Flash90

גפני: אין לנו יכולת לשכנע. צריכים את החלטת גדולי ישראל

לדברי גפני, "הגענו למציאות לפיה אין לנו יכולת לשכנע מישהו בהפסקת חילולי השבת הללו וצריך להחליט החלטות דרמטיות. לכן אנו מבקשים את כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה, ובאם גדולי ישראל שליט"א יחליטו להתכנס במשותף, נציג בפניהם את הדברים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בכינוס חירום של ראשי המפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה וועדת הארבעה, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, יואב בן צור, אורי מקלב, ישראל אייכלר, ומיכאל מלכיאלי. הוחלט לבקש כינוס משותף של שלושת מועצות גדולי התורה להורות לנו הדרך בה ננהג.

כינוס החירום של ראשי המפלגות וועדת ארבעה, התקיים בעקבות התנהלות הממושכת של משרד התחבורה ובאחריות השר העומד בראשו בכך שיום השבת הפך ליום הקבוע והמועדף לעבודות תשתית ובינוי. הדברים השתקפו בעליל בעבודות האחרונות בקו בית יהושוע-תל אביב, בהן על אף שהרכבת הייתה מושבתת כל ימי השבוע הוסיפו את שתי השבתות האחרונות לעבודות, וכל זאת בגיבוי של שר העבודה והרווחה וראש הממשלה.

בכתבה נרחבת בנושא הבוקר בעיתון יתד נאמן הסביר ח"כ גפני: "אנחנו סבורים שמהתלים בנו ועושים את השבת ליום חול באופן מכוון ובלא כל צורך. למשל, העבודות האחרונות בקו בית יהושוע – תל אביב, החלו ביום שישי שעבר והסתיימו במוצאי השבת הנוכחי, כאשר שבוע שלם של יום חול מופיע בתוכו. לפתע אין טענות של המשטרה ומשרד התחבורה, ובכל זאת מבצעים את העבודות בשבת , כביכול לא פנינו ולא דיברנו. משמעות הדבר, שכל הסיפור שכביכול לחיילים אין לאן לנסוע ומוכרחים לבצע את העבודות רק בשבת, אינו נכון".

גפני הסביר מדוע החליטו כעת לפנות אל גדולי ישראל. "אנחנו לא רוצים להיפגש עם ראש הממשלה, אלו סתם דיבורי סרק. רה"מ נקלע לתוך מבוך פוליטי שאיננו יכולים להסביר אותו, הוא פוחד משר התחבורה ישראל כץ שחותר תחתיו ופוחד לגעת בעניין הזה, שלא יצטייר כחותר נגדו".

"הגענו למציאות לפיה אין לנו יכולת לשכנע מישהו בהפסקת חילולי השבת הללו וצריך להחליט החלטות דרמטיות, לכאן או לכאן. אנו לא יכולים לקבל ההחלטה לבד. לכן אנו מבקשים את כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה, ובאם אכן מרנן גדולי ישראל שליט"א יחליטו להתכנס במשותף בנושא, נציג בפניהם את הדברים".

גפני תיאר את סדר השתלשלות העניינים: "סדר קבלת החלטות בחילולי השבת המתמשכים ברכבת ישראל, מתנהל באופן הבא: ההחלטה לבצע עבודה מתקבלת תחילה על-ידי נתיבי ישראל, שזה משרד התחבורה. לאחר קבלת ההחלטה הוא מעביר לאישור עבודה בשבת למשרד העבודה והרווחה בראשות השר חיים כץ, שגם לו יש חלק בעניין, ומי שנושא באחריות הכללית הוא רה"מ".

"המציאות לפיה שר התחבורה ישראל כץ, חפץ לגזור סרטים כמה שיותר מהר היא ברורה, ושלא יאמר שהאחריות אינה שלו. האחריות היא שלו ושל שר העבודה, אחרי מה שסיכמנו לפני שנה, ואחריות כוללת של רה"מ. הם מתחמקים מאיתנו, לא מתייחסים לפניות שלנו ומביטים עלינו בעיניים לעגניות כביכול אנו לא מבינים דבר. פרק השתדלנות בנושא הזה מיצה עצמו. יש כאן עליית מדרגה חמורה", אומר גפני, "הם לא מתייחסים לפניותינו ומהתלים בנו. נציג את הדברים בפני גדולי ישראל ונקבל את הכרעתם כיצד לפעול".

מסתמן: מועצות גדולי וחכמי התורה יתכנסו כדי לדון בחילולי השבת

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture