ייתכן שאת מרוויחה פחות משכר מינימום. למה את מתאמצת?

במקום שיעור על הסביבה העסקית, מצאה מירי שניאורסון את עצמה מסבירה לבעלות המקצוע בכיתה כי הן משתכרות פחות משכר מינימום. אז בשביל מה לך להתאמץ? לכי חפשי עבודה במוקד טלפוני במקום לעבוד במשרה הנחשבת לנחשקת יותר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאת מירי שניאורסון

"ניתוח הסביבה העסקית" זה היה השם הרשמי שנתנו לקורס שהעברתי באחת מערי השדה בה מתגוררים חרדים מכל הסוגים. בכיתה ישבו זו לצד זו ברסלבית, גורית וויז'נצית. היו שם גם שסניקית, ליטאית ואחת לא מזוהה. מצאתי את עצמי ולא בפעם הראשונה חבדניקית יחידה בכיתה.

לכולן היה מכנה משותף למרות שהמקצועות והמטרות שלהן היו שונים לכאורה. אחת מאפרת, השנייה צלמת, השלישית תופרת, הרביעית גרפיקאית, החמישית מטפלת רגשית והיו גם יזמיות כאלו שעדיין לא יודעות מה הן רוצות להיות כשתהיינה גדולות. וזה רק מה שאני זוכרת כרגע.

הנושא ה"רשמי" היה רק תירוץ לשלל "התנגדויות" שעלו בדרכן של היזמיות הצעירות בדרך לכבוש את עולם העסקים. הפעם נסב הדיון בכיתה אודות כסף. הבנות מצידן חשבו שזה מביך ומאיים להעלות את הנושא, אולם אני, מניסיון של שנים ומהחוויות האישיות בנושא כסף, החלטתי להפיל את הפצצה.

זה היה אחרי שבשיעור הקודם שמעתי מהן את כל התירוצים בעולם לכך שהן עובדות עבור שווה פרוטה. הבנתי שאין ברירה ועוד לפני שנתעסק בניתוחי סביבה תיאורטיים, חייבים לעשות סדר בעניין הכסף.

עד שלא הצבתי מול פניה המופתעות של אחת מהן את המחיר לשעת עבודה שלה, שום דבר לא קרה. רק כאשר היא קלטה כמה היא מביאה בסוף חודש הביתה, היא הבינה שהיא זו האחראית למצב בו היא נמצאת.

"מה לעשות, זה מחיר השוק", ענתה לי דיני כאשר שאלתי אותה כמה משלמים לה על איפור? "שמונים שקל", אמרה ואפילו היא הבינה שהמחיר הזה נמוך ממחיר השוק ומיהרה להצטדק: "אבל יש מתחילות שמאפרות גם בשישים שקלים", וכאשר ראתה את מבטי הנדהם הוסיפה: "ואפילו מגיעות לבית הלקוחה".

טרם פתחתי בשיחה על אמון ואמונה – אמון בעצמי כבעלת עסק ואמונה בקב"ה שהוא ימציא לי את פרנסתי – המשכתי במדגם וקיבלתי תשובות דומות מהמטפלת הרגשית, מהגרפיקאית ואפילו מהפאנית.

שמונים שקלים זה פחות משכר המינימום. לכי תהיי מזכירה או תעבדי בשירות לקוחות בבזק… עבור כל שעת איפור, טיפול או סירוק, נדרשות בין שעתיים לשלוש שעות עבודה ברוטו. כן, גם תיאום טלפוני, פרסום, מיתוג, שיווק ומכירה הן שעות עבודה. גם תחזוקת לקוחות היא שעת עבודה.

עכשיו תחלקי את שמונים השקלים הללו לשלוש שעות ותביני שאת מרוויחה כמו פועלת שחורה. כן. את מרוויחה 26.66 שקלים לשעה בעוד ששכר המינימום הוא 26.88 שקלים לשעה. ועוד לא שילמת מיסים, חומרי גלם, הכשרה מקצועית, רואת חשבון, בייביסיטר לילדים ו… להמשיך?

אז נכון שאם את חדשה בתחום, רק סיימת את לימודיך ואת עדיין מנסה להוכיח כישורים בתחום, את יכולה להתחיל ממחיר נמוך. אבל וזה אבל גדול מאוד: אם הייתה עומדת מולך מטפלת שגובה עבור הטיפול בילדך – האוצר הגדול ביותר שלך – שמונים שקלים לשעה ומולה הייתה עומדת אחת שדורשת 250 שקלים. מי לדעתך טובה יותר?

הבנות הבינו את הרעיון די מהר. "ברור שמי שמאמינה בעצמה, ביכולותיה ובכישוריה, תיתן שירות טוב יותר", אמרה המטפלת הרגשית. נכון, וזה רלוונטי בכל תחום. כאשר גובים מאיתנו יותר, אנחנו נוטים להאמין (ובמרבית המקרים בצדק) שנקבל עבודה טובה יותר. או כמו שאבי עליו השלום נהג לומר לקליינט שהתפלא על מחירו הגבוה של בייבי-גרו לתינוק: "מרצדס זה לא סוסיתא".

לסיכום, אולי לא הספקנו לנתח את הסביבה העסקית אבל לפחות מצאנו את הסיבה לכך שאנחנו עובדות קשה ובקושי מביאות פרנסה הביתה. זו האחריות שלכן!

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה ממש לא תמיד נכון!!!!!!
זה נכון שלהחזיק מעצמך, זה משהו שמקדם כלכלית,
אבל אין חולק שאחת טריב שיצאה לשוק , אין לה עדיין את כל היכולות
ולכן הרבה פעמים כדי לתרגל ולהיכנס לעסק ,
חייבים לקרוע את עצמך בשכר נמוך, ואז לעלות…
אין חיים על כפית של כסף, וכל הלקוחות עם הכסף ירוצו מיד

אין ספק שבימינו בשביל למשוך לקוחות צריך להוזיל במחיר…
ברור שכל אחת חייבת לבדוק ששווה לה העבודה, אבל צריך גם לחשוב בגדול על כל הענין.
כתבת שכל אחת צריכה לקחת בחשבון כמה עולה לה המטפלת וכו' – מה זה קשור? את צריכה לבדוק כמה את מרוויחה לשעה – מה תעשי עם הכסף תחליטי לבד, אני לא אוהבת שאומרים לדוגמא: גננת עם ותק של עשרים שנה צריכה לקבל יותר כי היא מחתנת ילדים, זה נכון שהיא צריכה הרבה כסף אבל זה לא קשור למעסיק שלה…
מה דעתכן?

לגבי לקחת בחשבון את עלות המטפלת זה לא נכון כלל וכלל כי אני ב"ה עובדת ויש לי שני ילדים במעון ועולה לי 1400 ש"ח וחברותי שואלות אותי:"משתלם לך לצאת לעבוד בכלל?" וקודם כל אני עובדת על מינימום (אין מה לעשות היום זה המצב במשק לא עלינו…) במשרה מלאה אך מכאן ועד השאלה אם משתלם לי לצאת לעבוד הדרך ארוכה וכי אולי תשאלי אשה אם משתלם לה לשבת בבית? עדיין כל השתדלות של אשה לפרנסה ועזרה לבעלה בפרנסה הוא משהו גדול ובגדר זה דין פרוטה כדין מאה.
ואם אני אשב בבית לא אשלח את הילד לגן?
הלוואי באמת שנרוויח את מה שמגיע לנו ויותר מזה…
בהצלחה לכולם!!!!!!!

לגבי לחשב את עלות המטפלת זה לא נכון במאה אחוז וכן השאלה:"משתלם לך לצאת לעבוד"??? אולי תשאלו במקום זה את הנשים היושבות בבית: "משתלם לך לשבת בבית"??? ואם אני לא אעבוד אז לא אשלח את הילד לגן עד הבר מצווה?
קחו הכל בערבון מוגבל ותזרמו עם החיים, אמנם השנתיים הראשונות של מסגרת לילד עולה יחסית יקר אך בבקשה לא להיסחף………….

שלום

כל כך נכון, אבל זה יותר נכון מהכותרת.
מאפרת שלוקחת 80 ש"ח בזמן שזו עבודה שלוקחת לה 3 שעות, מרוויחה הרבה פחות מביביסיטר. אין לי כוח לכתוב את כל החשבון, אבל עצמאי – לא משנה מה הוא עושה – שלוקח פחות מ-90 ש"ח לשעת עבודה בפועל, מרוויח פחות משכר מינימום, בהשוואה לשכיר.
בשני שורות, אכתוב מספר נתונים שיש לקחת בחשבון, ותבדקו בעצמכם:

ימי חופשה, ימי מחלה, שעות מבוזבזות מכל סיבה שהיא, הפרשות לביטוח לאומי של המעביד, הפרשות לפנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות.
חומרים, חשמל, טלפון, שכירות, מע"מ

אפשר לקחת מחיר זול כדי להיכנס לשוק אבל צריך לתכנן מתי מפסיקים לקחת זול

קשה להבין איך אנשים (או נשים)חיות בציבור החרדי כשהשכר לכל מיני עבודות מזדמנות הוא נמוך ביותר. למשל ספרית שסיפרה לבת שלי פוני לקחה 15 ש"ח. ועוד כהנה וכהנה. מאיפה הם חיים?

ועוד דבר
השטרות האלה נגמרים כל כך מהר!!! מה עושים?!?!?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture