"כאשר אנו מחללים את הכותל, אונסק"ו מכחשים את הקשר שלנו לארץ"

הראשל"צ הגרש"מ עמאר שליט"א, התייחס לביטול מתווה הכותל ולחוק המעניק את סמכויות הגיור לרבנות הראשית: "היהדות הרפורמית מזייפת ומדברת בשם התורה דברים שהם ההיפך מהתורה. מי שמתגייר אצל הרפורמים, אפשר להשתמש בו כגוי של שבת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"יש פה הסתה של היהדות הרפורמית, בעיקר מאמריקה", אומר הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, רבה של ירושלים, ממובילי ההתנגדות נגד "מתווה הכותל", בראיון שהעניק היום, לאחר החלטת הממשלה על הקפאת המתווה. "הם עושים הרבה רוח ומטילים אימה ופחד. הם קורעים את העם, הם לא צודקים, וטוב שראש הממשלה והממשלה אזרו אומץ ועוז רוח ויצאו בהחלטה נבונה". בראיון לאולפן ynet הוא מוסיף כי "אי אפשר לבוא למקום שריד מקדשנו, המקום היחיד שנותר לנו להתפלל ולהתחנן – ולעשות שם חילול הקודש. זה לא יכול להיות".

הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א הוסיף: "לצערנו ראיתי כבר בשנים עברו שהיה פחד ומורא שהטילו האנשים האלה בשם יהדות אמריקה, והדברים דברי הבל ורעות רוח. אנחנו לא פחדנו מעמים גדולים וחזקים, הלכנו בשם ה' – והתורה עמדה לנו. אנחנו אוהבים את האנשים האלה, מתפללים בעדם, אבל מתנגדים בכל תוקף לדרך שלהם. הם לא רק טועים, אלא מזייפים את התורה".

לדבריו, עיקר הזעקה מגיעה מכיוון יהדות ארה"ב הרפורמית, אך החילונים בישראל מזדהים עם האורתודוקסיה. "הם באים לכותל להתפלל, ומוכנים לעמוד גברים לבד ונשים לבד, כמו שהיה בבית המקדש – 'עזרת ישראל' ו'עזרת נשים' בפירוד, ואיש לא התלונן. כמו שמגיעים לבתי הכנסת בשמחות, בר מצוות, חתונות ובאזכרות, ויודעים שיש עזרת נשים ויש מקום לגברים – וכולם מכבדים את זה".

את עיקר המאבק למען שוויון בכותל מוביל זה כבר שלושים שנה ארגון "נשות הכותל", שאף זכה לתמיכת בג"ץ לא פעם. מבלי לנקוב בשמן, קובע רבה של ירושלים כי "מי שבא להפוך ולערבב, אז הוא מחלל את הקודש". והוא מוסיף: "ברגע שאנחנו מתחילים לחלל, מיד אונסקו וכל הגופים הבינלאומיים אומרים שבכלל אין לנו קשר לארץ, בפרט למקום המקדש. העם שלנו, זה הכל תורה. אם אנחנו מורידים את התורה, אם מפקיעים את עצמנו מן התורה, אין לנו שום זכות – לא על הארץ ולא על מקום המקדש. ואין לנו זכות קיום כעם".

בהמשך התייחס הרב גם לחוק שמקנה את סמכויות הגיור לידי הרבנות הראשית לישראל, ואמר: "אנחנו רוצים למנוע שקר וזיוף. גיור זו לא מילה פוליטית או מדעית. אני הוכחתי שכאשר הרמב"ם כותב גיור, הוא מתייחס לקבלת מצוות. גיור זה קיום מצוות. אם אדם לא רוצה להתגייר, זכותו. אבל לבוא לומר 'גיור' של כל מני 'רבאים' שבעצמם רומסים את השבת ואת כל קודשי ישראל – זו ליצנות".

"היהדות הרפורמית רומסת את היהדות, מזייפת ומדברת בשם התורה דברים שהם ההיפך מהתורה. כשהם אומרים גיור, זו אפילו לא בדיחה. אמרתי כבר פעם מזמן שמי שמתגייר אצל הרפורמים, אפשר להשתמש בו כגוי של שבת, בלי שום ספק על פי ההלכה", אומר הגרש"מ עמאר בנחרצות.

לסיום אמר כי "יהדות התפוצות חשובה לנו מאוד, אבל גם היא צריכה לדעת שיש תורה בישראל, והתורה לא תשתנה. הם קיימים בזכות התורה, והם עומדים נגד סוד הקיום שלהם… הם לא מבינים מה שהם עושים, הם טועים ומטעים, וחבל. אנחנו צריכים להסביר להם, ללמד אותם, אבל בשום פנים לא נוותר על קוצו של יוד מהתורה.

"כל היהודים שלא שומרים תורה, אפילו אוכלים את הדברים האסורים, אנחנו אוהבים אותם. אנחנו אומרים: יהודים אתם, ומתחתנים איתם ועושים הכול" הרב עמאר מוסיף כי היהדות היא לא משחק. "ה'רבאים' שלהם מחתנים גם יהודי עם גויה, וגוי עם יהודיה, ועומד 'רבאי' עם כומר – אז מה להם ולגיור? מה להם ולמקווה? מה להם ולדברים האלה? הם רוצים דרך אחרת, שיילכו בה… 99% פה הם לא רפורמים. החילונים הם לא רפורמים, הם יהודים והם ששומרים הרבה מצוות".

עד שבג"ץ יפסוק אחרת: בעמידה על העקרונות, מנצחים

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשריינו שזכינו לצדיק אמיתי כמו הרב עמאר, איש שלא מפחד להגיד את האמת

אני יודע מקרוב שהרב עמאר השחיר את שיניו מצומות כדי שיבוטל מתווה הכותל.
אשרינו שזכינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture