כנס שני מסוגו התקיים לנשות רבני אירופה בוינה ביוזמת 'ועידת רבני אירופה'

בצל הצהרות המנוגדות להלכה ולמסורת בהנהגת הקהילות הגיעו לוינה כחמישים רבניות, מכל רחבי אירופה, לכנס ייחודי לחדד את תפקידן החשוב של הרבניות ולהשתלם בסיוע לבעליהם הרבנים הנושאים בעול ובמגוון הנושאים בהן הן מסייעות לעבודת הקודש בקהילות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצל הצהרות המנוגדות להלכה ולמסורת בהנהגת הקהילות, הגיעו לוינה כחמישים נשות הרבנים מכל רחבי אירופה ובהם נשות הרבנים; ממונקו ולטביה, בריטניה, צרפת, גרמניה ופולין, בלארוס, בלגיה טורקיה, גיברלטר, ליטא, אוקראינה וארה"ב. כדי לעמוד על המשך מסורת ישראל בהנהגת הקהילות, להדגיש את תפקידי אשת הרב כעומדת לימינו בהנהגת הקהילה ולהשתלם בסיוע לבעליהם הרבנים הנושאים בעול ובמגוון הנושאים בהן הן מסייעות לעבודת הקודש בקהילות.

שלושת ימי העיון שכותרתם; 'הדרך לשלום-בית'. התקיימו במרכז הקהילתי של ווינה באירוחה של הקהילה המקומית שבראשות רבה של וינה הרב אריה פולגר והרב שלמה הופמייסטר ובארגונה המקצועי של הרבנית שרלוט דונר א"ח שתבדלח"א למנכ"ל הנערץ של 'ועידת רבני אירופה', ה"ה הרב אברהם אבא דונר זצ"ל. הכנס, הנערך זו שנה שנייה באירופה, התקיים ביוזמת 'ועידת רבני אירופה' בחסותם האדיבה של 'חוליא' ו'נר לאלף', וזכה להדים חיוביים ביבשת.

לנשות הרבנים ברחבי היבשת, בעיקר בקהילות שבהם יש משקל רב לקרוב רחוקים, נועדו תפקידים רבים בהיותן עוסקות בהדרכת המשפחות ומלמדות נושאים שונים לנשות הקהילה בבחינת 'שרה מקרבת את הנשים'. אחד האירועים הבולטים של הכינוס הייתה הרצאתה של הרבנית ארנטרוי תליט"א, א"ח לגאב"ד אירופה הגאון רבי חנוך הכהן ארנטרוי שליט"א, העוסקת שנים רבות בהדרכה בקהילה, ואשר היוותה מקור ללמוד והכוונה לנשות רבני אירופה בזכות ניסיונה הרב והעשיר גם בנושא הקמת נישואין והדרכתה להקמת בתים נאמנים בישראל באושר ובנחת. כן עסקו ההרצאות והמושבים בנושאים שונים שעל נשות הרבנים למלא ובדרכים להפוך את תפקידן כמנוף להרבות חיי תורה ומצוות בקהילות.

בין המרצים שהגיעו לימי העיון; הרב ד"ר דויד פלקוביץ, פסיכולוג ומנחה ב- RIETS, שהסביר לרבניות כיצד לפתח כישורי הקשבה ותקשורת כמנוף לצמיחה ולהצלחת הנישואין. הוא הדגים מספר שיטות ייעוץ למקרים שונים ומגוונים בהם עשויות הרבניות להיתקל במהלך עבודתן ובמקרים של סכסוכי גירושין. הרבנית דבורה געללי תליט"א, א"ח להגאון רבי מנחם געעלי שליט"א אב"ד בביה"ד לונדון ויו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', פסיכותרפיסטית מוסמכת המשמשת כיועצת נישואין, הרצתה על הדרכים השונות בהן יכולה רבנית לסייע לקהילתה, וכיצד להציע את העזרה בצורה הנכונה.

המשתתפות ניהלו שיח פתוח כיצד התרבויות הלאומיות השונות בהן הן גרות משפיעות על יחסי הגומלין החברתיים. הרבנית רחל בינשטוק, מבית הכנסת המאוחד הציגה רעיונות ועצות חיוניות ביותר ושוחחה על נושאים כגון 'אתגרי משפחה' ו'שימוש במעגלי החיים כהזדמנות לחיבור'. הרבנית חוה קופרמן מירושלים הרצתה על נושאים שונים הקשורים לתפקיד האישה והביאה מקורות מהתנ"ך המתייחסים לנושא זה.

ד"ר שושנה פרל מלונדון, מומחית להיסטוריה יהודית, הרצתה על נשים יהודיות מיוחדות בהיסטוריה, כגון דונה גרציה נשיא מספרד, רבקה בת מאיר טיקטינר מפראג, וגליקל מהמלן שבגרמניה. במהלך ימי העיון התפצלו הרבניות לשיעורים וסדנאות, שהוגשו תוך אינטראקציה ושיתוף.

הרבנית דונר אמרה בתום הכינוס כי: 'המשוב שלו זכיתי בשנה קודמת היה עבורי דרבון אדיר להפוך את הכינוס למסורת שנתית. הרבניות שבות לקהילות בכוחות מחודשים כדי להמשיך את תפקידנו הנעלה כרבניות. מפעים לראות את מסירות הנפש העצומה בה ממלאות הרבניות החשובות הללו את תפקידן החשוב לצד הבעלים המנהיגים את הקהילות'.

בתמונות: כינוסי דייני אירופה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה בית כנסת זה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture