Yaakov Lederman/FLASH90

סוער בצפת החרדית: המכרז שיקבע את צביון עיר המקובלים

בחודש הקרוב יוכרע צביונה של צפת. האם תישאר כמו שהיא היום או שתהפוך בהדרגה לעיר חרדית סטייל בית שמש. מאחורי הקלעים מתנהל מאבק עיקש על זהות הזוכים במכרז על 133 דירות • כל הפרטים על המכרז שמסעיר את המגזר החרדי בבירת הגליל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחודש הקרוב יוכרע צביונה של צפת. האם תישאר עיר המקובלים כמו שהיא היום או שתהפוך בהדרגה לעיר חרדית סטייל בית שמש. הכל תלוי ועומד על תוצאות מכרז ל–133 יחידות דיור חדשות.

נשמע תמוה? קראו את השורות הבאות.

בשנים האחרונות עוברת צפת שינוי של ממש. העיר גדלה, משתדרגת והפכה להיות עיר מפותחת, יהודית וחרדית. בעיר קיימת תנופה בנייה של קהילות ישנות לצד חדשות, כוללים ומוסדות ציבור לכלל הקהילות של הציבור החרדי, יחד עם גידול משמעותי במקומות תעסוקה ותיירות המותאמות לציבור החרדי.

אבל עדיין, נכון להיום, בדומה למה שהיה בבית שמש לפני קרוב לשני עשורים, הציבור החרדי מתרכז בכמה שכונות בעיר כמו מאור חיים, העיר העתיקה, כנען ועוד אבל לא פורץ קדימה. כעת נבנית בצפת שכונה חדשה בשם, 'מצפה ימים' שהיא בעצם הפרויקט הגדול ביותר שידעה צפת בעשורים האחרונים בעיקר בשל גודלו.

הפרויקט משתרע על שטח של יותר מ-2,000 דונם ובו ייבנו 1,500 יחידות דיור. חלקן צמודי קרקע במסגרת בנה ביתך, חלקן בבנייה רוויה במחיר למשתכן. וזה כבר הופך את כל הסיפור למעניין ו…סבוך.

ראש העיר חושש מהחרדים

המכרז הגדול של מחיר למשתכן שווק בינתיים לקבלנים וההגרלות ייערכו רק בעוד שנה וחצי לפחות. במקביל יצאו לשיווק 133 יחידות דיור צמודות קרקע שמיועדות לתושבי צפת ולכלל האזרחים בארץ. היתרון הגדול שהמכרז לצמודי הקרקע לא מיועד רק לזכאים, אבל כמובן שיש להם עדיפות בהגרלות. הערכות הן כי מי שיזכו בצמודי הקרקע יקבעו את הצביון של השכונה החדשה גם בבניינים של מחיר למשתכן וכתוצאה כמך יקבעו את עתידה של צפת בכל הבניה החדשה העתידית בעיר.

המכרז הזה התפרסם כבר לפני כמה חודשים, אך ברגע האחרון הצליח ראש העיר, אילן שוחט, להביא לדחייה חדשה של המכרז והמועד האחרון נקבע לשלושה ימים לפני ראש השנה. ההערכות הן שהדחייה במכרז נבעה מכך שראש העיר גילה שרוב הנרשמים הם חרדים וביקש חודש נוסף כדי לנצלו לצורך קמפיין נרחב בציבור החילוני.

ביזנעס שימושי

תחת הסלוגן 'לחיות בריא בהרי הגליל', משווקת עיריית צפת בימים אלה את הפרויקט. כמו כן היא מציגה אותו כפרויקט שמאופיין בעיקרו ב'בריאות', 'ספורט' 'פנאי' וכדו'. החומר השיווקי מציג תמונות שמשוות לשכונה תדמית של פרויקט חילוני גמור.

אך למגינת ליבו של ראש העיר, הציבור החילוני לא מתעניין במכרז לעומת הציבור החרדי שנרשם בהמוניו. אנשי נדל"ן ויזמים חרדיים רואים בפרויקט זה את אחת ההזדמנויות הבאות של המגזר, שכן לדעתם מי שיזכו בצמודי הקרקע יקבעו את הצביון של מחיר למשתכן. אף חילוני לא ייגש להגרלה של מחיר למשתכן כשהוא יודע שבסמוך יש שכונת ווילות חרדית.

הצמודים יקבעו את הצביון

אז על מה בדיוק מדובר? ובכן, השכונה החדשה צפויה לכלול כ–1,500 יח"ד, כאשר מרביתן הן דירות בבנייה רוויה ומקצתן ייבנו על מגרשים לבנייה פרטית. כאמור, מה שעומד על הפרק הם אכן מגרשים לבניה עצמית של 133 יחידות דיור, מתוכן 34 יחידות שיוכלו להציע גם אפשרות הרחבה לצימרים.

המגרשים ממוקמים מתחת לשכונת מצפה האגם, מול רחוב האחד-עשר, ורחוב לוחמי הגטאות. מרבית המגרשים מיועדים לבניית קוטג'ים דו-משפחתיים וגודלן בערך 480 מ"ר. כל דירה בשטח של כ-240 מ"ר. עלות המגרשים היא בערך 1,200 שקלים למ"ר ובסך הכל 280 אלף שקל. זהו המחיר הסופי, מגישים הצעה על הסכום ומחכים לתוצאות ההגרלה.

Yaakov Lederman/FLASH90

אגב, שכונה דומה בשם גבעת שושנה בכנען, הפכה חרדית לחלוטין. מועדי התשלום במקרה של זכייה: עד כ-20 אלף שקל יש לשלם בתוך שלושים יום מהזכייה, ואת השאר ניתן להשלים עד תשעים יום. המחיר הזה כולל פיתוח מלא, אגרות, היטלים וכו'. ניתן לבנות בכל מגרש על שטח של 130 מ"ר פלוס 80 מ"ר שטחי שירות.

מדובר על מכרז של הגרלה שכולם – כולל משקיעים – יכולים להשתתף, והזוכה ראשון בוחר ראשון את המגרש שמתאים לו. המגרשים חולקו לכמה קבוצות: נכים, תושבי צפת, כלל הציבור. כשלכל קבוצה הוקצתה כמות מסוימת של מגרשים.

מעוניינים? כך תירשמו למכרז

אם אתם רוצים להתמודד במכרז כדאי שתדעו את הפרטים הבאים: הזכאים שלהם זכות קדימה ואף מגרשים נפרדים, הם חסרי דיור בעלי תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון; רווקים חסרי דיור בגילאי 21-29 בעלי אישור מוסמך ממחלקת אכלוס במשרד השיכון; בני המקום (צפתיים) שמקום מגוריהם בשלוש השנים שקדמו לפרסום המכרז היה בצפת והם בני זוג המנהלים בית משותף.

על מנת להירשם למגרשי הדו-משפחתי יש צורך להגיש הצעה יחד עם שותף… נזכיר, מדובר בבנייה פרטית במסגרת בנה ביתך. בנוסף יש צורך בצילום ת.ז. של שני בני הזוג, והצהרה בפני עורך דין שמאשרת את הזכאות.

Zack Wajsgras/Flash90

כאמור, על מנת להיחשב כחסרי דירה יש להביא תעודת זכאות המיועדת למכרזי הרשמה והגרלה, אותה ניתן להוציא בבנקים למשכנתאות או בחברת עמידר/מילגם. על מנת להיכלל בקבוצת תושבי צפת יש להביא ממשרד הפנים רישום אוכלוסין מורחב שכולל כתובות ישנות.

בעת הרישום יש להפקיד צ'ק בנקאי על סך 5,000 שקל. הסכום הוא עבור שני נרשמים והוא יחזור לנרשמים שלא זכו בהגרלה. את כל הטפסים יש להכניס למעטפה אחת עבור שני השותפים, לכתוב עליה את מספר המכרז (צפ/267/2016) ללא פרטים נוספים, ולהעבירה למשרדי רשות מקרקעי ישראל בנצרת.

ההצעות ימונו לפי סיווג המציעים: הקבוצה הראשונה היא קבוצת הנכים להם הוקצו שלושה מגרשים חד-משפחתיים וארבעה דו-משפחתיים. הקבוצה השנייה היא קבוצת בני המקום להם הוקצו שבעה מגרשים חד-משפחתיים ו-27 דו-משפחתיים ואילו הקבוצה השלישית היא כלל הציבור שגם לו הוקצו שבעה מגרשים חד-משפחתיים ו-27 דו-משפחתיים. בסך הכל, כאמור, 133 יחידות דיור שככל הנראה ישפיעו דרמטית על צביונה העתידי של עיר המקובלים.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture