מדי יום, לפני 'אשרי' בתפילת ותיקין, {או לפני הוצאת ספר תורה בשני וחמישי}, אומר מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט''א הלכה יומית לתלמידים ולציבור המתפללים. היום הסביר למי מותר לנגן עד שבוע שחל בו תשעה באב

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט"א

יום שלישי כ"ד תמוז תשע"ז

מי שפרנסתו לנגן בכלי שיר אצל הגויים, מותר לו להמשיך לנגן עד שבוע שחל בו תשעה באב.

וכן מורה לנגינה – שמלמד תלמידים לנגן בכלי שיר, ויש לו הפסד ממון אם יפסיק ללמד לנגן, מותר לו להמשיך ללמד לנגן בכלי שיר עד שבוע שחל בו תשעה באב. וטוב להחמיר מראש חודש אב.

היו כאלה בחו"ל, שהביאו אותם לנגן בימים אלה אצל הגויים, ולא רצו לנגן. מה הם עשו? עשו קינות של תשעה באב עם כינור. אמרו להם: מה המנגינות האלה? אמרו להם: זה הגיע ממצרים, מעבדול וואב. אז אמרו הגוים: אה, בסדר.

הלכה יומית: מתי מותר לברך שהחיינו בימי בין המצרים?

אתמול נשאלנו שאלה בדעת הרב, לגבי ההלכה היומית ששם אמר מרן שליט"א – שבברית וכיוצא מברכים 'שהחיינו' כי זה מצוה עוברת ואפשר לפטור בה גם פרי חדש או בגד חדש. ונשאלה שאלה מה הדין במי שנולדה לו בת.

שאלנו את מרן שליט"א, והשיב: לא מברכים על לידת בת. אם רוצה, יכול לברך על פרי חדש או בגד חדש ויכוין גם על לידת הבת, אבל לא בימים אלה – ימי בין המצרים.

אחרי תשעה באב, יקח את הבת בחיקו, ויקח פרי חדש או בגד חדש, ויגיד לה: "אני עכשיו מברך 'שהחיינו' לפטור אותך… תקשיבי לברכה ותעני אמן…"