ליברמן על הזליגות מסוריה: כל פעם נגיב ביד יותר קשה

שר הביטחון אמר כי ישראל לא תוכל להמשיך לספוג את זליגות הירי, וכי צבא אסד "מבין שזה משחק לרעתו". על עתידה של סוריה אמר: "לא נקבל שום הסכם שאיראן מעורבת בו". על מפעלי הטילים אמר: "אנחנו לא יכולים להישאר אדישים לזה - ולא נישאר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום למפעלי הטילים המדויקים שאיראן מנסה להקים בלבנון עבור חיזבאללה. "אנו ערים ומודעים לכך ויודעים מה שצריך לעשות", אמר ליברמן בשיחה עם כתבים בקריה. "זו תופעה משמעותית ואין להתעלם ממנה, אבל משנת 2006 פתחנו פער גדול מול חיזבאללה. לא צריך להיכנס להיסטריה ולא לאופוריה בנושא".

ליברמן התייחס לעניין מפעלי הטילים לאחר שבכנס הרצליה, לפני כשבוע וחצי, אמר ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, כי "בשנה האחרונה איראן פועלת להקים תשתיות ייצור עצמי של נשק מדויק גם בלבנון וגם בתימן. אנחנו לא יכולים להישאר אדישים לזה – ולא נישאר".

שר הביטחון הוסיף והתייחס גם לזירה הסורית. "אנחנו לא מזהים היערכות להשתמש בנשק כימי נגדנו", אמר ליברמן שהתייחס גם ל"זליגות" הפצמ"רים הבלתי פוסקות מסוריה לעבר רמת הגולן. לדבריו, מדיניות התגובה המדודה של צה"ל נועדה למנוע הידרדרות שתוביל למלחמה. "אין לנו עניין ליזום הסלמה בצפון או בדרום", אמר ליברמן. "בגולן אנחנו לא מזהים מיליציות של אסד בקרבת הגבול. גם שיש זליגות נגיב בכל פעם עוד יותר קשה".

ליברמן הזהיר כי אם הזליגה מסוריה תימשך, אז "ישראל תגיב באופן קשה יותר". זאת אחרי שבוע שבו נרשמו שבעה אירועי זליגה. "אנחנו נגיב קשה יותר, לא מוכנים לקבל את זה", אמר. לדבריו, צבא סוריה מתאמץ למנוע את הזליגות מאחר שהוא "מבין שזה משחק לרעתו", אמר בשיחה עם כתבים צבאיים.

על תהליכי ההסדרה בין המעצמות לגבי עתידה של סוריה, אמר ליברמן כי המעצמות ומדינות ערביות רצו שישראל תהיה חלק מהמשא ומתן – אך הרעיון נדחה. "יש ניסיונות להגיע להסדרה. זה לא מחייב אותנו. לא נקבל שום הסכם שהאיראנים מעורבים בו. בלי קשר, אנחנו שומרים לעצמנו את חופש הפעולה ונפעל בהתאם לאינטרסים הביטחוניים שלנו", אמר.

לדבריו, ההסכם שיהיה מקובל על ישראל הוא סילוק איראן וחיזבאללה מסוריה והחלפת הנשיא בשאר אסד. "לא נוכל להכשיר את אסד אחרי שהרג אזרחים והשתמש בנשק כימי. לא ניתן להכשיר את ציר הרשע", אמר שר הביטחון. "יש פה צביעות של הקהילה הבינלאומית הם קבעו שהיה שימוש בנשק כימי על ידי משטר אסד".

ליברמן אמר על האפשרות למלחמה בצפון או בדרום כי "למדינת ישראל אין עניין לפתוח במהלך צבאי לא בדרום ולא בצפון". "הצבא נמצא במקום אחר לגמרי ממלחמת לבנון השנייה, ברמת המוכנות והידע המודיעיני. לכן לא כדאי לאף אחד לבחון אותנו", אמר. לדבריו, המודיעין לא מזהה כל היערכות מיוחדת נגד ישראל בקיץ הקרוב. על התחמשות חיזבאללה אמר ליברמן: "האם משנת 2006 השתנו יחסי הכוחות? פתחנו פער. הפער גדל".

על הגעתה של נושאת המטוסים האמריקנית "גורג' בוש", אמר ליברמן כי היא מסמלת את המדיניות החדשה של הבית הלבן שמגלה מעורבות במזרח התיכון בכלל ובסוריה בפרט. ליברמן מתח ביקורת על המדיניות של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ואמר כי "המדיניות של 'לעזוב את זה', לא עשתה טוב למזרח התיכון".

בנוסף ליברמן התייחס למידע המודיעיני החשאי שהעביר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לרוסים, ושלפי דיווחים הגיע מישראל. "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אבל הלקחים הופקו וזה מאחורינו". לפי דיווח של העיתון "וושינגטון פוסט", המידע שחשף טראמפ הגיע מהאקרים בשירות ישראל שחדרו לתא קטן של מפעילי יחידת פצצות בסוריה לפני כמה חודשים.

ליברמן סיפר כי בשבועות האחרונים התפתח דיון סביב מצוקת החשמל, ובהתאם לכך הוא הנחה לא לגלות מעורבות מאחר שלשיטתו מדובר בבעיה פנים-פלסטינית. זאת, משום שלדבריו אבו מאזן הוא זה שהחליט לקצץ את התקציב לרצועה – ולכן נאלצה חברת החשמל להקטין את העברת הזרם. עוד אמר השר שכתוצאה מהמדיניות הישראלית החליט חמאס באופן חריג להוציא שמונה מיליון שקלים מכספו מעבר לתרומת הסולר והדלק של מצרים לתחנות הכוח בעזה.

הוא טען כי הצעירים הפלסטינים בעזה מנהלים שיח ער ברשתות החברתיות סביב עתידם, וכי ישראל "מובילה מסר ברור: אם הם יוותרו על מנהרות, רקטות והתנגדות הם יוכלו לקבל אזורי תעשייה בכרם שלום ובמעבר ארז. או זה, או שהילדים שלהם יהיו שאהידים ויסתתרו במנהרות או שיהיו רופאים ומהנדסים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture