יישור השטח ורחפנים: כך ינסו למנוע את הפיגוע הבא בשער שכם

בעקבות רציחתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא בכניסה לעיר העתיקה, חשף השר לביטחון פנים שורה של צעדים לשינוי דרמטי במקום שספג 32 פיגועים בגל הטרור • בין האמצעים: שיטוח האזור ופריסת מצלמות לזיהוי חשודים בזמן אמת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שינוי פני השטח, מצלמות, מודיעין ועמדות חדשות: לאחר רציחתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא בפיגוע בשער שכם ביום שישי האחרון, הודיע השר לביטחון פנים גלעד ארדן על מהלך דרמטי לצמצום במספר הפיגועים באחת הנקודות הבעייתיות והמועדות ביותר במזרח ירושלים.

בשנים האחרונות ביצעו מחבלים לא מעט פיגועים וניסיונות פיגועים בשער שכם. בין היתר נרצחו במקום שתי לוחמות מג"ב – הדר כהן והדס מלכא, ומספר לוחמים נוספים נפצעו. המחבלים, לעיתים בודדים ולעיתים חוליות, הגיעו חמושים בסכינים ואף בנשק חם, וביצעו במקום פיגועים קשים. מדובר באחת הנקודות הבעייתיות ביותר בגל הטרור האחרון.

בעקבות ריבוי הפיגועים הציגו שלשום השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים של המשטרה ניצב יורם הלוי לראש הממשלה תוכנית לחיזוק הביטחון בנקודה הרגישה. ארדן התייחס לכך אתמול במהלך נאומו בכנס הרצליה. לדבריו, "שער שכם עומד לעבור מהפך".

ל"ישראל היום" נודע כי התוכנית כוללת פריסת מערך מצלמות lpr לזיהוי לוחיות רישוי של כלי רכב; פריסת מצלמות סריקה חכמות שבאמצעותן יתאפשר לזהות חשודים בזמן אמת; הצבת עמדות מוגנות ומוגבהות במקומות אסטרטגיים שייבנו מאבני המקום וייטמעו בפסיפס המקומי; והקמת מערך תאורה שיאיר את המקום באור הדומה לאור יום. נוסף על כך, המשטרה וכוחות הביטחון בוחנים את האפשרות לבצע שינוי טופוגרפי של אזור השער, כך שלא יהיו בו פערי גובה המקשים על הכוחות לתפקד בעת אירוע חבלני.

כחלק מהתוכנית נדונה גם האפשרות לצייד את שוטרי מג"ב המוצבים במקום ברחפן שירחף באוויר 24/7. השימוש ברחפן נועד לתת לכוחות תמונת מצב בזמן אמת ויסייע בהכוונה מדויקת של כוחות במקרה של אירוע פח"עי. עוד מתכוונת המשטרה לצייד את השוטרים במגנומטרים, להציב שערים מיוחדים ולבצע עבודות גידור כדי לכוון עוברים ושבים למקומות שבהם יש לשוטרים במקום יתרון שליטה.

"גם הדס וגם הדר נפלו בשער שכם, שהפך להיות סמל הטרור של הפלשתינים, הם יודעים שהריבונות שלנו מתחילה בירושלים, והמחבלים רוצים לפגוע קודם כל בנקודת החיכוך הראשונה עם כוחות הביטחון בדרך המובילה להר הבית ולעיר העתיקה, 32 פיגועים בשנתיים וחצי האחרונות באזור שער שכם", אמר ארדן בכנס הרצליה.

השר לביטחון פנים הודיע כי "אנחנו הולכים לבצע שינוי חסר תקדים בכל מערך האבטחה של שער שכם", ואף חשף חלק מהתכנון שמטרתו מניעה של הפיגועים במקום. בין היתר יוצבו בשער שכם מצלמות, עמדות, מודיעין וכן שינוי פני השטח. "נעשה הכול בשביל למזער באופן משמעותי את הפיגועים בנקודה הזאת. שער שכם הולך לעבור מהפך", אמר ארדן.

"יש להגיד בצורה הברורה ביותר – ההסתה הפלסטינית, התרבות של אלימות ושנאה שאבו מאזן ויאסר ערפאת לפניו טיפחו במשך שנים, הסירוב הפלסטיני להכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי בגבולות כלשהן – הם הם המכשול העיקרי לשלום, והסרתם תעשה יותר מכל דבר אחר ליצירת התנאים למו"מ. אבו מאזן לא רק שלא גינה את רצח השוטרת הדס מלכא ז"ל אלא שתנועתו הפוליטית, הפת"ח, גם הללה את שלושת המחבלים הארורים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול: "סביב שער שכם התקבצו מרצחים פעם אחר פעם והוא הפך לסמל הטרור ולסמל של הלחימה בטרור. לכן ביקשתי לערוך תוכנית ושינויים. הם הכינו תוכנית להגדיל את הביטחון ולצמצם פעולה של מפגעים פוטנציאל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היום כולם יודעים – הרב כהנא צדק!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture