ארה"ב שוקלת לפרוש ממועצת זכויות האדם בשל יחסה לישראל

אחרי דבריו הקשים של נציב זכויות האדם של האו"ם שהשווה בין סבלם של הפלסטינים בשל הכיבוש לסבל היהודים בשואה, דיברה בכנס בז'נבה השגרירה האמריקנית ניקי היילי שהבהירה: "ממשל טראמפ בוחן המשך השתתפות במועצה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכינוס המועצה בז'נבה שנפתח היום (ג') נאמה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי ותקפה את התנהלות המועצה ביחסה כלפי ישראל. "אני קוראת למועצה להתייחס לאפליה הכרונית שלה נגד ישראל, כשאפילו לא הוצג ביסוס לכך", תקפה השגרירה בנאומה.

היילי, שתגיע השבוע לישראל, הבהירה בנאומה כי הממשל האמריקני בראשות הנשיא דונלד טראמפ "בוחן מקרוב את התנהלות המועצה וגם את המשך ההשתתפות האמריקנית בה". כדי להמחיש את ההתנהלות הקלוקלת של המועצה ויחסה כלפי ישראל, קראה היילי לפעול נגד ונצואלה וההפרות החוזרות ונשנות שמבצעת המדינה הדרום אמריקנית כלפי אזרחיה. "יש להדיח את נציגות ונצואלה מהמועצה".

הדיון, שפותח פאנל שיימשך שלושה שבועות, מתקיים בצל ציון 50 שנה למלחמת ששת הימים ולכיבוש הישראלי בשטחים. בתחילתו קרא נציב זכויות האדם של האו"ם זיד ראאד אל-חוסיין לישראל לסיים את הכיבוש בשטחים והוסיף כי המהלך יועיל לשני הצדדים "אחרי 50 שנות עוינות".

אל-חוסיין המשיך: "העם הפלסטיני מציין חצי מאה של חיים תחת סבל כבד של הכוח הצבאי של הכיבוש, ששולל רבות מהחירויות הבסיסיות שלהם". לדבריו, הישראלים והפלסטינים ירוויחו מסיום הכיבוש: "גם הישראלים ראויים לחיים חופשיים מאלימות. שימור הכיבוש רק תאריך את הסבל". רק לאחר מכן התפנה הנציב העליון לדבר על הנעשה בעיראק, וציין כי לפי דו"ח של צוות האו"ם, 163 אזרחים נרצחו בידי דאעש במוסול בשבוע שעבר.

בנאומו סיפר הנציב על מלחמת ששת הימים שעיצבה את דמותו. "לפני חמישים שנה שמעתי לראשונה קולה של מלחמה כשהייתי בן שלוש. אני עדיין זוכר אנשי צבא מסתובבים ליד ביתנו בעמאן שבירדן ורכבים משוריינים מוצבים ליד ביתי. גם את המטוסים שמעתי", הוא סיפר. "זו הייתה מלחמה שעיצבה את חיי ואחרי זה עלה בי הרצון להבין לעומק את הסבל של הפלסטינים, אך בו בזמן גם את הסבל היהודי בעקבות השואה".

הנציב אל-חוסיין כבר הכין את עצמו לביקורת שעשויה להישמע על כך שהשווה בין השואה לכיבוש הישראלי. "יהיו כאלה שיגיבו ויאמרו איך יכול להיות שהזכרתי את שני המקרים הללו באותה נשימה? השואה הייתה איומה ונוראה. אין דומה לה. עם זאת, אי אפשר להכחיש כי העם הפלסטיני מציין חצי מאה של סבל תחת כיבוש צבאי".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף את דבריו של הנציב, שהתייחס קודם לסכסוך בין ישראל לפלסטינים ולא למלחמות באזור. "הקשר בין הנציב זיאד לדאגה לזכויות האדם הוא מקרי בהחלט ולא מפתיע שבחר להפיץ שקרים נגד ישראל לפני שהתייחס לטבח בסוריה", אמר.

לדבריו, "הנציב שכח שתפקידו הוא לדאוג לזכויות האדם בעולם ולא להסית נגד ישראל. המועצה בתקופת כהונתו הפכה את הפגיעה בישראל למטרת קיומה. אנו מצפים להוביל לשינוי אמיתי עם ארצות הברית. הגיע העת לשים סוף לפרק ההזוי הזה בתולדות האו"ם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture