חיילים ושוטרים מול מתפרעים, אמש. צילום: פלאש 90

בעקבות החשש מהסלמה: 5 גדודים של צה"ל ישמשו ככוח כוננות

ההיערכות בגזרת ירושלים לשיא: אלפי שוטרים יוצרבו מחר במוקדי החיכוך, כשבמקביל הוחלט בתום התייעצות מטכ"לית להשאיר מאות חיילים בכוננות בסוף השבוע. בתוך כך, נמשכים המאמצים הבינלאומיים להביא לפתרון המשבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

החשש מפני הסלמה בהר הבית שתגרור הסלמה גם בשטחים: בנוסף על אלפי השוטרים ואנשי כוחות הביטחון שיוצבו מחר במוקדי החיכוך השונים, הוחלט בצה"ל להשאיר 5 גדודים בכוננות לסוף השבוע.

מדובר בסדר גודל של כמה מאות חיילים, כשמחר תתקיים הערכת מצב נוספת בהתאם להתפתחויות בגיזרה המדינית (ראו בהמשך).

מדובר צה"ל נמסר: "אחר הערכת מצב מטכ״לית שהתקיימה הבוקר הוחלט ש-5 גדודים ישמשו ככוח כוננות לקראת יום שישי. ההחלטה על שחרורם תתקבל לאחר הערכת מצב נוספת מחר".

בוידאו: התפרעויות בכניסה להר הבית, בתחילת השבוע

מוקדם יותר דיווחנו כי הבית הלבן פרסם הבוקר הצהרה רשמית בה ארה"ב הביעה את דאגתה מפני ההסלמה המסתמנת בהר הבית וקראה לישראל לשתף פעולה עם ירדן כדי למצוא פתרון שיבטיח את ביטחון הציבור ואת המשך הסטטוס קוו.

"ארה"ב מודאגת מאוד מהמתיחות סביב הר הבית, מקום המקודש ליהדות, לאסלאם ולנצרות, וקוראת למדינת ישראל ולממלכה ההאשמית של ירדן להוריד את המתיחות ולמצוא פתרון שיבטיח את ביטחון הציבור ואת המשך הסטטוס קוו", נמסר. "ארה"ב תמשיך לערוב מקרוב אחר ההתפתחויות".

במקביל, בזמן שבישראל מתנהלים דיונים כדי לנסות למצוא פתרון למתיחות בהר הבית סביב הצבת גלאי המתכות, העיתון הערבי "א-שרק אלאווסט" דיווח הבוקר (חמישי) על מתווה שמתגבש בעקבות מגעים בינלאומיים בהם מעורבת ארה"ב לפתרון המשבר: שערי הבידוק שהוצבו בשערי הכניסה למתחם יוסרו – אך הבדיקה הביטחונית תימשך.

האחראי על סוגית ירושלים בפת"ח, חאתם עבד אלקאדר, אמר כי ארה"ב לוחצת על ישראל לקבל הפשרה, שהתגבשה בתיווך ירדני. לדבריו, הצד הפלסטיני מסכים לכך שתתבצע בדיקה של אנשים או תיקים חשודים – אך בדיקה של כל אדם המעוניין להיכנס להר הבית אינה מקובלת ולא תהיה לכך הסכמה מצד הפלסטינים. עוד הוסיף הבכיר הפלסטיני כי על ישראל לקבל החלטה סופית בנדון עד שעות הערב. בישראל טרם הגיבו לדיווח.

//www.jdn.co.il/breakingnews/863693

סוגיית שערי הבידוק עומדת בלב הדיונים שמקיים ראש הממשלה מהונגריה עם גורמי הביטחון בסוגיית המצב הכולל בהר הבית. אתמול דווח כי ייתכן שנמצאה פשרה בצד הישראלי, לפיה הבדיקות בגלאי המתכות יהיו סלקטיביות, כלומר השוטרים יחליטו מי דרוש לבדיקה, והשאר יוכלו לעבור מהצדדים ללא בידוק.

עם זאת, טרם ידוע אם הווקף יסכים לפשרה הזו. במערכת הביטחון יודעים שהזמן הולך ואוזל, שכן ביום שישי הקרוב צפויים להגיע אלפים לתפילה בהר הבית. בשב"כ מוכנים לוותר כליל על גלאי המתכות, אולם המשטרה והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן תמימי דעים בצורך בהם, על מנת לוודא שהבאים בשערי הר הבית אינם חמושים.

בניגוד לחלק מהגורמים שמציגים עמדות מרוככות יותר, גורמים בכירים במשטרת ישראל מביעים בשיחות סגורות התנגדות להסרת מכשירי המגנומטר. למרות המתיחות והחשש מעימותים, המלצת המשטרה היא להשאיר את המכשירים במקומם ואף להרחיב את פריסתם לשאר השערים שמובילים למתחם הר הבית שבשלב זה עודם סגורים מאז הפיגוע ביום שישי. אותם בכירים ציינו בשיחות הסגורות כי זו תהיה טעות מצד ישראל לחזור בה מההחלטה משום שההסלמה הביטחונית שהחלה בשנת 2015 לוותה בגל של חקיינים ששאבו השראה אחד מהשני. החשש המשטרה הוא שהפיגוע בשבוע שעבר יעודד גורמים נוספים לבצע פיגוע באותו מתווה בדיוק.

הרעיון, שנשקל כעת לחיוב במערכת הביטחון בישראל, אמור למנוע הסלמה אפשרית כבר ביום שישי הקרוב במהלך תפילות הצהריים. זאת, לאחר שאנשי הדת המוסלמים הבכירים ביותר בירושלים ובהר הבית קראו לנעול את כל המסגדים ברחבי ירושלים וקראו לכל המאמינים להגיע לכניסות להר הבית. אירוע שכזה עלול להוביל לעימותים אלימים קשים ומשם לגלישה להפגנות בכל רחבי הגדה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מה שקורה למי שמתעקש לגייס בחורי ישיבה.
שיגייס 5 גדודים…

אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר

לחיים. בגלל חכמים כמוך כולנו סובלים. כמה היינו משלמים למישהו שהיה יכול לסתום את הפה לסתומים מתוכינו. הרי שכל אין לנו לתת להם, לפחות ננסה לסתום להם את הג'ורה.

חיים צודק. תפסיק להתיפייף

למה אין באיה אם המתכות ולא כפיה דעת שיש את זה בכותל זה רק ראיה שהם רוצים לעשות עד פגעים ח"ו

זה מה שקורה למי שאין לו שכל בקדקוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture