הדתיים והחרדים מברכים, בשמאל זועמים: התגובות להחלטת הממשלה

החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל עוררה, כצפוי, גל תגובות במערכת הפוליטית. חברי הכנסת הדתיים והחרדים, כמו גם בכירים בעולם הרבנות, בירכו על ההחלטה, ואילו בשמאל זעמו: "מדובר ברפיסות של נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל מעוררת אמוציות רבות במערכת הפוליטית. במפלגות החרדיות והדתיות מברכים על ההחלטה ואמרים כי "היא משקפת את רצון רוב העם המעוניין לשמור על קדושת הכותל ומעמדו, כפי שהיה מימים ימימה".

יו"ר ש"ס השר דרעי מסר: "אני שמח שהממשלה נעתרה לדרישתי לבטל את המתווה שפוגע במעמדו הקדוש של הכותל המערבי. אין ספק כי שמירת הסטטוס קוו גם בנושא הכותל משקפת את רצון רוב העם, הרואה בכותל המערבי את המקום המקודש ביותר לעם היהודי, ואין בו מקום לחוגים הרסניים שכל ייעודם הוא חילול המקום".

יו׳ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מסר: "אני שמח על החלטת הממשלה לעצור זאת , זו הייתה דרישתנו, מדובר בצעד חשוב ומשמעותי, ואני מברך על ההחלטה".

השר אורי אריאל (הבית היהודי) הצטרף אף הוא לדברים ואמר: ״לפני כשנה וחצי התרעתי כי שינוי בסדרי התפילה בכותל יפגע בחברה הישראלית ובקודשי ישראל ואפעל לשינויה. ואני שמח שהממשלה אישרה היום את ההחלטה שמחזירה את המצב בכותל לקדמותו, ובכך הצלחנו למנוע פילוג מיותר בעם היהודי ופגיעה במרקם החברתי והדתי בחברה הישראלית ובעם היהודי".

יו״ר יחד, אלי ישי: חובה גדולה חבים אנו היום למרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבנו מאיר מאזוז שליט״א ולמרן הראשל״צ הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט״א אשר דירבנו, הפצירו ודחקו בנציגים לבל יתנו את מקום מקדשנו למרמס.

אני מברך את חברי הכנסת הדתיים והחרדים על תיקון עמדתם ועל שמירת צביון מקום המקדש – הכותל המערבי ממנו לא זזה שכינה מעולם. יישר כח לרוה״מ בנימין נתניהו אשר לא נכנע ללחצי הרפורמים וקיבל את ההחלטה הנכונה לגניזת מתווה הבושה".

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ: "הכותל המערבי מלכד ומאחד את עם ישראל בארץ ובתפוצות. אחדות זו מושגת בזכות האמונה המשותפת, ובזכות הכבוד ההדדי שרוחשים מיליוני מתפללי ומבקרי הכותל  – גברים ונשים, דתיים ושאינם דתיים, צעירים ומבוגרים – אלה לאלה תוך שמירת קדושתו.

 מול אבני הכותל העתיקות אין זרמים, עדות ומחלוקות; אלא קהל גדול של יחידים העומדים בתפילה, בחיל וברעדה, במקום שממנו לא זזה שכינה מעולם איש איש ומה שבלבו. תוך על שמירה על מסורת ומורשת ישראל והנהוג בכותל מזה 50 שנה.  הקרן למורשת הכותל תמשיך לפעול במסירות כדי לשרת את כל באי הכותל, ולשמור עליו כפי שהיה מאז ומעולם – לבו הפועם והמאחד של העם היהודי כולו".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם: ‏"שמח על החלטת הממשלה בסוגיית מתווה הכותל. אחינו הרפורמים, זכויותיכם הם בדיוק כמו זכויותיי, גברים בעזרת גברים, נשים בעזרת נשים ותאמינו, יש לנו הרבה על מה להתפלל".

במרכז ובשמאל, מנגד, זעמו על ההחלטה. ח״כ עליזה לביא (יש עתיד) תקפה את הממשלה ואמרה: "ממשלת ישראל מובילה בשיטתיות קרע עמוק היהודי. המניע – פוליטי וקצר טווח. הנזק – אסטרטגי וארוך טווח. כמו בגיור, כמו במקוואות, כך גם בכותל – ממשלת ישראל טורקת את הדלת בפני יהודי התפוצות, ויוצרת שבר חסר תקדים ביחסים. מטריד מאוד לראות כיצד שרים ופוליטיקאים בכירים במדינת ישראל עושים כל שביכולתם להרחיק יהודים מישראל במקום לקרבם, בניגוד גמור לאינטרס הלאומי. זו תהיה בכיה לדורות והאחריות לכך היא בראש ובראשונה על ראש הממשלה״

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הוסיפה: "רפיסותו של נתניהו מול המפלגות החרדיות שוברת שיאים חדשים ומתדלקת משבר חריף בין יהדות ארה"ב לבין מדינת ישראל. כהרגלו, נתניהו פועל למען שלמות הקואליציה ולא לטובת מדינת ישראל והעם היהודי. מנהיגות ראלית ושקולה לא הייתה מתקפלת אלא מוציאה לפועל את מתווה הכותל לאלתר מתוך הבנה ברורה שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של כלל היהודים ולא של הזרם האורתודוכסי בלבד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture