"מי שרוצה להפוך את סוריה לעוד בסיס של חיזבאללה שיחשוב פעם נוספת"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על המתיחות בצפון: "אין לנו שום כוונה ליזום שום מהלך צבאי, אך לא נעבור לסדר היום על שום זליגה". בהמשך התייחס ליברמן לההערכות על מערכה בקיץ, ועקץ: "מתברר שיש לנו פה הרבה נביאים"

המתיחות בצפון: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התארח הבוקר בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת והתייחס בהרחבה למצב. בראשית הדברים עקץ ליברמן את ההערכות והתחזיות שמשמיעים גורמים שונים, ואמר: "לפי כל מה שאני גם קורא בעיתונים, יש לנו פה הרבה נביאים, כנראה בתקופתנו, שמנבאים לנו קיץ חם, מלחמה בצפון ומלחמה בדרום".

ליברמן הבהיר: "אין לנו שום כוונה ליזום שום מהלך צבאי, לא בצפון ולא בדרום. יחד עם זאת, אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על שום דבר. זליגה או לא זליגה, במקרה או לא במקרה, כל דבר יזכה לתגובה, ותגובה עוצמתית".

לדבריו, "אני רציתי להזהיר גם את האנשים האחרים שם בדמשק: מי שחושב שאפשר להפוך את סוריה לעוד בסיס של חיזבאללה והאיראנים, המכוון נגד ישראל, שיעשה חשבון פעם נוספת. אנחנו לא נקבל את המציאות שאדמת סוריה תהפוך לבסיס חדש של חיזבאללה, עם רצון לפתוח חזית נוספת מול מדינת ישראל. אנחנו נהנים מביטחון, מהשקט. אנחנו רואים צמיחה גם בצפון וגם בדרום. אנחנו לרגע אחד לא מתעלמים מהמציאות שאנחנו חיים בה, אבל רצוננו לשמור על הביטחון והשקט, ולעסוק בצמיחה, בכלכלה, בתיירות, ואני מקווה שלא יפריעו לנו".

צילום תמונה ראשית: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

לקראת התלקחות? חשש בצה"ל מפני חיכוכים מול חיזבאללה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו