אבד חסיד מן הארץ: הבעל אכסניה של האדמו"ר מבעלזא בטבריה

הרה"ח ר' שלום רייזמן ע"ה מזקני חסידי בעלזא * בעל האכסניא של האדמו"ר שליט"א בטבריה

אין שלום בעיר: מבני ברק הגיעה הבשורה המרה על הסתלקותו של אחד מזקני חסידי בעלזא הרה"ח ר' שלום רייזמן ז"ל בגיל 93. בשעה זו נערכת הלוייתו שיצאה מביהמ"ד המרכזי דחסידי בעלזא ברחוב האדמו"ר מבעלזא בני ברק לכיוון ירושלים.

המנוח הדגול ז"ל נולד לפני תשעים ושלוש שנים לאביו הרב משה אברהם ז"ל, ובעלותו ארצה קבע משכנו בטבריה, שם נחשב מחשובי הקהילה. בביתו זכה לארח את רבו האדמו"ר מבעלזא שליט"א, שבזמנים עברו, היה שוהה בטבריה תקופות ארוכות להבראה. כמו כן בשנים מאוחרות יותר כאשר האדמו"ר היה עולה לציון אביו הגה"ק מבילגורייא זי"ע הטמון בטבריה, היה האדמו"ר מבקר בבית הרב רייזמן שראה את הביקורים האלו כזכיה עצומה, להיות מעון לצדיק.

בהגיעו לגיל זקנה העביר את מגוריו לבני ברק, שם דר על יד בניו החשובים. דמותו הקרינה על כל קהילת בעלזא בבני ברק, בהיותו אדם ישר וחסיד, תלמיד חכם ובעל מידות תרומיות, בבואה לשריד לדור דעה. צהלתו תמיד היתה על פניו, ופיו מלא היה בדברי אמונה והתחזקות מאוצרות הצדיקים. לפני מס' שנים שיכל את בתו מרת לוינגר ע"ה, אך הוא באמונתו התחזק וחיזק את כל המשפחה בקבלו עליו את הדין באהבה.

בשנים האחרונות נחלש, ובניו ערכו לו מניני תפילה ותורה בביתו. בימים האחרונים התדרדר מצבו עד שהיום לפנות בוקר השיב נשמתו לבוראה זקן ושבע ימים.

זכה לבנים חשובים ודגולים. בנו בכורו הוא הגאון רבי נפתלי הירצקא רייזמן דומ"צ דקהל מחזיקי הדת בבני ברק, מח"ס כגנות עלי נהר.

אלפים ליווהו היום בשעת הצהריים למנוחת עולמים כשבראש הצועדים מורו ורבו כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א שהטריח עצמו לחלוק לו כבוד אחרון, והגיע מטלזסטון בה הוא נופש בימים האחרונים.

יהי זכרו ברוך

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל בניו הם מיוחדים בפרט בעדינות הנפש ובענוה ושפלות רוח ובאי התבלטות המאפיין את כל האחים שיחי' על אף שהם ת"ח וחסידישע יונגעלייט אמיתיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו