אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

"מן העבירות החמורות": על איסור הכניסה להר הבית בזמן הזה

בעקבות התגברות עליית יהודים להר הבית בתקופה האחרונה, מפרסם רבה הראשי של רחובות, הגר"ש קוק, מכתב מחאה חריף בענין. בפנים: המכתב המלא וגם: העתק מהמכתב המקורי של הראי"ה קוק זצ"ל באותו ענין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ילמדנו רבינו, איפה האיסור הזה כתוב?
ברמב"ם, בשו"ע, בטור זה לא מופיע
(מה שכן כתוב זה האיסור להיכנס לשטח העזרה, מהחיל ופנימה, אבל להיכנס להר הבית אחרי טבילת עזרא איפה שמענו שאסור עד לדור האחרון?

מצוה לשמה דיברי חכמים

לזאנוויל היקר יש מחלוקת גדולה בקרב הפוסקים והחוקרים היכן בדיוק היה בית המקדש על פי רבים הגירסה שהסלע במסגד עומר הוא אבן השתיה תמוהה מכמה סיבות ואין כאן המקום להאריך ויש שיטה מאד מנומקת שביהמ"ק היה דווקא מול המקום של הכותל הפתוח היכן שהרחבה הפתוחה למעלה כך או כך יש ספק על כל השטח ובדאו' ובוודאי בספק כרת אין מקום להקל
ב. ברור שעלית יהודים מעוררת מדנים וגורמת לליבוי שנאת ישראל וחשש שפיכות דמים מי התיר לכם את זה

אכן, האיסור החמור הוא רק כשנכנסים לאיזור העזרה. ואילו כשנכנסים לשאר הר הבית אין זה אלא איסור של מצוה לשמוע דברי חכמים ואיסור התגרות באומות, וכן ספק רחוק שמא זה העזרה
חבל רק שמערבים את האיסורים החמורים והאיסורים הקלים ביחד, ובכך הוויכוח נעשה לדו-שיח של חרשים. יש להעמיד דברים על דיוקם…

ליוסי היקר
א. כל השיטה הזו שיטת ר' זלמן קורן היא שיטה חדשה ותמוהה מאד והיא סותרת מסורת של כל עם ישראל מקדמת דנא כפי שכתוב בשו"ת הרדב"ז ונכתבה תשובה מאד ארוכה שסותרת את כל השיטה הזו. ואם אתה רוצה להחמיר על עצמך או על תלמידיך אתה יכול אך איך אתה יכול לצאת נגד מי שהולך לפי שיטה אחרת מעוגנת בהלכה ומוסמכת עם מקורות מנומקים?
ב. אם ליהודים אסור להיכנס, ודאי וכל שכן שלערלים (וגם הישמעאלים בגדר ערלים כפי שאמר הנביא "כל הגויים ערלים") אין שום היתר להיכנס לשם ולמה אינכם מזדעקים על כך ששועלים מהלכים בו למרות שיד ישראל תקיפה?
ב. אני חולק עליך מכל וכל. שונאי ישראל תמיד יחפשו תירוצים למה להציק לעם ישראל, אם נעמוד על שלנו ועם ישראל יעלה בהמוניו בטהרה, הגויים יבינו שאנחנו רציניים בכוונותינו ויפחדו להתעסק איתנו. לפני 50 שנה הקב"ה שלח הזדמנות מצויינת לעשות את זה אבל החמצנו אותה. הנה עכשיו הוא נותן לנו עוד הזדמנות שניה. מי יודע מתי תהיה הפעם הבאה?
"ציון היא דורש אין לה – מכלל דבעיא דרישה"

על טבילת עזרא אתם מקפידים
ותקנת עזרא לא לעלות בחומה לא שמעתם?

ע"פ הלכה מותר, אם אתה חושב שאסור- תראה לי בבבקשה מקור אחד, ושוב- אחד!!
האיסור בשנת תשכ"ז היה זמני כל עוד לא ידעו ברור את הגבולות והיום וידעים ברור, ותורה לא בשמים היא!
כל פוסקי זמננו פסקו שבזמננו אין כח ביד חכמים לחדש גזירות!
ועשית ככל אשר יורוך זה רק כשישבו יחד כל החכמים ודנו ביחד.
לגבי העניין הביטחוני, אז מי שחשב שמסירת עזה תייצר שלום, איתו אני לא מדבר,
אך המבין שרק כח מפחיד ערבים, והגולן שלא חזר ומנע אמנם הסכם שלום עם הסורים, הוא זה שעשה שלום איתם באמת- שהם לא מעיזים להתגרות בנו.
כך שאם נפקיע מהם את ההר אחת ולתמיד, ונחדש את עבודת הקרבנות, כמה זמן הם ישתוללו, שבוע? שבועיים. ובא לציון גואל.

בתור יהודי חרדי העולה להר השם אחרי מקוה ובלא נעלי עור, ולפי כל כללי ההלכה, נורא כואב לי לראות חילוני שמגיע ל"כותל הקדוש" שם כיפה ואולי גם מניח תפילין, כי הוא הרי במקום קדוש… ואח"כ הוא מוריד את הכיפה ונכנס להר הבית גלוי ראש כי זה הרי קדוש רק לערבים….
לכן אם אנחנו נעלה בטהרה , הם גם יקפידו לעלות בטהרה.
הכותב וחותם לסדר "ולמה תניאון את לב בני ישראל"
אחד מ500 עולי ההר החרדים הידועים לי לפי שמות, כנראה שיש עוד הרבה שאיני מכיר את שמותם.

לזאנוויל למה גדולי ישראל מהדור אחרון לא מספיק
מצווים אנו לשמוע בקולם גם אם הם אומרים ימין שהוא שמאל
ועוד לשחק בספק כרת

השיטות של הפוסקים הצדיקים גדולי אירופה שלא ראו את ההר, אולם מי שהיה על ההר ברור לו איפה בית המקדש לא היה, שכן כמו שמבואר במשנה מסכת מידות באר היטב, הר הבית לא שוה במפלסו, וגובה בית המקדש גבוה בהרבה מהשטח שמחוץ לעזרה, ע"י מדרגות. כל היהודים העולים להר הבית (לאחר טבילה שהיא מצוה דאורייתא – לא קשור לתקנת עזרא) סובבים סביב במפלס התחתון ביותר, ולא שמעתי על מי שמתקרב בכלל למדרגה הראשונה.
חשוב מאד למנוע מהגוים להיכנס בטומאה לשטח העזרה.

חבל שכמה עמי הארץ מדברים כאן אחרת מגדולי הדורות, שאמרו שזה איסור גמור!!!!!

ראה למשל שו"ת ציץ אליעזר ח"י סימן א

פרשת השבוע דברים א פסוק מ"א: ותענו ותאמרו אלי חטאנו לה' אנחנו נעלה ונלחמנו ככל אשר צונו ה אלוקינו ותחגרו איש כלי מלחמתו ותהינו לעלות ההרה: ויאמר ה אלי אמר להם לא תעלו ולא תלחמו כי אינני בקרבכם ולא תנגפו לפני אויביכם: ואדבר אליכם ולא שמעתם ותמרו את פי ה ותזידו ותעלו ההרה: ויצא האמורי היושב בהר ההוא לקראתכם וירדפו אתכם כאשר תעשינה הדבורים (רש"י: מה דבורה הזאת כשהיא מכה את האדם מיד מתה אף הם כשהיו נוגעים בכם מיד מתים)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture