צילום: יח"צ

מהפכה: 'אגד' השיקה 25 אוטובוסים חשמליים לאזור חיפה

אגד השיקה לראשונה, באירוע שהתקיים בחיפה, עשרים וחמישה אוטובוסים חשמליים והצטרפה בכך למגמה עולמית של חברות התחבורה הציבורית הרבות שמחליפות את ציי הרכב שלהם לרכבים חשמליים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אגד השיקה לראשונה, באירוע שהתקיים בחיפה, עשרים וחמישה אוטובוסים חשמליים והצטרפה בכך למגמה עולמית של חברות התחבורה הציבורית הרבות שמחליפות את ציי הרכב שלהם לרכבים חשמליים.

גדי שלסקי מ'אופטיבוס', המפתחת פתרונות לבניית סידורי עבודה אופטימליים לתחבורה ציבורית (נהגים ורכבים), טוען כי שינוי זה, לצד היתרונות הרבים הגלומים בו כגון ירידה בהוצאות התפעול, והפחתת זיהום האוויר והרעש, מציבים גם אתגר אמתי של תדלוק תכוף יותר וההשלכות על תכנון מערך ההיסעים והנהגים הנגזר מכך.

ביזנעס שימושי

בעוד שרכב שמונע בסולר מתודלק בדרך כלל פעם אחת ביום ויכול לפעול יום שלם ללא הפסקה, לאוטובוס חשמלי יש טווח נסיעה הרבה יותר קצר, ויש צורך לטעון את מצבריו במהלך יום העבודה, לעיתים מספר פעמים. המשמעות היא שבתכנון יום העבודה של האוטובוס החשמלי צריך לקחת בחשבון את טווח הנסיעה המשוער לאחר טעינת הלילה, ולתזמן לכל אוטובוס זמן טעינה במהלך היום. טווח הנסיעה אגב מושפע מכמות האנרגיה במצברים, מהטופוגרפיה של מסלול הנסיעה, מכמות צפויה של נוסעים וממזג האוויר הצפוי.

בתחבורה כצפוי, מה שמתוכנן לא תמיד יוצא אל הפועל, לכן נדרשת בקרה בזמן אמת על כמות האנרגיה האגורה בכל רגע במצברי הרכב, ובדיקה שהתכנון אפשרי לביצוע. כלומר, יכול להיות מצב שלאוטובוס תוכננו שלוש נסיעות עד לטעינה חוזרת של המצברים, אולם בגלל תנאי מזג אוויר בלתי צפויים, עומס נוסעים חריג או סתם פקק תנועה ארוך, כמות האנרגיה תספיק רק לשתי נסיעות, ואת תוכנית העבודה צריך לשנות בזמן אמת.

שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד), אמר במעמד ההשקה כי "השימוש באוטובוסים המונעים באנרגיה חלופית תורם בראש ובראשונה לאיכות הסביבה, ומעבר לכך משפר את חווית הנסיעה ומאפשר לנוסע נסיעה שקטה וחלקה יותר. האוטובוס החשמלי אינו פולט מזהמים בעיר, נסיעתו שקטה יותר לעומת מנוע דיזל, והתחזוקה שלו זולה הרבה יותר שכן עלות האנרגיה החשמלית הנדרשת היא כחמישית מעלות הדלק".

השר להגנת הסביבה, חה"כ זאב אלקין (ליכוד), אמר כי "זיהום אוויר מתחבורה הוא אחד מהאיומים הסביבתיים הגדולים ביותר על הציבור בישראל". השר גילה כי בכל שנה נפטרים בישראל כ- 2,200 בני אדם מזיהום אוויר, יותר ממחציתם מזיהום אוויר מתחבורה וסיפר כי משרדו משקיע כ-370 מיליון שקלים בפרוייקטים שיסייעו בהפחתה משמעותית של זיהום האוויר וכי 25 האוטובוסים החשמליים שנכנסים לשירות, הם רק פרויקט אחד מיני עשרות פרויקטים נוספים.

צילום: יח"צ

מקור: http://bizzness.net/

כניסתם לשירות של האוטובוסים החשמליים נעשית במסגרת מדיניות כוללת שמובילה ממשלת ישראל לשילוב טכנולוגיות של אנרגיה חלופית, חשמל וגז טבעי, בתחבורה הציבורית בישראל. במסגרת זו נבחר אגד בהליך קול קורא שפרסם המשרד להגנת הסביבה, לפני כשנה וחצי, לרכישת 25 אוטובוסים חדשים מונעים בחשמל, במימון משותף עם קרן קימת לישראל והמשרד להגנת הסביבה, כחלק ממהלך משותף רחב היקף, "קק"ל לנשום", במסגרתו העמידה קק"ל השקעה בהיקף של כ- 370 מיליון ₪ לטובת פרוייקטים יחד עם משרד הגנת הסביבה.

יו"ר קק"ל, דני עטר: "אנו רואים חשיבות גדולה בשיפור מרקם ואיכות החיים בישראל באמצעות שיפור איכות הסביבה והאוויר שאנו נושמים. הפחתת פליטות מזהמים מכלי רכב, תאפשר לאזרחי ישראל חיים נקים יותר, בריאים יותר, וקלים יותר לנשימה. אנו רואים בהשקת 25 האוטובוסים החשמליים בחיפה תחילתה של מהפכה סביבתית. קק"ל ממשיכה במסע שלה כארגון הירוק הגדול בישראל, ומהמובילים בעולם, לא רק לנטוע עצים, לטפל בנחלים ולפתור את בעיות המים, אלא גם להשפיע על האזרחים והשיח הציבורי במטרה להוביל תפיסת עולם חדשה. אוטובוסים הם בין הגורמים הבעייתיים ביותר בזיהום אוויר, ועל כן החלטנו לטפל בנושא הזה במלוא הכח..

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייתי בטוח שאגד לפני סגירה,
בכל אופן אני מקפיד לנסוע עם קו 422 ולא עם 402 וכן אני ממליץ לכל אחד ואחד ובכך נדפוק את אגד…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture