עד שכולנו נתמוטט / קריאת השכמה מאת חיים ולדר

נגד "הכיבוש", נגד ההתנחלויות, נגד צה"ל, נגד החרדים, נגד הדת ונגד הערכים: קרן אחת. מאות ארגונים ועשרות אלפי אנשים עם יעד הרסני / חיים ולדר משרטט תמונת מצב מבעיתה על מזימותיה ומעלליה של 'הקרן החדשה לישראל'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

1.
לאיכר סקוטי אחד היה סוס יפה וחזק, ששימש גם בעבודות השדה וגם לנסיעות המשפחתיות עם העגלה. יום אחד, עת עבר האיכר על דוח ההוצאות החודשי, הוא החליט שהאוכל של הסוס מאד יקר. החליט האיכר שגם הסוס יתרום את חלקו להגדלת החיסכון המשפחתי, ומעתה יקבל פחות אוכל.

וכך מדי יום הקטין האיכר את מנת האוכל שהגיש לסוס. את כסף שנחסך, שמר האיכר כדי לרכוש סוס נוסף שיסייע לו במלאכת החרישה.
הסוס, שאכל עכשיו חצי כמות, הפך לרזה חלש ועייף, אך האיכר לא בדיוק שם לב לזה, וגם אם כן, אמר לעצמו שווה שיעבוד פחות, העיקר שאוכל לקנות סוס נוסף שיגביר את תפוקת העבודה.
לאחר תקופה הוריד האיכר את מזונו של הסוס לכדי גרגיר חיטה אחד.

ואז אמר לעצמו אולי ננסה יום כן יום לא.
ובדיוק באותו יום הסוס נמלך בדעתו ומת.
אמר האיכר לעצמו. "איזה סוס מפונק. הורדתי לו גרגיר חיטה וישר מת…"

2.
השבוע התגלגל לידי פרסום של "הקרן לישראל חדשה" (אני יודע שהם מכנים עצמם "הקרן החדשה לישראל", אך פה אני מעדיף לרשום את האמת. מה עוד שבאנגלית הם מכנים עצמם New Israel Fund). בפרסום מופיעים כל הגופים שהקרן תומכת בהם.
מדובר במאות ארגונים, חלקם ידועים ומפורסמים כמו "בצלם" ו"שוברים שתיקה" (שתפקידים להוציא את דיבת ישראל רעה בעיניי הגויים), חלקם פחות ידועים, וחלקם כלל לא ידועים, אך די בהצצה בשמם כדי להבין מה מטרותיהם.
כולם ככולם, עוסקים בדבר אחד: מיטוּט חברתי, נפשי, אידיאולוגי ואמוני של תושבי ישראל. איתור סדקים ואפילו שברי סדקים, בתוך החברה הישראלית והרחבתם לכדי מריבה' סכסוך ומלחמה, ובאופן כללי החלשת כל כוח, כל סמכות, כל אמונה, כל אחדות, כל דעה, וכל התאגדות על רקע דתי, אמוני או פוליטי.
ומחוץ לזה, הוצאת דיבה רעה של כל היהודים בכל רחבי העולם, שוב במטרה ברורה לאגד כוחות נוספים שיצטרפו להחלשה של מדינת ישראל לא רק מבפנים אלא מבחוץ. בידוד, ניכור ופגיעה כלכלית.

3.
ומדוע נזכרתי במשל של האיכר עם הסוס?
כי לכאורה כעת הכול בסדר. ושום דבר לא התמוטט. אבל לדעתי זה קרוב מאי פעם, וכשזה יקרה כולם לא יבינו כיצד זה קרה ואיך זה בא להם פתאום. יהיו שיתלו את זה בחרם כלשהו או בהחלטה של האו"ם או במלחמת אחים פנימית. ממש כמו האיכר שלא הבין שסוס לא מת ביום אחד אלא לאחר תקופה של הרעבה כך מדינה ועם לא נפגעים ביום אחד אלא לאחר תקופה ארוכה של מעשים קטנים וגדולים המוטטים אותה אט אט. רק שהאיכר עשה את זה לעצמו, ואילו אנו נסבול ממשהו שעושים אחרים.
אני מדמה את זה לאלפי אנשים המצוידים בפטישים גדולים וקטנים המכים ביסודי היסודות של החברה הישראלית ודופקים ודופקים ודופקים שעה ויום ושבוע וחודש ושנה ועשור. נסו לדמיין את זה. עשרות אלפי אנשים שכל אחד מקבל משכורת, ואליהם מגויסים אנשים תמימים או חלשים, שמצטרפים ל"רעיון" שהוא בדרך כלל מיטוט וערעור של דרך או קבוצה או דעה או גוף וגם הם מקבלים פטישים גדולים וקטנים, הפעם ללא שכר (הם אפילו תורמים לרכישת הפטישים ולמימון ההרס) והמצב כעת הוא שכל חברה ומפלגה ודעה והתאגדות בארץ חשים את הדפיקות אבל הם חושבים שזה רק הם ושזה יעבור מתי שהוא. אבל זה לא יעבור כל עוד גוף ענק ומסוכן כמו ה"קרן לישראל חדשה" הממומנת על ידי גויים חזקים פי כמה כמו "האיחוד האירופי" בראשות מדינת המופת גרמניה שיש לה ניסיון רב בפגיעה אנושה בעם היהודי, הם היחידים שכמעט הצליחו. כעת הם מנסים לעשות בקרת נזקים. כשהפעם המושג הזה הוא הפוך מכפי שמתמשים בו בדרך כלל.
4.
בואו נעיין קצת ברשימה המוכיחה יותר מכל את כוונת המכוון. לא בנייה אלא הרס. לא חיזוק אלא החלשה. לא שלום אלא מלחמה. לא פיוס אלא מריבה, לא קירוב אלא ריחוק, לא אהבה אלא שנאה ולא תקווה אלא ייאוש.
בחלק גדול מהארגונים הכיוון השלילי מופיע בכותרת: "נגד כיבוש", "נגד התנחלויות", נגד ונגד ונגד, המצחיק, או העצוב הוא, שאלה שלכאורה פועלים "בעד", לפחות בכותרת הם הפוגעים הגדולים ביותר בישראל ובאזרחיה. כי שם הפטישים דופקים גם מבפנים.
למשל "הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל". נכון שמדובר במטרה נעלה? הרי עינויים זה משהו נורא. אז בואו נבדוק כנגד מי פועל הוועד הזה? נגד משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי (שב"כ), שירות בתי הסוהר וצה"ל. וכנגד מי מפעילים גופים אלה עינויים. אה, נגד מחבלים מסוכנים ואך ורק במקרים של "פצצה מתקתקת". כך על פי החוק. כלומר "הקרן לישראל חדשה" דואגת מאד לרווחתו של מחבל שיודע על פיגוע שבו יהרגו יהודים והוא מעדיף שלא להסגיר מידע שימנע אותו. השב"כ דואג לנער אותו קצת ואתם יודעים מה? שיעשו כל מה שצריך לעשות כדי למנוע מותם של אנשים, נשים וילדים חפים מפשע. לא ככה חושבת "הקרן לישראל חדשה". שיהרגו האנשים הנשים והילדים, ובלבד שהמחבל שלנו ירגיש טוב ואף אחד לא ינער אותו. ומה התמיכה שהיא מעניקה לוועד הציבורי? קחו נשימה הארגון הזה מקבל מ"הקרן לישראל חדשה" 21,000,000 מיליון דולר!!!

5.
"שוברים שתיקה" למשל. ארגון שנוהג להציג מקרים שבהם ,לטענתו, חיילים או מתנחלים נהגו שלא כשורה, ביצעו עוול או התעללו בפלשתינים, בדרך של ביזה, השחתת רכוש, ירי לא חוקי או פעולות לא מוסריות אחרות. כול העדויות הן אנונימיות ורובן ככולם שקריות.

ארגון ב"צלם": כולם מכירים. הארגון ששם לו למטרה להתנהגות נימוסית של חיילי צה"ל מול גדולי המרצחים. אליאור עזריה למשל יושב בכלא בגלל צלם של "בצלם".

"יש דין". ארגון אוסף ומפיץ מידע על-אודות פגיעות הקיימות ,לדעתו, בזכויות האדם של הפלשתינים ביהודה ושומרון, מפעיל לחץ ציבורי ומשפטי על הרשויות כדי להעמידן לדין. (הם לא צריכים יותר מדי להתאמץ כפי שבטח ידוע לכם)
"מחסום ווטש": . תנועת נשים ישראליות המנסות להצר את צעדיהם של חיילים והשוטרים במחסומי צה"ל ומתעדות אותם, כדי לאיים עליהם שיועמדו לדין. העובדה שמחסומים אלה מונעים כניסתם של טרוריסטים אינה סיבה להגיש להם עוגות קפה ושתייה קרה, אלה להפך. להציק להם.

"עדאלה": ארגון ל"השגת זכויות אישיות וקולקטיביות למיעוט הערבי הפלשתיני בישראל" ובהגנה "על זכויות האדם של הפלשתינים החיים תחת הכיבוש, בהתבסס על המשפט הבינלאומי ההומניטרי והמשפט הבינלאומי לזכויות אדם" (אגב, ארגון זה קיבל למעלה מ-1.000.000 דולר! בין השנים 2006-2008 מ"הקרן לישראל חדשה")
"קואליציית נשים לשלום": שלום הא? מטרת הארגון לעודד את החרם על ישראל. מה הקשר לשלום? כמו הקשר החיובי בין פטיש לזכוכית שהוא שבר זה עתה. אמנם בשנת 2011 הודיעה הקרן החדשה על "שינוי מדיניות" במסגרתה הופסק המימון ל'קואליציית נשים לשלום", אך אל דאגה הקרן נתנה את תמיכתה ל"חרם על ההתנחלויות". נשמע יותר טוב אבל עם אותה משמעות.

6.
משום מה נדבקת הקרן לכל הארגונים התומכים ברפורמה ובפגיעה בתורת ישראל כפי שנמסרה לנו בסיני. לדוגמא: שומרי משפט – רבנים לזכויות אדם, חדו"ש – לחופש דת ושוויון, פנים – להתחדשות יהודית בישראל, התנועה המסורתית וכמובן התנועה ליהדות מתקדמת בישראל .
אלה רק טעימה מעשרות ארגונים שמטרתם לדפוק בפטישים לא רק נגד התורה והמסורת אלא נגד המנהיגות והמוסדות הדתיים ונגד האמונה התמימה ונגד המרקם העדין שמתקיים מאז קום המדינה גם כה בקושי רב בין דתיים לחילוניים. הקרן מעודדת "הגדרה עצמית" שמאחוריה עומדת כוונה להפריד ולסכסך ולחדד עמדות ולקום איש על רעהו .מחד גיסא ומצד שני "מפגשים" למיניהם שתפקידם להנחיל ערכים שונים ולטשטש זהויות עמדות ואמונות.

תשאלו ובצדק זה תרתי דסתרי? מסתבר שהכול מחושב. הם יחזקו את האויב הערבי ויעודדו אותו להקצין את עמדותיו ואף ידליקו אותו ויחממו אותו שפוגעים בו ורומסים את זכויותיו, ואילו את היהודים יחנכו באלפי דרכים שהנמשל בכולם הוא כסף, להתבייש בעצם קיומם כאן, ליטוע בהם ספקות ואשמה, על ידי הצגתם ככובשים וכרוצחים אלימים. ובד בבד ליצור מוקדי אש של מחלוקות פנימית בין דתיים לחילוניים בין גברים לנשים, בין מסורות למודרנה, בין תפקידים מסורתיים ל"הגשמה עצמית" ובין אמונה לפלורליזם.
אין להם שום בעיה להתנגד לצבא ולהציגו ככובש ועם זאת לפעול לחינוך מחדש של מפקדי הצבא. לתמוך בכל הארגונים שמנסים לקעקע את היהדות החרדית, ועם זאת לתמוך בארגונים שבראשם עומדים חרדים ומטרתם "לשפר" את היהדות החרדית מבפנים.
אנחנו מאד רוצים להשתפר. ובטוח יש גם מה, אך כש"הקרן לישראל חדשה" עומדת מאחורי, אנחנו יודעים שהמטרה היא לא שיפור ולא חיזוק אלא פגיעה ומיטוט מבפנים ומבחוץ.

7.
יכולתי לכתוב מוסף שלם שיתאר את מכלול הפעילות התמנונית של "הקרן לישראל חדשה", אך לצערי קצר הדף מלהכיל.
מה שחשוב לי, הוא לנסות להעביר את התחושה שלי אליכם. בשעה הזו שאתם יושבים וקוראים את הטור הזה, ובכל שעה ביום בשבוע בחודש ובשנה.
פטישים קטנים וגדולים הולמים בכל הכוח מתחתנו, מעלינו מצדדנו וגם בתוכנו פנימה. מאות ארגונים. עשרות אלפי אנשים שמקבלים משכורת ענק ועובדים רק בזה. להפעיל פטישים קטנים וגדולים ולגייס עוד אנשים בארץ ובעולם שידפקו בפטישים שלהם בחינם. עד שיום אחד הכול חלילה יתמוטט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז מה צריך לעשות בפן האישי או המדיני

וע"ז נאמר אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, כל מה שנעשה או שנחשוב שאפשר לעשות, לא יעזור כנגדם.

כתמיד הרב ולדר, דבריך מכוונים, חדים וברורים, יישר כח.
אבל תרשה לי להיות קצת סקפטי, אף אחד לא יתעורר.

הרב ולדר! תמשיך! חשוב ליידע את כל הציבור על הסכנה שבהם. בכל דרך אפשרית, בכל פורום ובכל במה. וד' הטוב ירחם עלינו אמן.

משהו במוח מקשר אותי לעוד ארגונים בשמות מצלצלים דומים…
"ידידות טורונטו" "הקרן לידידות" ועוד, משהו ב"ידידים" האלו לא מריח טוב…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture