חמאס מדווח: ישראל עצרה ביקורי משפחות למחבלים הכלואים

ההחלטה למנוע ממשפחות אסירי חמאס מעזה לבקר בבתי הכלא נובעת מהרצון להפעיל לחץ על חמאס כדי לקדם עסקה של השבת השבויים. בחמאס מאיימים: "זו התחלת מלחמה נגד האסירים". משפחת גולדין: "הם צריכים להבין שהחזקת חיילי צה"ל היא נטל ולא נכס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישראל החליטה היום (חמישי) למנוע ביקורים ממשפחות אסירים ביטחוניים של חמאס מרצועת עזה – כך טען הארגון. זאת, ברקע הלחץ המגיע מזה זמן רב מצד משפחות גולדין ושאול, שגופות בניהם נלקחו בידי חמאס במבצע "צוק איתן", להפסיק את הביקורים בבתי הכלא בישראל. עם זאת, בשירות בתי הסוהר סירבו להתייחס לנושא.

משרד האסירים בעזה אמר כי הוא מתנגד ל"עונש" ומחשיב אותו "התחלת מלחמה נגד האסירים". במשרד הבהירו שהם לא ישלימו עם ההחלטה "יהא המחיר אשר יהא". במשרד קשרו את ההחלטה ללחץ שישראל מנסה להפעיל על חמאס בכל הקשור לסוגיית הישראלים בעזה ולגופות שני החללים גולדין ושאול.

במשפחותיהם של חיילי צה"ל המוחזקים בידי חמאס בירכו על ההחלטה. משפחת שאול אמרה על הפסקת הביקורים למשפחות אסירי החמאס: ״אנו פונים לממשלת ישראל והעומד בראשה – אל תרפו, מדובר בהחלטה נכונה ואנחנו מקווים שתכליתה נועדה להשבת אורון משבי חמאס בהקדם האפשרי".

שמחה גולדין התייחס היום לדיווח ואמר כי "אנחנו כבר שנתיים וחצי מבקשים מהמדינה להפעיל לחץ על חמאס כדי לשנות את המשוואה, ולגרום להם להבין שהחזקת חיילי צה"ל היא נטל ולא נכס. סוף סוף מישהו התעורר, השאלה אם זה באמת מיושם בשטח כי מדובר בהודעה של חמאס ולא של ממשלת ישראל. משנת 2007 עד לשנת 2012 לא היו ביקורי משפחות אסירים, עכשיו פתאום מתחבאים מאחוריי עניינים משפטיים שהם לא רלוונטים כי כבר הייתה תקופה ארוכה שישראל עצרה ביקורים מעזה לישראל".

כ-40 חברי כנסת חתמו החודש על עצומה שבה הם דורשים "להפסיק את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה אצל אסירים ביטחוניים" בישראל, עד שלא יוחזרו החיילים המוחזקים ברצועה, אורון שאול והדר גולדין. יוזם העצומה ח"כ יואב קיש (הליכוד) פגש את שמחה ולאה, הוריו של הדר, שאמרו לו כי מדובר ב"יוזמה מבורכת".

חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה והאופוזיציה חתמו על מסמך שבו הם "דורשים להפסיק את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה עד שלא נקבל בחזרה את בנינו אורון שאול והדר גולדין". לפי הקריאה, "צעד הומניטרי תמורת צעד הומניטרי – לא יתכן שממשלת ישראל תחליט על שורה של צעדים הומניטריים כלפי חמאס בעזה כל עוד הוא ממשיך להחזיק את בנינו".

הם ביקשו להעביר מסר לפיו "אנחנו נסכים למחוות הומניטריות תמורת החזרת הבנים כתנאי מקדים. אנו קוראים לממשלה לאמץ את המדיניות ולהפסיק כשלב ראשון את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה אצל אסירים".

בנאום שנשאה בכנסת לפני כשבועיים אמרה גולדין כי "ישראל מחזיקה בבתי הכלא אלפי טרוריסטים ורוצחים של חמאס. הם מוחזקים בתנאי דה-לוקס, תנאים של קייטנה. וזה קורה בזמן שהחמאס מחזיק בבן שלי. בסוגיה הזו לא מדובר רק בחוסר עשייה של הממשלה, אלא בטמינת ראש, הפקרת חיילים שנשלחו לקרב".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) מוביל בחודשים האחרונים מאבק לביטול ביקורי מחבלים בבתי הכלא בישראל ויזם לאחרונה הצעת החוק שקובעת כי ארגון טרור המחזיק שבויים ישראלים ללא מתן תנאים הומניטריים, מחבליו ותומכיו של אותו ארגון השוהים בכלא ישראל – אף הם לא יזכו לביקורים והטבות. "שוחחתי בנושא זה כמה פעמים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואני שמח שהוא מבין את הזעם הציבורי המוצדק בעניין. הנהגת המדינה חייבת להבין שרק מהלכים דרסטיים יאפשרו את שובם של חיילינו ואזרחינו משבי חמאס בעזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture