Avi Ohayon/GPO/FLASH90

סין מתערבת במזרח התיכון: הציגה תכנית לסיום הסכסוך הפלסטיני

שגריר סין באו"ם קרא לקהילה הבינלאומית לתמוך ביוזמת השלום החדשה של הנשיא הסיני, הכוללת 4 נקודות והצעות לפתרון הסכסוך הישראלי - פלסטיני. לדבריו "כל מאמץ דיפלומטי עתידי מצד סין יתרכז בניסיון לקדם פתרון מוסכם בהתבסס על 4 עקרונות אלו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגריר סין באו"ם קרא הלילה (ג') לקהילה הבינלאומית לתמוך בהצעתו החדשה בת ארבע הנקודות של הנשיא שי ג'ינפינג לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית. השגריר, ליו ג'יאיי, אמר במסיבת עיתונאים כי המאמצים הדיפלומטיים העתידיים של סין יתמקדו בניסיון להתקדם לקראת פתרון מוסכם המבוסס על ארבעת העקרונות.

לפי דברי השגריר לו ג'איי, תוכנית 4 הנקודות תהווה את הבסיס שלפיה סין תפעיל את מאמציה הדיפלומטיים כדי להביא לפתרון מוסכם של הסכסוך ארוך השנים באזור. לפי הפרטים שנמסרו בהצהרת השגריר במהלך מסיבת עיתונאים, בתכנית 4 עקרונות מרכזיים המהווים, לתפיסת הנשיא הסיני, את הבסיס לפתרון מוסכם בין הישראלים לפלסטינים.

הנקודה הראשונה היא "התקדמות לעבר פתרון מוסכם של שתי מדינות", כך לדברי השגריר. הנקודה השנייה מתרכזת בניסיון לשמר את "עקרון הביטחון הכולל, המשותף, ההדדי והבר קיימא בין הצדדים", ובנוסף להביא להפסקה מיידית של כל בנייה נוספת בהתנחלויות.

הנקודה השלישית בתכנית מתייחסת לקהילה הבינלאומית, ומדגישה את הצורך ב"תיאום המאמצים הבינלאומיים" כדי להביא ל"צעדים מקדמי שלום", המחייבים את השתתפות הישראלים והפלסטינים, לצד מעצמות העולם. הנקודה הרביעית ביוזמה מדגישה את חשיבות קידום יוזמות לפיתוח ושיתוף פעולה בין הצדדים.

השגריר הוסיף כי סין רואה הן את ישראל והן את הפלסטינים כ"שותפים חשובים" ביוזמתה המכונה "חגורה אחת, דרך אחת". מדובר במיזם במימון סיני בסדר גודל כביר לפיתוח נתיבי תחבורה, כולל נמלים, מסילות רכבת וכבישים למטרת הגדלת הסחר עם קשת רחבה של מדינות ברחבי אסיה, אפריקה ואירופה. עוד הוא אמר כי סין הציעה "ליצור מנגנון שיח משולש של סין-פלסטין-ישראל, כדי לתאם את יישומן של תוכניות הסיוע הגדולות בפלסטין".

ליו אמר כי סין מתכננת לקיים השנה סמינר לפעילי שלום ישראלים ופלסטינים, במטרה "לתרום בינה ליישוב הסוגיה הפלסטינית". הוא קרא לקהילה הבינלאומית "להיענות בחיוב להצעותיה של סין, משום שאנו סבורים שארבעת העקרונות הללו, אם יישומו במלואם, יסייעו רבות לפתרון הסוגיה באמצעות משא ומתן, ויתרמו ליציבות היחסים בין שני הצדדים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בסין לפני כארבעה חודשים ובמסיבת העיתונאים שנערכה בהיכל העם בבירה הסינית, הועלתה לדיון גם הסוגיה הפלסטינית. "לסין אין אינטרס משלה בנושא הישראלי-פלסטיני, אך היינו רוצים לראות את הסכסוך נפתר בצורה ראויה ובהקדם", אמר דנג לי, מנכ"ל המחלקה לענייני מערב אסיה וצפון אפריקה במשרד החוץ הסיני, והוסיף כי אותו פתרון יגיע "באופן שיהיה מתואם עם החלטות האו"ם והקונצנזוס הבינלאומי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture