צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

יסיים כמו אולמרט? התרחיש שמדיר שינה מעיני ראש הממשלה

בעוד עד המדינה בפרשת הצוללות עשוי לסבך בכירים במערכת הביטחון בלבד, הסכם עד מדינה עם ארי הרו יכול להוביל לכתב אישום נגד ראש הממשלה בשתי פרשות • סקירה: ההתפתחויות האחרונות בחקירות רה"מ והתקדים המדאיג מבחינתו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האם המשטרה מצאה את הדרך להפליל את ראש הממשלה? בניגוד לכותרות המפוצצות שליוו את חתימת הסכם עד המדינה עם מיקי גנור, כותרות שהתבררו בסוף כלא מדוייקות בלשון המעטה (ראו בהרחבה כאן), הרי שהמגעים עם ארי הרו בניסיון לחתום איתו הסכם עד מדינה – מדירים שינה מעיניו של ראש הממשלה.

אם הרו אכן יחתום על הסכם כזה, ראש הממשלה עלול למצוא עצמו תחת כתב אישום הן בפרשת המתנות (תיק 1000) והן בפרשת מוזס (תיק 2000).

נתניהו זוכר היטב מה הוביל את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לשערי הכלא. זה התחיל בכך שהוא סמך על שולה זקן בעיניים עצומות, המשיך בכך שהיא סירבה להפליל אותו, אך ברגע שהבינה כי היא עשויה להיענש במקומו – היא סיפקה לחוקרים את כל החומרים המפלילים, שכללו גם הקלטות חד-משמעיות. על פניו, הדינמיקה עם ארי הרו מסתמנת ככזו: בהתחלה אי-שיתוף פעולה עם החוקרים, מתוך מטרה לגונן על הבוס לשעבר, וכעת, כשנודעו לו חומרת החשדות נגדו הוא כבר שוקל – בדומה לזקן – לחתום על הסכם עד מדינה בניסיון להציל את עצמו.

טראמפ, חקירות וסיגרים: הקונספרציות שמאחורי ההתנהלות של נתניהו

"הרו שימש בתפקידי מפתח במשרד ראש הממשלה בשני גלגולים: ב-2009 מונה לראש הלשכה, כעבור שנה פרש לעסקים פרטיים וב-2014 חזר לאקווריום, הפעם כראש הסגל. בין לבין הוא שמר על "קשר חברי" עם ראש הממשלה, כפי שהעיד בעבר במסמך רשמי. בשלהי 2015 עצרו את הרו אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד שבשבתו כראש הסגל של נתניהו המשיך להפעיל במחשכים ובדרכי עורמה חברה פרטית שעסקה בלובינג וייעוץ. בקיץ שעבר, עם פתיחת הבדיקה המשטרתית בעניינו של ראש הממשלה, הובל הרו לחקירה באזהרה מיד עם נחיתתו בישראל לפנות בוקר. שם הטיחו בו חוקרי המשטרה פריטי מידע שאספו, ושהצביעו לכאורה על קשרים פליליים בינו לבין ראש הממשלה ואנשיו", מזכיר הכתב המשפטי של 'הארץ', גידי וייץ.

לטענת וייץ, "המגעים הראשוניים לעסקת עד מדינה החלו למעשה בנקודת הזמן הזו. אלא שהרו, בדומה לשולה זקן בסיבוב הראשון שלה כמשתפת פעולה, סיפק סחורה חלקית בלבד שלא הצדיקה הנחות. התיק נגד הרו עצמו היה ונותר מוצק ושרירי. "הוא יילך לכלא", אמרו אז בכירים שהיו בסוד פרטי החקירה נגדו".

וייץ חושף: "בחודשים האחרונים התגבר קצב המגעים בין הרו לבין פרקליטות, וראש הסגל סיפק פרטים על שתי הפרשות הטריות יותר בהן חשוד נתניהו: קבלת טובות ההנאה מאילי הון והמגעים לעסקת שוחד עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. בפרשת נתניהו-מוזס היה להרו תפקיד משמעותי: חלק משיחות הוקלטו במכשיר האייפון שלו, הוא עצמו השתתף בכמה מהן, ובעיקר – לפי כמה סימנים, נתניהו ביקש מהרו לבצע פעולות שנועדו לבדוק ברצינות כיצד לממש את העסקה האפלה עם מוזס. זוהי אבן הראשה בתיק הזה: אפשר לומר שנתניהו ומוזס הציגו גרסה דומה, שלפיה ניהלו ביניהם סחר סוסים, שיטו זה בזה מבלי שהיתה להם כוונה ממשית לסגור דיל. אם הרו אכן יספק עדויות לכך שפעל בשם הממלכה כדי לטוות את עסקת העיתון תמורת שלטון, זו תהיה בבחינת התפתחות משמעותית בתיק הזה, החמור והעקרוני מבין אלה שבהם חשוד נתניהו.

גם בפרשת טובות ההנאה נראה שיש לגרסת הרו פוטנציאל לבסס את קשרי הגומלין בין נתניהו למיטיביו. ההתקדמות במגעים עם ראש הסגל, כמו גם ראיות נוספות שנאספו בפרשת 1000, הן אולי אלה שגרמו למפכ"ל רוני אלשיך לומר לפני כמה שבועות בפורום פנימי שחלה התפתחות משמעותית בחקירה".

האם נתניהו יפול בבור בו נפל אהוד אולמרט? ימים יגידו.

קרא עוד בנושא:

אהוד ברק: "נתניהו הצית את האזור כדי להתחמק מאימת החקירות"

מודי'ס על חקירות נתניהו: "ייתכן שיאלץ לסיים את תפקידו"

ח"כ גפני על חקירות נתניהו: "מישהו אחר היה נשבר, לא רואה בחירות בקרוב"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture