Yonatan Sindel/Flash90

מסתמן: חוק הגיור לא יקודם במטרה לשמור על שלימות הקואליציה

מפלגות הליכוד וכולנו סגרו ביניהם דיל ולפיו לא יגישו חוקים שנויים במחלוקת במושב החורף כדי למנוע הקדמת הבחירות. בין החוקים, גם הדרישה החרדית לחוק שישאיר את סמכויות הגיור בידי הרבנות הראשית • "במצב הנוכחי לא יהיו בחירות בשנה הקרובה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עם סיום מושב הקיץ, הגיעו סיעות הליכוד וכולנו להסכמה שלא להגיש במושב החורף של הכנסת הצעות חוק שנויות במחלוקת על מנת לאפשר לממשלה לצלוח בקלות את המושב הארוך.

על פי הדיווח של חיים לוינסון ויהונתן ליס באתר הארץ, גורם בכיר בקואליציה אמר כי כל עוד לא יהיו השפעות חיצוניות, כמו התפתחות בחקירות נתניהו, לא יתקיימו בחירות בשנה הקרובה.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן ויו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן נפגשו השבוע בכנסת כדי לדון בסיכום מושב הקיץ שהסתיים אתמול. בשיחה סיכמו השניים ללמוד לקח מהזעזועים שעברו על הקואליציה בשנה האחרונה ולא להעלות חוקים שלא מקובלים על כל סיעות הקואליציה, בהם חוק הגיור שגרר מחלוקות ועורר סערה בקרב יהדות התפוצות.

חוק הגיור נדחה בחצי שנה, הרפורמים משכו העתירה בבג"ץ

הצעת חוק הגיור, שכבר אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, מבקשת להשיב את סמכויות הגיור לידי הרבנות הראשית לישראל, ולמנוע מרבנים אחרים לגייר בבתי דין פרטיים. למרות שהצעת החוק תפגע גם בבתי הדין החרדיים הפרטיים, התעקשו במפלגות החרדיות לקדם אותה על מנת למנוע מהתנועה הרפורמית ומזו הקונסרבטיבית לגייר.

על פי הדיווח בהארץ, הכנסת יוצאת כעת לפגרה עד לאחר החגים, והשניים סיכמו להיות ערניים יותר במושב הבא בעניין הצעות החוק המתגבשות, ולא להציע חוקים שעלולים לעורר מחלוקת. העסקה בין השניים לא כוללת את חוק הלאום, שברובו מוסכם על הקואליציה. עם זאת, ישנו סעיף אחד שנמצא כרגע במחלוקת – זה המורה לבג"ץ להעדיף את ערכי המדינה היהודית על הדמוקרטית, שאתמול הודיעה כולנו כי היא מתנגדת לו. בעקבות כך, לא ברור האם החוק יקודם ובאיזו מתכונת.

ההסכם בין הסיעות מעורר שאלות לגבי חוקים נוספים, כמו הצעת חוק ירושלים ובנותיה שנתניהו מבקש לקדם. למרות שבכירים בכולנו חתומים על נוסח החוק, צפויות להיות עליו מחלוקות רבות. הצעת חוק נוספת שנמצאת במחלוקת היא הצעת חוק המואזין, שעומדת בפני קריאה שנייה ושלישית ונועדה להגביל את השימוש במערכות כריזה במסגדים.

אם אכן שני הצדדים יעמדו בהסכם, מהלך כזה יסכל כל הצעה לשינוי הרכב השופטים בבית המשפט העליון, וכן חוקים שנועדו לבלום את יכולתו של בג"ץ לפסול חוקים שחוקקה הכנסת, בהם פסקת ההתגברות. כמו כן, המהלך עשוי לבלום שורה של חוקים שנועדו לפגוע בעמותות השמאל ובאלו הקוראים לחרם על ההתנחלויות בעקבות התנגדות סיעת כולנו.

ההבנות נובעות מרצון המפלגות בקואליציה לאפשר לממשלה למצות את ימיה. ראשי מפלגות הליכוד, כולנו, הבית היהודי וישראל ביתנו אמרו השבוע בשיחות סגורות בכנסת כי אין להם אינטרס ללכת לבחירות. בכולנו מחכים שבשנה הקרובה יבשיל שיווק הדירות של "מחיר למשתכן", שיקנה להם הישג ממשי לקראת בחירות עתידיות. נפתלי בנט זקוק לזמן נוסף במשרד החינוך ואיילת שקד צריכה להשלים מינוי של שני שופטים נוספים לבית המשפט העליון.

בכיר בקואליציה אמר אתמול כי "יש שני דברים חיצוניים שיכולים לזעזע את הקואליציה – או חקירות דרעי או חקירות נתניהו. במצב הנוכחי לא יהיו בחירות בשנה הקרובה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקיצור קריסה מוחלטת של נתניהו מול סיעה בינונית כולנו ! איזה סמרטוט רצפה הנמושה הזו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture