"אם לפני 2000 שנה היה קיים ליברמן כזה – העם היהודי לא היה שורד"

סערה קואליציונית פרצה בעקבות התנגדות מפלגת ישראל ביתנו להצעת החוק המבקשת להשאיר את סמכות הגיור בידי הרבנות הראשית לישראל. דרעי כבר הודיע כי החוק יעבור. "שאיפתו של ליברמן תביא את ההתבוללות בדלת הקדמית לתוככי מדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערה פרצה בקואליציה עקב קידום חוק הגיור, על ידי מפלגות ש"ס ויהדות התורה. החוק מבקש להשאיר את סמכויות הגיור בידי הרבנות הראשית לישראל. פורום ראשי מפלגות הקואליציה צפוי לדון היום בחוק, לאור התנגדותו הנחרצת של יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן להעברתו.

ב"ישראל ביתנו" הבהירו כבר שלשום כי הדבר אינו מקובל עליהם. "ישראל ביתנו מתנגדת בכל תוקף להעלאת הצעת חוק הגיור הממלכתי המעניק לרבנות הראשית מונופול על הגיור בישראל", נכתב בהודעת המפלגה. שר הביטחון אביגדור ליברמן אף הוסיף כי "החוק הזה ייצור אפליה קשה, ובגללו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו או כאלו המעוניינים להתגייר, כולל כאלו ששירתו ומשרתים בצה"ל".

בישראל ביתנו הודיעו כי הם מתנגדים לחוק מכמה סיבות: "קודם כל מתוך העיקרון כי אין בכוונתנו לתת יד לחוק שיעמיק את הפילוג והקרע בתוך העם היהודי. תפקיד הגיור צריך להיות שילוב וקבלה של אלו המבקשים להיות חלק מהיהדות, ולא דחייה וחרחור ריב בין מדינת ישראל לבין קבוצות גדולות בעם היהודי".

בהמשך הובהר עוד: "ההצעה עולה בניגוד לנהלים שסוכמו בהסכמים הקואליציוניים עמנו בכל הנוגע לחקיקה בנושא דת ומדינה, ושינוי הסטטוס-קוו בנושא. חקיקה מסוג זה צריכה לעבור קודם בוועדה המיוחדת שנקבעה לצורך כך בראשות השר יריב לוין, וזו לא כונסה לדון בעניין". ב"ישראל ביתנו" טוענים כי ההצעה מבקשת לשנות את הסטטוס קוו, ומשום כך, לא יתכן שתעלה ללא דיון מוקדם".

מנגד, יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי אמר כי "חוק הגיור יעבור, הוא על דעת ראש הממשלה נתניהו, על דעת ראשי המפלגות ונועד לשמור על הסטטוס קוו. השר ליברמן לא יטרפד את חוק הגיור כמו שהוא לא מטרפד חוקים של שאר השותפים הקואליציוניים".

הבוקר, הקדישו בעיתון יתד נאמן את מאמר המערכת לסוגיה זו, ותקפו בחריפות רבה את התנגדותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. לפניכם המאמר המלא:

בסוף השבוע שעבר פרסם יו"ר "ישראל ביתנו" שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודעה חריפה בה הוא מביע התנגדות לרצון לקבוע שבישראל יוכרו כיהודים רק מי שהתגיירו בגיורים שנעשו על פי ההלכה והשולחן ערוך, ולא על ידי כיתות הליצנים והכופרים, הרפורמים והקונסרבטיבים, שאין כל ערך ומשמעות, אפילו הקלה ביותר, למעשיהם המזויפים ולמה שהם קוראים "גיור", כביכול.

בהודעה שפרסמה מפלגתו של ליברמן, נאמר כי היא "מתנגדת בכל תוקף להעלאת הצעת חוק הגיור הממלכתי המעניק לרבנות הראשית מונופול על הגיור בישראל". עוד נכתב בהודעה, כי "'ישראל ביתנו' מתנגדת לכך משני טעמים: קודם כל מתוך העיקרון כי אין בכוונתנו לתת יד לחוק שיעמיק את הפילוג והקרע בתוך העם היהודי. תפקיד הגיור צריך להיות שילוב וקבלה של אלו המבקשים להיות חלק מהיהדות ולא דחייה וחירחור ריב בין מדינת ישראל לבין קבוצות גדולות בעם היהודי. במדינת ישראל חיים אלפי אזרחים נאמנים אשר שירתו ומשרתים בצה"ל שהחוק הזה מאיים לנתק את שייכותם לעם היהודי".

השר ליברמן הוסיף עוד והגיב על הצעת החוק: "מדובר בהצעת חוק המפלגת את העם היהודי ופוגעת קשות ביהדות התפוצות ובציבור העולים. החוק הזה ייצור אפליה קשה, ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו או כאלו המעוניינים להתגייר, כולל כאלו ששירתו ומשרתים בצה"ל. אנו נתנגד בתוקף להצעת החוק, שלא רק מנוגדת להיגיון, אלא גם תפגע בעלייה לארץ, תהיה בכייה לדורות ותחזיר את מדינת ישראל עשרות שנים לאחור".

מבלי להתייחס לעצם החוק, הטוב הוא אם לאו, ליברמן כנראה שכח לרגע, או מעדיף להתעלם, מההיסטוריה היהודית הברורה והחד משמעית אודות מה שמר על העם היהודי בכל שנות ההיסטוריה. רק שמירה קפדנית על כל כללי ההלכה בנושא הגיור, כמו בכל יתר הנושאים האחרים, היא זו שבגינה העם היהודי שרד לאורך כל הדורות, למרות כל התלאות, הגלויות, הנדודים, הגזירות, הרדיפות והצרות. עמים רבים קמו וצרו על העם היהודי במשך אלפי שנים, אך לא יכלו לו. אם לפני 2000 שנה היה קם ליברמן כזה ומכליל כיהודים את אלו שעברו "גיור" על ידי הרפורמים או הקונסרבטיבים דאז, העם היהודי לא היה קיים היום, חלילה. העם היהודי לא היה שורד.

דבריו של ליברמן על כך ש"מדובר בהצעת חוק המפלגת את העם היהודי", הם ההיפך הגמור מהאמת. בוודאי שהאמירה על כך שאם גיור שיוכר יהיה רק גיור שנעשה על פי ההלכה "ייצור אפליה קשה ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו", היא התעלמות מוחלטת מן המציאות המרה והעגומה של מה שיצרו הרפורמים והקונסרבטיבים ביהדות המזוייפת והעקומה שהחדירו, ובכך גרמו לעם היהודי לאבד מיליונים רבים של יהודים, אנשים, נשים וטף.

העם היהודי איבד בשואת אירופה 6 מיליון יהודים. העם היהודי בארצות הברית, וגם מעט באירופה ובמדינות נוספות, איבד מיליונים רבים על ידי ההתבוללות, לה גרמו הרפורמים והקונסרבטיבים. אין ספק בכך. ההתבוללות היא האסון הגדול ביותר של העם היהודי מאז השואה. רק סומא לא יכיר ולא יודה בכך, ובסייעתא דשמיא בישראל כמות המתבוללים קטנה יחסית. כל זאת בשל העמידה הנחרצת והחד משמעית ומלחמת החורמה המתנהלת ללא הרף במטרה שלא להעניק דריסת רגל, אפילו הקלה והפעוטה ביותר, בשום תחום שהוא, לכתות הכופרים הללו הממיטים הרס וחורבן.

שאיפתו של ליברמן שמדינת ישראל תכיר גם ב"גיורים" רפורמים, הרי תביא את ההתבוללות בדלת הקדמית לתוככי מדינת ישראל, ותמיט אסון על המדינה ותושביה, בדיוק כפי שקרה בארצות הברית. זו תהיה רעידת אדמה רוחנית של 10 בסולם. נותיר לרגע בצד את הפן ההלכתי. האם ליברמן באמת מאמין שגיור מזוייף ומצחיק שאין לו שום משמעות ערכית ופנימית, תהפוך את אותו "מתגייר" ליהודי כזה שמחובר לעם היהודי ולמורשתו לאורך דורות? הרי ברור שלא. ברור שה"גיור" המצחיק והמזויף הזה לא ישנה אצל אותו "מתגייר" מאומה בהליכות חייו הגויים, ואם כך הרי שמדובר בהכנסה של אלפי אלפי גויים לכרם בית ישראל, צעד שמשמעותו פשוטה וברורה: התבוללות וחיסול העם היהודי ר"ל, במשך השנים, כאן בארץ ישראל.

ויש כאן אבסורד גדול, בנוסף. משום שברור הרי שציבור היראים שומרי התורה והמצוות לא יתבוללו. הם יהיו אלו שישמרו על המשך שושלת הדורות, על קשר בל ינתק עם העם היהודי. לכל היותר יפתחו ספרי יוחסין. מי שייעלם עם הזמן, לאורך השנים, יהיו דווקא אלו שאינם שומרי תורה ומצוות. הם אלו שעלולים חלילה להיגרר ולהידבק במחלת ההתבוללות ולהיעלם מהעם היהודי, והם גם אלו שיאבדו את הקשר עם אדמת ארץ ישראל, ויהפכו לגויים ככל העמים. לליברמן, בעל השקפת העולם הימנית, יש לכאורה אינטרס עליון מובהק וכפול לשמור על כך שלא תהיה התבוללות, ש"גיור" שאיננו כהלכה לא יוכר, ושמי שמחזיק בתעודה כזו לא ירשם חלילה כיהודי. ליברמן ועמו כל הציבור החילוני, הם אלו שצריכים להתייצב בראש המתנגדים ל"גיור" רפורמי ולתמוך בכך שכל הליכי הגיור שיוכרו יהיו רק על פי ההלכה היהודית הצרופה.

ליברמן ומפלגתו טענו בהודעתם, כי שמירה על גיור כהלכה "תהיה בכיה לדורות ותחזיר את מדינת ישראל עשרות שנים לאחור". בפועל, ברור שרק שמירה על גיור כהלכה היא שתמנע בכיה לדורות, ורק שמירה על הגיור הטהור היא שתשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית גם בעוד שנים רבות. כל מהלך אחר, כל הכרה ב"גיור" שאיננו על פי ההלכה, ימיטו אסון על המדינה שליברמן כל כך דואג לה, לשלמותה ולעתידה. לא גיור על פי ההלכה הוא שימיט ויעמיק את הקרע בעם היהודי, אלא דווקא הרפורמים והקונסרבטיבים שביקרם ליברמן ומפלגתו חפצים, הם אלו שעושים זאת.

נכון, יתכן ופוליטית לליברמן משתלם כיום להתנגד לשמירה על הגיור הטהור ולתמוך בהליכים הפוכים. יתכן וזה יסייע לו לשמור על מעט הקולות שעוד קיבל בבחירות האחרונות, אחרי שמפלגתו התרסקה כמעט לחלוטין. אבל האם שיקול פוליטי שהוא נכון להרגע ויתכן וייעלם בעוד זמן, הינו שווה ערך לשיקול ארוך טווח של המטת חורבן לדורות על העם היהודי פה בארץ ישראל? ברור שלא. לכן אין אלא לקוות שליברמן וכל יתר ההולכים בדרך זו יתעשתו במהרה ויבינו שתמיכה, אפילו מזערית, במעשיהם של הרפורמים והקונסרבטיבים היא בבחינת אסון לעם היהודי, ויש להרחיקם כמצורעים ממחננו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפני 2000 שנה היו גם היו ליברמנים ומתייוונים, עברנו אותם, נעבור גם אותו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture