Miriam Alster/FLASH90

בנט נגד נתניהו: לא מעריכים אותנו יותר כשאנחנו מתקפלים

השר בנט התריע כי הוא צופה עליה באלימות ובטרור בתקופה הקרובה בעקבות הכניעה של ישראל בכל הנוגע להסדרי הביטחון בהר הבית. "כשאתה רואה אלפי ערבים שהם אזרחי ישראל צועקים נפדה את פלסטין צריך לעשות חשבון נפש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"זה לא סוד שהובלתי את ההתנגדות להסרת המחסומים בהר הבית אבל בשעה זאת אני מגבה את ראש הממשלה והממשלה כולה, זה זמן לאחדות והתנהלות מגובשת ואחראית, צריך להפסיק לנתח, צריך לנסות ולהבין מה מקורות הטרור ולהתחיל להלחם בו. ובמלחמה נגד הטרור אין שני צדדים שצריך להבין את מצוקתם, יש טובים ויש רוצחים זה שחור לבן. אין פה גוונים של אפור, יש צודקים ויש טרוריסטים. מאבק האור בחושך".

הודעת גיבוי זו נשמעה אתמול מפיו של שר החינוך נפתלי בנט מעל בימת הכנסת. היום, בראיון לתחנה הצבאית הוא כבר דיבר אחרת. "ישראל יוצאת לצערי מוחלשת מהמשבר הזה, במקום לחזק את הריבונות שלנו בירושלים הועבר מסר שאפשר לערער על הריבונות". בנט מתח ביקורת על הסרת המצלמות בהר: "זו שגיאה לנוכח גילויי האלימות, הביטחון נפגע כמו בבריחה מלבנון".

השר בנט התייחס בריאיון לגיבוי שהעניק אתמול בכנסת לנתניהו: "אני הובלתי בקבינט את ההתנגדות להסרת הגלאים, אבל ברגע שעמדתי וראיתי שהדעה לא התקבלה נהגתי באחריות והענקתי גיבוי לממשלה ואמשיך לעשות זאת". למרות זאת, בנט לא חסך מילים בביקורתו על מדיניות הממשלה: "יכול להיות שאתה מרוויח קצת שקט אבל כל פעם שישראל קצת מתקפלת אתה חוטף אינתיפאדה. אתה כאילו מרוויח בטווח הקצר אבל בטווח הארוך אתה פוגע בהרתעה".

בנט התייחס גם להלווייה הסוערת של המחבלים שביצעו את הפיגוע באום אל פחם: "כל עוד עמדנו איתנים, מה שקרה בשטח זה ששום דבר לא התרומם. באום אל פחם הם ניסו לארגן הפגנת ענק אך הגיעו 60 אנשים. ברגע שהם זיהו את ההתקפלות עכשיו אלפים באים להלוויות באום אל פחם. כשאנחנו עומדים חזק הם מורידים את הראש.

"עכשיו צריך לגבש תכנית כי אני צופה עלייה באלימות, לגבש תכנית לסיכול הטרור אל תספרו לי שעמידה חזקה של ישראל מובילה לטרור, אני לא מקבל את הגישה הזאת ואומרת לישראל תקשרו את היידים מאחורי הגב כי רק ככה יעריכו אותנו. לא מעריכים אותנו יותר כשאנחנו מתקפלים".

צפו: המוסלמים חוגגים לאחר הסרת אמצעי הביטחון

"כשר חינוך אני פועל לשפר את רמת החינוך לערביי ישראל", אמר בהתייחסות להלוויית המחבלים. "הדבר הזה מעלה מחשבות קשות מאוד לגבי חלק מערביי ישראל. זה לא בודדים, זה אלפים. הם מריחים את אותה חולשה והרימו ראש אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש ביחס שלנו. כשאתה רואה אלפי ערבים שהם אזרחי ישראל צועקים נפדה את פלסטין צריך לחשוב. בתוך כנסת ישראל יושבים כמה ח"כים שליבו והיו שותפים לעלילת הדם הזאת הרי הר הבית פתוח כבר מיום ראשון שעבר, כל האירוע הזה מחייב חשבון נפש".

"אני חושב שהיה לגיטימי להציב מגנומטרים, אני לא מתכוון לתקוף את ראש הממשלה על ההחלטה", הוסיף. "ההחלטה המקרית לא נעשה בקבינט אלא בשיחת ועידה של ראש הממשלה עם גורמי ביטחון ואני לא חושב שהוא שגה כי הוא היה חייב לתת מענה ביטחוני להר הבית. אני חושב שההחלטה להסיר ולקפל את המצלמות היא שגיאה".

יו"ר הבית היהודי הציב דרישות מנתניהו ומהקבינט: "בעקבות המשבר הזה אני מצפה שראש הממשלה יורה לשר הביטחון להוריד מהשולחן תכניות של הקלות לפלסטינים ובנייה, ולהציג במקומן תכניות מבצעיות לסיכול הטרור". עוד טען השר: "אנחנו לאורך כל הדרך התייצבתי סביב עמדת המשטרה, השוטרים הם הגיבורים של כל האירוע. אנחנו תמכנו בהצבת בידוק ביטחוני רציני שהמשטרה המליצה עליו. לצערי אחר כך הערבים לא קיבלו את העמדה ואמרנו עד כאן".

בתגובה, גורם שמכיר מקרוב את עבודת הקבינט תקף היום בחריפות את בנט: "ההתנהגות וההתנהלות של השר בנט ילדותית וחסרת אחריות. הוא אינו רואה את טובת המדינה אלא רק את טובת עצמו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט, היית צריך "להוביל את ההתנגדות" כלשונך להצבת המגנומטרים מלכתחילה, ולחסוך את כל הפלונטר הזה… חכמה גדולה להיות בעד המגנומטרים, ואז כשיש סכנה לביטחון לעזוב את השיקולים הביטחוניים ולהיות עם דעת הקהל ומה שפופלארי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture