חברת קוקה קולה הודיעה כי לאחר פיתוח של חמש שנים היא מחליפה את משקה זירו הפופולרי בקולה ללא סוכר. קוקה קולה ישראל: "נכון לעכשיו, זה רק באוסטרליה" • "זה הכי קרוב אי פעם שהגענו לטעם הקלאסי של קוקה קולה", אומרים בחברה

ענקית המשקאות "קוקה קולה" משיקה בימים אלו במספר ארצות – בהן אוסטרליה ובריטניה – את המשקה החדש, "קולה ללא סוכר". לפי הדיווחים במספר כלי תקשורת, בכוונת החברה להפסיק בהדרגה את ייצור "קוקה קולה זירו", לאחר יותר מעשור. הקולה ה"רגילה" וגרסת הדיאט הוותיקה ימשיכו כמובן לככב עד המדפים בחנויות ובמרכולים.

ב"קוקה קולה" ערכו מספר ניסויים בחמש השנים האחרונות, וכעת לטענתם הם הצליחו לייצר טעם דומה יותר לגרסה המקורית: "Coke No Sugar" מצטרף לשורת המוצרים של החברה – דיאט קולה שהושקה בשנת 1982, קולה זירו משנת 2006 ו"קולה Life" – עם סטיביה כממתיק – שהושקה בשנה שעברה במספר מדינות בעולם.

על פי החברה, במהלך החודשים הקרובים יופצו בחינם שני מיליון דוגמאות של המשקה החלופי כדי לסייע בהטמעת המוצר. בקוקה קולה אומרים כי המהלך בא בעקבות הצניחה המתמשכת במכירות, ושלקח להם 5 שנים לפתח את המשקה החדש. זו הגירסה הרביעית למשקה ללא סוכר אשר מנסה להתמזג עם טרנד התזונה הבריאה.

בשלב הראשון, לפי הדיווח, המשקה החדש יימכר לצד זירו – אך כוונת החברה היא להעלים בהדרגה את המותג "קולה זירו". לדברי הבכירים בחברה, המוצר החדש מאופיין בטעם זהה לקולה ה"רגילה", שקיימת בשוק כבר 130 שנה: עד כה כל המוצרים התאפיינו בטעם שונה שצבר אוהדים אך גם מתנגדים.

"זה הכי קרוב שהגענו אי פעם לטעם הקלאסי של קוקה קולה", אמר רוברטו מרקדה, נשיא קוקה קולה באוסטרליה. "רצינו שחוויית השתייה תהיה הכי קרוב שיש לדבר האמיתי". המשקה החדש הופץ לאחרונה גם במקסיקו – מדינה שנחשבת לאחת הצורכות הגדולות ביותר של מוצרי קוקה קולה.

בקוקה קולה ישראל מסרו בתגובה כי "נכון לעכשיו, זה רק באוסטרליה".