צילום: חיים צח / לע"מ

בשל חשש מהתנכלויות: משפחת המאבטח מירדן עזבה את ביתה שבדרום

תושבים המתגוררים במושב שבו גרה משפחתו של המאבטח זיו מויאל שהיה מעורב באירוע הירי בירדן מדווחים כי בני המשפחה עזבו בימים האחרונים את ביתם בשל חשש מהתנכלויות. "מאז שפרסמו את שמו יש פה אווירה נעימה פחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חוששים מהתנכלות: בני משפחתו של זיו מויאל, המאבטח בשגרירות ישראל שהיה מעורב בתקרית הירי בירדן, עזבו בימים האחרונים את ביתם באחד המושבים בדרום בשל חשש מהתנכלויות מצד גורמים עויינים.

"הם עזבו לפני כמה ימים, רצו להתרחק מההמולה. הם חוזרים הביתה רק כדי לקחת ציוד", העידו מספר שכנים בראיון ל'וואלה'. הם הוסיפו ש"בני המשפחה אף הסירו את שלט שמם מדלתם".

לדברי השכנים, "מאז שפרסמו את שמו יש בשכונה אווירה נעימה פחות…אני חושש שיבואו לכאן אנשים במטרה להתנכל לו ויפגעו גם בנו וגם בהם. תחושת הביטחון שלנו ירדה בעקבות פרסום השם, יש חשש ביישוב".

בוידאו: אזור השגרירות בשעות שלאחר תקרית הירי

כזכור, הבוקר (שני) הותר לפרסום כי זיו מויאל, בן 28, הוא המאבטח הישראלי שירה למוות בצעיר ירדני שניסה לדקור אותו באמצעות מברג ובבעל הבית שנכח בדירתו בעמאן.

פרטיו הותרו לפרסום על-ידי הצנזורה בעקבות חשיפת צילום תעודת הזהות הדיפלומטית שלו על ידי העיתון "אל-ע'ד" הירדני.

ברשתות החברתיות פורסמה תעודת הדיפלומט שהחזיק מויאל בעת שהותו בירדן. מהתעודה שהונפקה על ידי משרד החוץ הירדני עולה כי מויאל הוגדר כ"נספח" וכי תוקף התעודה היה עתיד לפוג באמצע החודש הבא.

האירוע התרחש ביום ראשון שעבר, בדירת המאבטחים של השגרירות במתחם המאובטח שבעמאן. מויאל ירה בנער מוחמד אל-ג'וואודה, פועל שהגיע לעבודות בדירה, אחרי שלטענתו תקף אותו במברג. מהירי נפגע גם בעל הדירה, בשאר אל-חמארנה.

//www.jdn.co.il/video/865135

בממלכה דרשו בתחילה לחקור את המאבטח, ובישראל סירבו על בסיס אמנת וינה המעניקה חסינות דיפלומטית, וכעבור יממה של מגעים אינטנסיביים הוא עבר תשאול בליווי צוות משפטי של השגרירות ושוחרר למורת רוחו של הציבור הירדני, שחלקים נרחבים ממנו זעמו על ההחלטה. גם בפרלמנט נרשמה מחאה קולנית נגד המהלך.

עם שובו של המאבטח לישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עמו ועם השגרירה ענת שלאין בלשכתו בירושלים, חיבק אותו ושיבח את פועלו. המפגש המתועד הופץ בכלי התקשורת בישראל והוביל גם לתגובה נזעמת מצד המלך עבדאללה, שדורש מישראל להעמיד את זיו לדין. המלך אמר כי קבלת הפנים שלה זכה המאבטח תשפיע לרעה על היחסים עם ישראל.

בהודעה תקיפה שפורסמה על ידי הארמון בעמאן נמסר כי "זו התנהגות פרובוקטיבית, שמכעיסה את כולנו ומאיימת על הביטחון האזורי ומתדלקת את הקיצונים". כמו כן, עבדאללה אמר כי "על ראש ממשלת ישראל למלא את חובותיו ולנקוט צעדים, כולל העמדת הרוצח לדין, במקום לעשות הצגות פוליטיות. בעמאן מאשימים את זיו בהריגה ובהחזקת נשק לא חוקית. שר החוץ איימן א-ספדי אמר בשבוע שעבר כי על ישראל להתנצל על התנהלותה סביב התקרית. לדבריו, "הרצח מביש, לא נוותר על זכויות בנינו".

בהמשך, משרד החוץ הודיע כי ישראל מקיימת תהליך בדיקה של האירוע, בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים. לפי הודעת המשרד, פרקליט המדינה שי ניצן, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הנחה את הגורמים הרלוונטיים להעביר לידיו את החומרים הנוגעים לאירוע. עוד נמסר כי ירושלים תעדכן את עמאן לגבי התפתחויות בבדיקה ולגבי ממצאיה.

בתוך כך, סוכנות הידיעות "פטרה" דיווחה כי משרד החוץ הירדני הגיש לישראל את חומרי חקירת התקרית. לפי דיווחים שונים, הוא תושאל קודם לכן בידי המשטרה בישראל והציג את גרסתו, לפיה מדובר באירוע לאומני ולא באירוע פלילי, כפי שהרשויות בירדן ניסו להציג.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture