אריאל חרמוני/משרד הביטחון

ליברמן למזכ"ל האו"ם: חיזבאללה מציב בבתי התושבים רקטות שמכוונים נגד אזרחי ישראל

שר הביטחון ליברמן למזכ"ל האו"ם גוטרש: "איראן פועלת להקים מפעלים לייצור נשק מדויק בלבנון עצמה. המציאות הזו היא בלתי נסבלת מבחינתה של מדינת ישראל, ואנו נחושים למנוע כל איום על ביטחונם של אזרחי ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון אביגדור ליברמן סיים לפני שעה קלה בירושלים פגישה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. במפגש דן שר הביטחון ליברמן עם המזכ"ל גוטרש בסוגיות ביטחוניות ומדיניות. בתחילת המפגש בירך שר הביטחון את מר גוטרש על ביקורו הראשון בישראל בתפקידו כמזכ"ל האו"ם.

שר הביטחון ליברמן אמר למזכ"ל גוטרש, כי "חמאס מחזיק בשני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, ומציב דרישות לא הגיוניות בפני מדינת ישראל. הוא גם מחזיק, בניגוד לדין הבינלאומי, באזרחים ישראלים שחצו את הגבול לעזה, ומסרב לתת כל פרט על מצבם, או לכל הפחות לצלב האדום לבקר אותם. זו התאכזרות כלפי משפחות החיילים והאזרחים, ואני מצפה מהקהילה הבינלאומית ומהאו"ם להביע זאת בקול ולהפעיל לחץ על חמאס".

השר ליברמן הוסיף עוד, כי "אבו מאזן מדרדר את המצב ברצועת עזה, כדי להוביל לעימות בין מדינת ישראל לחמאס, ובכך הוא ייהנה מכל העולמות. האשמים במצב החיים הגרוע של תושבי רצועת עזה הם אבו מאזן, שלא מהסס להקריב אותם עבור מלחמות פנימיות, וחמאס, שגובה מסים מתושבי עזה ומשקיע את מרבית הכסף בחפירת מנהרות וייצור והברחת אמצעי לחימה, במקום לשפר את איכות החיים של אזרחי הרצועה".

השר ליברמן הציג למזכ"ל האו"ם תצלומים ותיעוד נוסף של התבססות חיזבאללה בדרום לבנון, ואמר: "חיזבאללה מפר באופן שיטתי את החלטת האו"ם 1701, וממשיך להתבסס באמתלות שונות לאורך גבולנו עם לבנון. חיזבאללה מציב בבתי התושבים בכפרים ובערים לאורך הגבול אמצעי לחימה שונים, בהם טילים ורקטות, שמכוונים נגד אזרחי ישראל. על ממשלת לבנון ותושבי דרום לבנון לדעת, שישראל תפעל בעוצמה גדולה מאוד בעת עימות בו ישוגרו טילים ורקטות אל אזרחיה. אין לנו רצון לפגוע בבלתי מעורבים, אך גם לא נישאר אדישים למצב בו יורים לעבר אזרחינו, ונפעל במהירות, בעוצמה ובנחישות. על יוניפי"ל לממש את המנדט שניתן לו על ידי האו"ם, ולאכוף את החלטה 1701".

על המצב בגבול עם סוריה אמר שר הביטחון ליברמן למזכ"ל האו"ם: "לכוח אונדו"ף יש תפקיד חשוב בייצוב הגבול עם סוריה, ולכן אנו תומכים בשימור מעמדו, הבטחת ביטחונו והחזרתו לתפקוד מלא, כדי שיוכל לממש את המנדט שלו. אנו נמצאים במצב רגיש מאוד, מאחר ואיראן מנסה לקבוע מציאות חדשה בסוריה ולשנות את המאזן הגיאו-אסטרטגי באזור באופן שישפיע על ישראל, ואין לנו כוונה לאפשר את זה.

"איראן מתכננת לבנות בסוריה בסיסי חיל אוויר וחיל ים, להחדיר אלפי שכירי חרב שיעיים וליצור פרוזדור בינה לבין סוריה ולבנון דרך עיראק, שיאפשר לה להבריח אמצעי לחימה מתוחכמים ומדויקים, ולבסס הגמוניה שיעית שתאיים על כל מדינות האזור, בראש ובראשונה על ישראל. אנו עדים בשנים האחרונות לניסיונות חוזרים ונשנים של איראן להבריח אמצעי לחימה ללבנון דרך סוריה, ובמקביל להקים מפעלים לייצור נשק מדויק בלבנון עצמה. המציאות הזו היא בלתי נסבלת מבחינתה של מדינת ישראל, ואנו נחושים למנוע כל איום על ביטחונם של אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture