חוגגים ניצחון: חמאס קורא ליום זעם נוסף בשישי הקרוב

מנגנוני הביטחון הכפופים לחמאס ברצועה ערכו מפגן צבאי על רקע המשבר בהר הבית: "ישראל מנסה לרמות את הפלסטינים באמצעות הסרת המגנומטרים והצבת מצלמות". בווקף וברשות זעמו על ההוראה לבדוק ידנית את הנכנסים להר וקראו להישאר בחוץ

בווקף ובעולם הערבי עדיין לא מסתפקים בהסרת הגלאים מהר הבית ודורשים גם את הסרת המחסומים, אך בעזה חוגגים: ארגון חמאס ארגון היום (רביעי) מפגן תמיכה וחגיגות ניצחון ברצועת עזה. מנגד, גם היום נערכו תפילות הבוקר מחוץ למתחם הר הבית במחאה על צעדי האבטחה הישראליים.

המפגן, שבו השתתפו נציגים מכל מנגנוני הביטחון, יצא מכיכר א-סראיא לעבר רחבת מטה המועצה המחוקקת (הפרלמנט הפלסטיני). במקביל, קרא חמאס לפעיליו לצאת בתהלוכות ביום שישי, עם סיום תפילות הצהריים, ולהגיע לנקודות החיכוך עם כוחות הביטחון הישראליים.

מפכ"ל המשטרה ברצועה, תייסיר אל-בטש, אמר כי "משרד הפנים ארגן את הצעדה, בה משתתפים הפעילים הזוטרים ועד הדרגות הגבוהות ביותר, על מנת להזדהות עם העיר ירושלים ומסגד אל-אקצה. ישראל הציבה לעצמה תכנית להשתלט על אל-אקצה ולהקים על שטחו את בית המקדש, אך אנו מזכירים לה שאל-אקצה הוא לבו הפועם של כל מוסלמי וערבי".

סגן יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית ובכיר חמאס, אחמד בחר, השתתף גם הוא במפגן וטען: "ישראל מנסה לרמות את העם הפלסטיני באמצעות הסרת המגנומטרים והצבת מצלמות. ההתנגדות הפלסטינית תמשיך להיות ראש החנית בהגנה על הסוגיה הפלסטינית ומסגד אל-אקצה". הוא קרא לפעילים הפלסטינים להמשיך להיאבק בצעדי ישראל, ומנגד פנה למדינות ערב לתמוך במאבק.

כמו כן קראו בחמאס לפלסטינים בגדה המערבית לצאת להפגנות זעם בשישי, כדי "להתנגד לפגיעה של ישראל במסגד אל-אקצא", ולפלגים הפלסטיניים "להגיב לאירועים הנוכחיים כדי להרתיע את ישראל מפני המשך ההפרות נגד עמנו והמקומות הקדושים לנו".

במקביל, ­שר הדתות והמקומות הקדושים ברשות הפלסטינית, יוסף אדעיס, הודיע כי גם השבוע תתקיים תפילת יום השישי מחוץ למסגד אל אקצא, זאת למרות הסרת השערים המגנטיים. בנוסף, קרא אדעיס לקיים את התפילות במקומות ציבוריים בירושלים וביהודה ושומרון. "רק כך נביא לניצחון באל אקצא", אמר.

גם שייח ראאד דענא, אחד מבכירי הווקף בירושלים, תקף במילים חריפות את המצב בהר הבית. "החלטתו של נתניהו לבדוק את המתפללים באופן ידני אינה מקובלת", אמר בשיחה עם עיתונאים. "היא אף גרועה יותר מהבדיקה במגנומטרים".

במערכת הביטחון מתכוננים בדריכות לבאות. בשבוע שעבר נהרגו שלושה פלסטינים ותושבי מזרח ירושלים בהתפרעויות קשות שנערכו בבירה. בחמאס ממשיכים להלהיט את הרוחות, וקראו לצאת בתהלוכות זעם ביום שישי הקרוב "ולהביע התנגדות לצעדים שמבצע הכיבוש במסגד אל אקצא".

בהר הבית נמשכת המתיחות, זה קרוב לשבועיים, גם לאחר הסרת המגנומטרים משערי הכניסה להר. המוסלמים עדיין מסרבים להיכנס למתחם כמחאה על סידורי האבטחה שנעשו במקום לאחר הפיגוע הקשה במקום, בו נהרגו שני שוטרים. אמש התרחשו מהומות בשער האריות בעיר העתיקה, ובחמאס מבטיחים שידור חוזר ביום שישי הקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם לא יודעים שמשמים גרשו אותם, תם זמנם.
הגיע הזמן לקיים הפסוק "הביאו העץ עלו ההר ובנו הבית"

סתומים הערבוצ'קים האלו.

יהודי של שו"ע???!! רשע וחייב כרת! בגללך נרצחים יהודים!

לאיים עליהם, ככה שהם יבינו, שאם ימשיכו ככה להשיב רעה תחת טובה, אז אולי בפעם הבאה לא נתחשב ברגשותיהם…

הכי טוב שישתמשו ביצירה של אל-אקצה שלהם שישאו את זה לאן שהם רוצים ויסתובבו ויכנסו לתוכו בלי מגמונטרים ובלי בטחון. ליהודים יש "מקום המקדש" מקומו של קודש הקדשים יצירה של יהודים (אם אני זוכר טוב בנה את זה משה מנטיפיורי ויש על זה הסיפור שהחרימו אותו רבני ירושלים דאז משום שעלה להר הבית בטומאה). ולערבים יש את אל-אקצה (חיקוי של היהודים) אצל החמאס ומכאן יוצא הקריאה לכל הערבים רוצו לאל-אקצה שהם נושאים שם על הידיים זה בושות הם מחללים אותו איפה אתם? זה עם בטחון מוחמד ינקום בכם "טיפשים"

כוונת המגיב הראשון היתה שהקב"ה יבנה לנו את בית הבחירה אכי"ר. פרסום תגובה של כ׳ לא לגיטימי בושה שאתם מעלים תגובה כזאת.
לגופם של דברים כמו שאמר הרבי לאליקים רובינשטיין בזמנו- כשמתחילים לוותר לא יודעים מתי להפסיק…
והגויים מבינים זאת אצלם ויתור פירושו חולשה בלי תנועות למדניות עם האצבע…

אם בכניסה לכותל מותר לשים מגנומטר אז בכניסה להר הבית אסור ?????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו