פתאום התקשורת העלימה את ג'יימס קומי / שלום פרוינד

"כדי להפיל את טראמפ, פעלו התקשורת יחד עם הדמוקרטים. הם נחשפו על כך ששיקרו לכם העם האמריקאי למשך כמעט 10 חודשים" • מי שביקש לנקום, להדיח ולהדליף, הפך בעצמו למדליף הרוקם קנוניות מגוחכות / שלום פרוינד, עיתון יום ליום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רק לפני כשבוע, לא היה ילד בעולם שלא שמע על השם ג'יימס קומי. כן, אותו ראש FBI שהודח על ידי הנשיא טראמפ, שביקש לנקום בנשיא כשהתייצב בפני הסנאט האמריקאי להעיד, אודות הקשרים כביכול של הממשל עם הרוסים. אבל ימים אחדים בלבד אחרי אותו שימוע, ההר הענק הוליד בקושי עכבר ושמו של קומי שבמתן העדות סיבך את עצמו יותר מאשר את טראמפ, כמעט ולא מוזכר עוד.

תחילתה של הפרשה, עם מה שכינתה התקשורת "עדותו הדרמטית" של קומי בוועדת המודיעין של הסנאט. הדרמה בוושינגטון הגיעה לשיאה כשראש ה-FBI לשעבר התייצב מול וועדת המודיעין של הסנאט, כדי לענות לשאלות בדבר חקירות הקשרים בין רוסיה לממשל האמריקאי. קומי שהשיג אולי את ההצגה הטובה ביותר שזכורה בתולדות הפוליטיקה האמריקאית, בהופעה שפומפמה היטב על ידי התקשורת ימים קודם, אומנם הביע ביקורת חריפה על הנשיא, אך לא רק שהוא בעצמו הדגיש כי טראמפ לא ביצע עבירה כלשהי, קומי עצמו הפך מחוקר לנחקר ומחושד לחשוד.

בראשית דבריו אמר קומי, כי הוא הבין שהנשיא יכול לפטר אותו בכל עת וללא הודעה מראש אם הוא אינו מרוצה מתפקודו, אלא שהיה מופתע לשמוע על הפיטורים מהתקשורת וחשב שאין בכך היגיון. "ממשל טראמפ בחר להשמיץ אותי", אמר. "כל ההצהרות על חוסר-סדר ב-FBI הן שקרים".

קומי המשיך וטען, כי לדעתו אין ספק שהרוסים התערבו בבחירות ושבכירים רוסיים מודעים לכך. הוא הוסיף ואמר, שהשיחה עם הנשיא טראמפ בעניין פיטורי היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, הייתה מטרידה, אך הוא לא ראה בכך ניסיון להתערב בחקירה ואף הודה מפורשות, כי הנשיא טראמפ לא ביקש ממנו להפסיק את החקירה בעניינו של פלין.

קומי אף אישר, כי הנשיא עצמו אינו תחת חקירה וכי הנשיא, מעולם לא הורה לו להפסיק חקירה כלשהיא, כולל בעניין היועץ לביטחון לאומי, מייק פלין. בעניין זה, היה מעניין לשמוע את תגובתו החריפה של הסנאטור מרקו רוביו, שאמר לקומי כי נראה לו תמוה שמכל ההדלפות בנושא בחודשים האחרונים, המידע היחיד שלא הודלף היא דווקא העובדה, שהנשיא אינו תחת חקירה.

ג'יימס קומי אפילו העיר, כי אסור להאמין לסיפורים של מקורות אנונימיים בתקשורת, והוסיף כי הוא מקווה שקיימות הקלטות של שיחותיו עם טראמפ. וכאשר נשאל האם לדעתו דונלד טראמפ מעורב בקשר עם גורמים רוסיים, ענה: "זאת שאלה לחקירה במידה ותתקיים. כאשר אני עזבתי את התפקיד לא התנהלה חקירה בעניין".

נפל בבור הנאמנות

אז מה בעצם הייתה העדות הדרמטית של קומי נגד טראמפ?… ובכן, הצרה הרצינית שאליה נקלע קומי בניסיון להכפיש את הנשיא הייתה, כשסיפר שהנשיא ביקש ממנו "לשמור על נאמנות" ושאל אותו, אם הוא מעוניין להמשיך בתפקידו כראש הבולשת. "הרגשתי שזה מוזר", אמר קומי בפני חברי הסנאט והוסיף, "כאילו הוא מנסה להשיג משהו בתמורה. חששתי שהמשרה שלי בסכנה, אם לא אראה נאמנות לנשיא".

אלא שדווקא בניסיון הנואש שלו להפיל את הנשיא טראמפ באשמת דיקטטורה ונאמנות מאולצת, כאן הוא נפל לבור שחפר לעצמו. כל עוד נשאל על הנושא הרוסי, הוא הציג את הדברים במעורפל במיוחד כשסירב להשיב לשאלה, אם טראמפ לא תיאם מהלכים עם מוסקבה. אך מהרגע שקומי החל לספר על פגישותיו המוזרות עם הנשיא – שבו דרש ממנו טראמפ נאמנות – ועל הצורך שלו לתעד אותן, כאן הוא כבר אכל את הכובע. קומי למעשה הודה, שהעביר את המזכרים שחיבר לאחר פגישותיו עם הנשיא לעמיתו, שהעביר אותם לכלי התקשורת, ובכך הפך מרודף לנרדף או ליתר דיוק, כלשונו של הנשיא טראמפ עצמו לאחר מתן העדות של קומי – מחוקר הדלפות ל"מדליף".

כותב המאמר, שלום פרוינד

"אחרי כל כך הרבה הצהרות מזויפות ושקרים, זה זיכוי מוחלט", כתב הנשיא טראמפ ברשת החברתית והוסיף: "וואו! קומי הוא מדליף"!.

מארק קסוביץ', עורך דינו של נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ, הגיב אף הוא במסיבת עיתונאים שערך באותו ערב, על עדותו של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי, שבמהלכה חשף את תוכן שיחותיו עם הנשיא, בנוגע לחקירת הקשרים עם רוסיה.

"עדות קומי מוכיחה, כי טראמפ לא היה תחת חקירה ומעולה לא ניסה לפגוע במהלכה", אמר נציגו של הנשיא והוסיף, "טראמפ מעולם לא אמר לקומי שהוא מצפה לנאמנות ומעולם לא הורה לקומי, להפסיק לחקור את פלין. הוא אפילו לא רמז לכך".

עורך הדין קסוביץ' התייחס גם להצהרת ראש ה-FBI שהדליף במכוון את תוכן שיחותיו עם טראמפ, ואמר: "נשאיר לרשויות להחליט, האם יש לחקור את ההדלפות האלו".

למחרת מתן העדות של קומי בוועדת הסנאט, בהצהרה שנשא לצד נשיא רומניה בבית הלבן אמר הנשיא טראמפ, כי הוא מוכן למסור את גרסתו לשיחותיו עם ראש הבולשת הפדרלית המודח, ג'יימס קומי תחת שבועה. "אין תיאום עם רוסיה ואין ניצול לרעה של סמכותי", הבהיר הנשיא ואמר, "קומי הוא מדליף. 'ההתערבות הרוסית' הייתה תירוץ של הדמוקרטים, להפסדם בבחירות לנשיאות".

עורבא פרח

אז מה בעצם למדנו מעדותו של ראש ה-FBI המודח, אחרי שבועות של היערכות ותכונה רבה מצד התקשורת, לקראת ההפללה שתדיח את הנשיא?… קבלו את תמצית אירוע העדות ה"מכונן", שעליה לא תשמעו או תקראו באף כלי תקשורת. כך מסכם את העדות ה"דרמטית" כביכול של קומי, שון האניטי, אחד מבכירי השדרנים של רשת 'פוקס ניוז' השמרנית.

"הנה מה שלמדנו מעדותו של ג'יימס קומי בסנאט…

"נשיא ארצות-הברית, מעולם לא ניסה לחבל בחוק. אדרבה, למעשה הנשיא עודד את ראש ה-FBI לצעוד קדימה עם כל צדדי החקירות, על קמפיין הבחירות, על המקורבים ועל המעורבות עם הרוסים.

"קומי אישר כמה וכמה פעמים, כי הנשיא והבית הלבן לא ביקשו ממנו להפסיק את החקירה הרוסית. קומי אף אמר באינספור הזדמנויות, כי הנשיא טראמפ לא נמצא ומעולם לא היה נמצא תחת חקירה.

"כמו כן למדנו, שג'יימס קומי היה מדליף מידע באופן סלקטיבי כדי לגרום נזק לנשיא, על ידי מי שאמור להיות לכאורה 'מגן החוק והסדר'. ממתי מישהו שמתיימר להיות כזה, יעשה דבר כזה נגד נשיא ארצות- הברית? אלא שכמובן כדי להפיל את טראמפ, פעלו התקשורת יחד עם הדמוקרטים והתגלו כולם כעורבא פרח, לגבי התיאוריה שלהם על הקנוניה הרוסית.

"הם נחשפו היום (ביום שקומי מסר את העדות – ש.פ.) על כך ששיקרו לכם העם האמריקאי למשך כמעט 10 חודשים. התקשורת הייתה חדורת-מטרה ולא הרפתה לרגע במשך חודשים למלא לכם את הראש, שיש כביכול קנוניה בין טראמפ לרוסים אבל היום כל תיאוריות הקונספירציה שלהם, קרסו אחת לאחת.

"קומי הודה שהעביר את המזכרים מפגישותיו עם טראמפ, לעמיתו שהדליף אותם לתקשורת, וזה רק גורם לנו לתהות, מה עוד הוא הדליף או הורה להדליף שאנחנו לא יודעים.

"מה עשה קומי, כאשר התבקש כביכול על ידי טראמפ לשמור על נאמנות? ובכן, אם קומי חשב שהתבצעה כאן עבירה פלילית לכאורה על ידי הנשיא, הייתה לו החובה המשפטית להתייצב ולחשוף אותה באופן מיידי, אבל הוא כמובן לא עשה זאת. נשאלת השאלה: במהלך השיחה עם הנשיא שקומי כל כך היה מוטרד ממנה, כפי שהוא טוען, מדוע הוא פשוט לא נעמד באותו רגע ואמר: ’מר נשיא, אני חושב שזה לא ראוי, אני חושב שזה שגוי'?

"כשנשאל על ידי חברת הסנאט, למה לא עצרת ואמרת לנשיא, מר נשיא, זה שגוי, אני מצטער, אני לא יכול לדון עמך על כך, השיב קומי את התירוץ הבא: 'זאת שאלה טובה. אולי אם הייתי חזק יותר, הייתי עשוי לעשות זאת. הייתי כל כך המום מהשיחה, ששמרתי אותה לעצמי'… שמעתם? 'אולי אם הייתי חזק יותר'???… הרי זוהי העבודה שלו".

אכן דברים כדורבנות. מה אם לא חוזקה וחוסן, הן התכונות והעבודה שאמורים להיות של מי שעומד בראש תפקיד רם שכזה – ראש הבולשת הפדרלית של המעצמה העולמית ה-FBI? אלא שכמו שכבר הזכרנו, מסתבר, שההצגה שהייתה אמורה להיות הטובה ביותר בעיר, הפכה לקרקס של הדמוקרטים והתקשורת שבמשך חודשים רבים מנסים כל אשר לאל-ידם להביך, להזיק, לשבור ולהדיח את הנשיא טראמפ וכל מה שממשלו מייצג. תכל'ס, מעדותו של ג'יימס קומי למדנו, את עשר הנקודות הבאות:

1. טראמפ, מעולם לא היה תחת חקירה.

2. טראמפ, מעולם לא ניסה לחסום או לחבל חקירה.

3. טראמפ, מעולם לא שיתף פעולה עם רוסיה.

4. רוסיה, לא השפיעה על תוצאות הבחירות.

5. קומי, הוא זה שהדליף את התזכיר של עצמו.

6. לורטה לינץ‘ (התובעת הכללית לשעבר בממשל אובמה) לחצה על קומי, שלא להמליץ על הגשת כתב אישום נגד קלינטון.

7. הייתה כמות מספקת של ראיות להכניס את קלינטון לכלא, אבל קומי בחר שלא לעשות זאת.

8. כמעט כל כלי התקשורת חברו יחדיו, כדי לשקר ולהמציא כותרות לאורך כל התקופה הזו.

9. למפלגה הדמוקרטית, אין יותר את היכולת להשתמש ב"רוסיה" כטיעון.

10. הקונספירציה של טראמפ-רוסיה מתה. כל דמוקרט או כתב תקשורתי שימשיך להשתמש בזה כטיעון רציני, ייראה מגוחך בעיניי הציבור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכותב המוכשר, שלום רב.
עם כל הכבוד, גיימס קומי כיהן כראש הבולשת הפדרלית, תפקיד שאינו ניתן לכל אדם.. והוא נחשב לאחד האנשים המוצלחים והטובים ביותר.
איני חושב שאפשר להסיק מעדותו על היותו איש 'לא חזק מספיק' כלשונך, יש להתחשב בכך שמדובר על סיטואציה מאוד מורכבת, כשראש הבולשת הפדרלית נפגש פגישת עבודה עם נשיא כלל לא צפוי, אדם בעל אישיות חריגה, ושומע ממנו בקשה מוזרה כזאת, איני דורש ממנו לעמוד על רגליו לחבוט בידו על השולחן ולומר: "מיס' פרזידנט, עם כל הכבוד אתה עובר על החוק"!. מוזר שלא תבעו אותו על כך שלא אזק את הנשיא באותו רגע…
"אין עשן בלי אש", משפט זה הוא המשפט בעל היסטוריה ארוכת שנים המוכיחה את נכונותו של משפט זה!,
העבודות הם ידועות וא"א לחלוק עליהם, את המסקנות כל אחד יסיק לעצמו.
טראמפ הוא חבר של פוטין, בא עמו בקשרי מסחר, יועציו הקרובים מקורבים אל בחושי הקלחת בקרמלין, פוטין תמך בטראמפ בפומבי במערכת הבחירות [דבר מוזר לכשעצמו], ממשל אובמה סלד מאוד ממשלו של פוטין וקלינטון נחשבה כממשיכה של אובמה, מייקל פלין פוטר בשל כך! (ניסיון עלוב להשתיק את הפרשיה!), לא מזמן שמענו תלונות דומות ממדינות שונות על התערבות רוסית במערכת הבחירות בארצם. ועוד עובדות רבות.
מעשה בצמד חבר שטיילו להנהתם בשבילי היער, לפתע ראה אחד מהם בהמה מוטלת על האדמה ומעליה חגים זבובים רבים… ריח צחנה עז שרר בכל האזור, וכו', ויאמר האחד לחברו אסור ואראה מה מצבה, אמר לו חברו ודאי מתה היא, החל הלה לשאת ולתת בדברים, ולא נחה דעתו עד שהביא ק"נ טעמים להוכיח שאין הבהמה מתה, צעק לו חבירו: "שוטה! אם זה נראה כנבלה, מריח כנבלה – אזי ודאי זה נבלה"!
אפשר להתווכח על עדותו של גיימס קומי, אך על דבר אחד א"א להתווכח.
על כך שזה מריח בוגדנות!, נראה שחיתות!, ונשמע נבזות!.

בוקר טוב לכולם, גיליתם את אמריקה (תרתי משמע) וכי לא ידענו עד היום כי השמאל שולט ומנשה להדיח את הימין בשביל כל תירוץ קלוש. ראה ערך מדינה ידועה במזרח התיכון.

בתור אמריקאי הייתי מעדיף לקרוא באנגלית, אבל בתקשורת של ימינו קשה למצוא מאמר כזה (במיוחד אם אתה לא הכי אוהב לסמוך על רפובליקנים). למעשה נדמה שכל הרעש סביב קומי הוא המשך של הבחירות: בהתחלה תומכי המפלגה הדמוקרטית הורידו את החיוך במשך ליל הבחירות, אז דרשו ספירת קולות מחדש, אז בכו שקלינטון זכתה ביותר קולות סך הכל, אז התחילו עם כל מיני הפגנות מוזרות ולבסוף דיברו בלי סוף על הדפה על רקע הקשר הרוסי. באנגלית יש לנו מילה לזה: poor losers. אבל הבעייה היותר מדאיגה כאן היא שפוגעים קשות בדמוקרטיה על ידי התנהגות כזאת ועל ידי תקשורת לא אמינה.

אי' בכתבה "קומי למעשה הודה, שהעביר את המזכרים שחיבר לאחר פגישותיו עם הנשיא לעמיתו, שהעביר אותם לכלי התקשורת, ובכך הפך מרודף לנרדף…". ולכאורה יש כאן ט"ס וצ"ל מ"נרדף לרודף"

למי שעדיין לא יודע, שידע בוודאות שהעומד מאחורי כל ההשמצות וניסויים להדיח את טראמפ, הוא המיליארדר
הרשע ג'ורג' סורוס! מנהל את העולם מאחורי הקלעים עם הכסף שלו, שהודה בעצמו שבמידה רבה הוא אשם בטענה שהיהודים מנהלים את העולם, אובמה עבד אצלו, וכן המושחתת קלינטון, מימן ואירגן את ההפגנות והשמצות וכו' נגד טראמפ, גרם לבריטניה לכמעט פשיטת רגל לפני עשרות שנים, בעלים של יוון, מחזיק בכ20-30 אחוז מהיורו, מורה למרקל ומדינות האיחוד מה לעשות, ומעורב בהרבה מדינות בעולם בהנהגתם, ואין היריעה מספיקה כדי לכתוב כמה אמיתי זה שהעולם מסתובב על כסף ואפילו לא על אידאולוגיה או שכל או כח או….
ולראשונה נבחר נשיא, שעם כל השטויות יש לו די כסף כדי לא להסתנוור מאף אחד,
והוא אחרי הכל בן אדם ישר, לא עצלן, חכם ונורמלי, בלי כל הפוליטיקלי קורקט שמכלה את העולם, שרוצה את טובת האזרחים שלו ומכריע את הרע מפני הטוב.
תחליטו לבד מה האמת מאחורי כל הסיפורים.
אל תשכחו לחשוב בהיגיון, ושכסף מדבר לכווולם, כולל נשיאים, תקשורת, פרופסורים,
רופאים, פוליטיקאים, וגם ראש ה FBI בכבודו ובעצמו, שמי שיודע, יודע כמה שחיתויות יש בארגון בפנים.
וזה כבר מזמן לא רק כסף, אלא רשת ענקית ביותר ומסועפת ביותר….

(דברים אלו נכתבו מידיעה. אפשר לבדוק את רוב הדברים לעיל, ובשאר להפעיל היגיון בריא.)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture