נהג על משאית 14 שנה בלי רישיון, וכשנתפס – מסר זהות כוזבת לשוטרים

תושב רמלה עוכב על ידי שוטרים. משהתבקש הנהג למסור לשוטרים את רישיונו, התחזה לקרוב משפחתו – תוך שהוא מוסר להם זהות כוזבת. בהמשך התברר כי נהג ללא רישיון • בניגוד למה שאולי חשבתם, הוא יצא דווקא עם עונש קל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תושב רמלה – נהג בעירו במשאית מסוג מיצובישי, עת שניידת משטרה, שהציבה מחסום באחד מרחובות העיר, הבחינה כי המשאית שבה נהג פנתה שמאלה לרחוב ללא עצירה בתמרור עצור הנמצא לפני ביצוע הפנייה.

שוטר בניידת כרז לנהג המשאית לעצור בצד הדרך, ובחילופי הדברים בין השוטר לנהג – טען הנהג כי רישיון הנהיגה שלו לא נמצא ברשותו. בדו"ח אותו רשמו השוטרים לנהג צוין כי הנהג נראה לחוץ, מזיע ומגמגם. כשהשוטר ביקש מהנהג תעודה מזהה, התחזה הנהג לאדם אחר ומסר מספר זהות השייך לקרוב משפחתו.

גם משנשאל הנהג לכתובת מגוריו, הוא מסר כתובת כוזבת, וכן מספר טלפון שגוי. על פי רישומי השוטרים, הנהג הגדיל לעשות, וכאשר השוטרים עימתו אותו עם העובדה כי קיימת חוסר ההתאמה בין דמותו לבין התמונה בתעודת הזהות אותה מסר – דבק ההג בגרסתו השקרית. בדו"ח השוטרים נמסר עוד – כי במשאית נמצא ארנק – אך הנהג סירב לבקשת השוטרים לפשפש בו – כי לדבריו הארנק שייך לסבתו.

רק בתחנת המשטרה גילה הנהג לשוטרים את זהותו האמיתית

בשל גרסתו המפוקפקת, והתנהגותו המחשידה, החליטו השוטרים לעצור הנהג והוא הובא לתחנת המשטרה בעיר רמלה. בתחנה התבקש הנהג לפתוח את "הארנק של סבתו", ושם נתגלתה תעודת הזהות האמיתית שלו, עם תמונתו העדכנית.

השוטרים גילו תוך זמן קצר את הסיבה מדוע ניסה הנהג להסתיר את זהותו. במסוף המשטרה נמצא כי אין לנהג רישיון נהיגה תקף משנת 2003, ובפרטי הרישיון – הוא מעולם לא הוציא רישיון נהיגה על משאית. הרישיון שהיה לנהג בעבר הראה, כי הוא היה רשאי לנהוג ברכב עד 4000 ק"ג בלבד, תיאור רישיון רכב: עד 3.5 טון.

התביעה המשטרתית מיהרה להגיש כתב אישום נגד הנהג – ובו הוא הואשם בשלושה סעיפים: תוקף רישיון הנהיגה פקע ועברו למעלה מ-6 חודשים מיום פקיעת תוקפו (למעשה, הנאשם נהג ללא רישיון תקף במשך 13 שנים) – עבירה לפי סעיף 10א' לפקודת התעבורה; נהיגה ברכב ללא ביטוח – עבירה לפי סעיף 2א' לפקודת ביטוח רכב מנועי, וסירוב להגיד שם או מען והגדת שם או מען כוזבים – עבירה לפי סעיף 62(4) לפקודת התעבורה. המדינה תבעה עונש לנהג של מאסר בפועל, פסילה ארוכה של שנה לפחות, פסילה על תנאי וקנס.

בדיון שהתקיים לאחרונה בבית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה, טען עו"ד עופר חורש – אשר ייצג את הנהג – כי עד לאחרונה ובמשך תקופה ארוכה הנאשם היה חולה ושהה בשיקום. לדברי עו"ד חורש, על הנהג רבצו עד לא מזמן חובות כבדים ולכן הוא לא הוציא רישיון נהיגה במשך שנים ארוכות.

"אך ורק בגלל הסיבה הכלכלית, משרד הרישוי לא חידש לנאשם את רישיון הנהיגה", טען עו"ד חורש. "העבירה האזרחית של אי תשלום למדינה הפכה את הנאשם לעבריין פלילי". לדברי עו"ד חורש, הנאשם הוציא בינתיים רישיון נהיגה למשאית ואוחז כיום ברישיון נהיגה תקף עד 2025.

עוד טען עו"ד חורש בדיון כי הנאשם השתקם כלכלית ב-13 השנים שחלפו מאז פג תוקפו של רישיון הנהיגה שלו, נולדו לו שני ילדים, והוא עובד בקו חלוקה של ירקות ומתפרנס מרישיון הנהיגה. "אם תוטל על הנאשם פסילה, הוא יכנס שוב למעגל שבו היה".

ביהמ"ש: "מדובר במעידה ראשונה מסוגה של עבירה זו"

כבוד השופטת רות רז שדנה בתיק קבעה, כי אמנם לנאשם הרשעות קודמות אך מרביתן ישנות, ואין לחובתו הרשעה בעבירה דומה של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף. "מדובר במעידה ראשונה מסוגה של עבירה זו", דברי השופטת.

השופטת גם ציינה כי מתחשבת במקרי פסיקה שונים אותם הציג בפניה עו"ד חורש, לפיהם במקרים מסוימים לא הטילו בתי המשפט רכיבים של פסילה בפועל – כל מקרה עם נסיבותיו המיוחדות.

לאור כל זאת ובשקלול כל הנתונים, מצאה השופטת רז לנכון להשית ענישה ברף התחתון של מתחם הענישה על הנאשם: חודש מאסר על תנאי למשך שנה – שהנאשם לא יעבור עבירה של מסירת שם או מען כוזבים או נהיגה בזמן פסילה. בנוסף, שלושה חודשי פסילה בפועל, שלושה חודשי פסילה על תנאי למשך שנתיים, וקנס בסך 1500 שקלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה על ההתחשבות.
צריך להחמיר את הענישה בעבירות מסכנות חיים.
נכון שמי שלא שומע לחוק בדבר אחד לא מקשיב בדבר שני… אבל…

יש לו מזל שהוא לא חרדי.

מזל לחרדים שהוא לא היה חרדי!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture