבר ללא מינימום של ידיעה אפילו של פרשת שבוע.
ודאי שאין היתר ללא טבילה כדין….

לא ידעתי שהמערכת פוסקת הלכה עד כדי לכתב רוב מנין ובנין של פוסקים אחרונים וחוץ מזה הר הבית הוא לא נולד היום הוא קיים מזמן אז מה זאת אומרת פוסקים אחרונים מה כל הראשונים לא ראו לנכון לאסור אלא שהשאירו את האמת הצרופה שמותר לעלות ולשיטת הרמב"ם יש גם מצווה לעלות ולהיתפלל וזה ק"ו ומה לכיוון המקום אתה מיתפלל במקום לא כ"ש? אם כן מה הסיפור הזה של האסור עד כדי כרת וסיפורים יש הר הבית ויש מקום המקדש זה אסור וזה מותר אם יש חששות שיעלו ולא ידעו לאיפה נכנסים אז במקום לומר אסור תוציא מפה של השטח מסומנת יפה יפה עם כל השטחים וישרים דרכי ה'
צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם או שתגיד עדיף לא לעלות משום גדר וסייג אבל להתחיל לדמיין את כולם שיש כרת זה לא הכתובת……..
לכן המדינה קמה ביד חילונים ולא דתיים,,,,,,,,,,,,
הם לא פחדו לקום ולעמוד ולומר יש כאן עם,,,,,

אין איסור הלכתי לעלות להר הבית וזה פשוט יש אולי איזו עצומה של הרבנות הראשית כדי לגדור משהו מסויים אבל זה פשוט שמי שמקבל זה רק התמימים כי מי שיודע הלכה הוא לא מקשיב לרבנות ומי שלא יודע גם לא מקשיב רק כל המתנדנדים שלא יודעים כמו מערכת ג'י די אנ והיהודי של הלכה הם מקבלים מהם,,,,,, לא שמזלזל בהם אבל ת"ח לא צריכים אותם חוץ מעיניני כשרות יבואנים שהם מסדרים, ועמי הארץ לא מתענינים בהם..

למגיב יהודי של הלכה, אם אתה חושב שמי שעולה להר הבית בטהרה ולא מתקרב לאזור החיל חייב כרת, אתה עצמך עובר על בל תוסיף!

ליהודי של הלכה
חוסיין כבר בקבר, את צריך היום לפנות לעבדללאה בנו מלך ירדן
נראה לי שאם ברצונך לפנות איליו צריך למצוא דרך יותר אפקטיבית

הר הבית צריך להיות נעול לכולם במנעול ובריח, מי שנתן להם את המפתחות להר הבית הוא עוכר ישראל. אבל למען האמת גזירת שמים והוא רק שליח "רע", שמגלגלים חובה על ידי חייב. אגב, לכל המגיבים נגד, מניין לכם שאלו שעולים נכנסים לתוך שטח העזרה? הרי עד העזרה מותר להיכנס לכולי עלמא (ראו גמרא עירובין עמוד אחרון).

"הבהרה: אין בהבאת הידיעה משום תמיכה בעליה להר הבית, דבר שנאסר ע"י רוב מנין ובנין של פוסקי ישראל בדורות האחרונים".
מציע למערכת לשנות להבהרה הבאה:
"הבהרה: אין בהבאת הידיעה משום תמיכה ב'איסור' העליה להר הבית, דבר שנצטווינו עליו ע"י משה רבינו (דברים ט"ז ט"ז) בדורות הראשונים".

ציטוט ממרן זצ"ל: ולכן אותם הנתלים בדברי מי שיהיה, ואומרים שיש מעלה מיוחדת לעלות להר הבית, לא כדין הם עושים, ונוגעים באיסור כרת, וכלשון הגאון בעל מנחת יצחק (ח"ה סימן א), "כל דבריהם מהבל ימעטו". ואף שיש מפרשים בדעת הראב"ד שאין איסור כרת בכניסה לשטח בית המקדש בזמן הזה, מכל מקום סברת הראב"ד בזה דחויה מההלכה, וכן פסק רבינו הרדב"ז, שלהלכה בוודאי שאנו פוסקים כדעת הרמב"ם ושאר הפוסקים האוסרים כניסה לשטח בית המקדש גם בזמן הזה, וכל הנכנס לשם חייב כרת. ובפרט שלדעת הרבה פוסקים גם הראב"ד סובר שיש בדבר איסור מן התורה, כמו שכתב הגאון הרא"יה קוק בשו"ת משפט כהן (סימן צו).

ליהודי של הפופליזם השטחי הגלותי והמעוות
דברי מרן שהבאת מדברים על הכניסה לאזור החיל ופנימה לאזור העזרה.
הרמב"ם עצמו שמצוטט בדברי מרן – כתב במפורש שטמא מת ואפילו המת עצמו מותר להיכנס לשטח הר הבית ואף הוא עצמו עלה להר הבית ועשה על כך יום טוב.
הרדב"ז שאף הוא מצוטט בדברי מרן – כתב במפורש בשו"ת שלו שמותר לעלות להר הבית וכתב שהדבר ברור בלי שום ספק שכיפת הסלע מכוונת כנגד קודש הקודשים, ולשם אסור להיכנס, אך בשאר ההר שלא באזור הרמה (ששם היה החיל) מותר ללכת ונוהגים ללכת.

גם הרב קוק אסר ללות

נחמן. בשבילי, (אני יהודי ציוני לא של הרצל) גלותי זה מחמאה. כלומר אני יהודי מקורי שלא סטיתי מהדרך. תודה.
אתה מכחיש בפלפולי סרק שחור על גבי לבן. זו דרככם בכל ענייני ההלכה. כך אתם משבשים את התורה ואת ההלכה לצורכים לאומיים. אתה עובר על חיובי כריתות לפי כל הפוסקים הרלונטיים והמקובלים.
אתם ממציאים פוסקים מאדירים את שמם והולכים אחרי עמי אrצות לתוך אש של חייבי כריתות. מי שפוסק נגד הפוסקים הוא עם האrץ מדאורייתא!

ליהודי של גלות ולא של הלכה. אתה לא סטית מהדרך אתה המשכת ישר גם כשהדרך התעקלה ימינה ולכן נפלת לתהום. במקום להתייחס עניינית לטענותיי אתה משקר במצח נחושה ומאשים אותי שאני עובר על חיובי כריתות לפי כל הפוסקים הרלוונטים והמקובלים.
אתה שוב פעם מתעלם מדברי הרמב"ם, מתעלם מדברי הרדב"ז, מתעלם מדברי רבי שמואל הורביץ ומתעלם מהעובדות. למה אינך נאבק ומוחה כנגד הגויים העולים בטומאה להר הבית? למה אינך מוחה כנגד התיירים הנכנסים למקום קודש הקודשים, מקום שעליו נאמר "והזר הקרב יומת"? האם לגויים מותר לחלל את מקום מקדשנו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture