מראה שלא יחזור יותר? בתמונה: חיילים על רקע בתים בגוש קטיף בזמן ההתנתקות. צילום: פלאש 90

יובל להתיישבות היהודית בשומרון; נתניהו מבטיח: "לא ייעקרו עוד ישובים"

ראש הממשלה השתתף הערב (שני) בטקס לציון 50 שנים לחידוש ההתיישבות היהודית בשומרון, ואמר: "אין ממשלה שפעלה יותר למען ההתיישבות יותר מהממשלה בראשותי". הוא הוסיף: "עקרנו ישובים, מה קיבלנו? קיבלנו טילים. ובכן זה לא יהיה יותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בישוב ברקן התקיים הערב טקס מיוחד לציון 50 שנים לחידוש ההתיישבות היהודית בשומרון. הנואם המרכזי בטקס היה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר: "אני מאוד נרגש להיות כאן. אני שמח להיות כאן עם רעייתי שרה, ושנינו מודים לכם על קבלת הפנים החמה, אנחנו אוהבים אתכם. אני נרגש להיות כאן כי לא רחוק מכאן נמצא בית ספר על שמו של אבי, בנציון נתניהו זיכרונו לברכה, חסיד השומרון, חסיד ארץ ישראל, חסיד גדול של נצח ישראל. ואני זוכר, אני זוכר את הגעתי לכאן בפעם הראשונה לפני חמישים שנה. אני זוכר את המסעות שלי כאן בתור חייל בשומרון, אני זוכר כיצד נפעמתי והתרגשתי שאני דורך על אותם מקומות של אבות אבותינו, וידעתי לאן אני הולך והכרתי כל מקום כי קראתי עליו בספר הספרים".

הוא הוסיף ושחזר: "אני זוכר את הערפל הסמיך, באחד הניווטים, הערפל הסמיך על הר גריזים בשעת בוקר מוקדמת. אני זוכר את ההתרגשות שאחזה בי כשהגעתי לשילה, במקום שבו עמדה מלכות ישראל. אני חייב להגיד לכם, הנוף היה מדהים, ההתרגשות שלי לא ידעה גבולות, אבל גם השממה הייתה מדהימה ואמרתי לעצמי: "איך יכול להיות שהמקום הזה, שהוא כל כך מרכזי בתולדות עמנו וארצנו, איך יכול להיות שהמקום הזה שומם". ואמרתי, "יום אחד יהיה פה יישוב גדול ויום אחד יהיה פה מוזיאון", ממש כך, כך חשבתי. טוב, נפלה בחלקי ההזדמנות והזכות לכהן כראש ממשלת ישראל, ואחת היוזמות הראשונות שלי הייתה "בוא נקים פה מוזיאון" – והמוזיאון הזה הוקם, וכעת באים מכל העולם ורואים את זכותנו על ארץ ישראל".

עוד מדברי נתניהו: "חבריי לדרך, אני חייב להגיד לכם: יש תנופה. עברנו תקופה קשה, לא פשוטה, ויש תנופה של פיתוח, של בנייה ביהודה ושומרון. את העשייה הגדולה הזאת אנחנו מובילים יחד, ואין ממשלה שפעלה יותר למען ההתיישבות יותר מהממשלה בראשותי. אנחנו עושים זאת בשיתוף פעולה, בשותפות צמודה ומתוך תחושת שליחות משותפת. יחד איתך, יוסי, יחד עמכם, ראשי היישובים, אנשי מועצת יש"ע, יחד עם הוותיקים.

אני זוכר שבאנו לברקן לפני הרבה שנים וראינו את היקב, ראינו את הענבים, דרכנו על הענבים, אבל היום יש כאן ענבים חדשים ותפוח, יש ענבי היי טק, בתעשייה הזאת יש שפע מכל הסוגים, ובכן אנחנו פועלים למען התעשייה והתעסוקה והמים והתיירות וההסברה וגם במאבק בארגוני החרם למיניהם. אנחנו עושים זאת משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא פשוטה, זוהי נחלת אבותינו, זוהי ארצנו. חזרנו לכאן כדי להישאר לתמיד. לא תהיה יותר עקירה של יישובים בארץ ישראל. לא ייעקרו ישובים. אגב, זה הוכח שזה לא עוזר לשלום. עקרנו ישובים, מה קיבלנו? קיבלנו טילים. ובכן זה לא יהיה יותר.

"לא הייתה כל תועלת בהתנתקות, לא ביטחונית ולא מדינית"

ויש סיבה שנייה שאנחנו מטפחים ושומרים על המקום הזה – כי הוא שומר עלינו. השומרון הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל. לא רק שהוא ערש עמנו ומפתח לעתיד, כי מהמצוקים הגבוהים הללו, המצוקים הגבוהים של הר בעל חצור ושל הר כביר, נראית הארץ מקצה אל קצה".

נתניהו הוסיף באותו ענין: "אני מבקש מכם רק לחשוב, אני אגב אומר את זה לכל מי שמבקר כאן, אני אומר את זה למנהיגים הזרים שבאים לכאן. אני אומר להם: דמיינו שעל הפסגות הללו שחולשות על גוש דן, דמיינו שהיו פה כוחות האסלאם הקיצוניים. זה היה מסכן אותנו – אבל זה היה גם מסכן אתכם, את כל שכנינו, את האזור כולו למעשה, את המזרח התיכון כולו, משום שמגרעינים כאלה צומחת רעה. לאור כל מה שמתרחש סביבנו במזרח התיכון אפשר רק לדמיין את התוצאות, אבל קודם כל עלינו, על כביש 6, על שדה התעופה הבינלאומי בן גוריון – ולכן איננו מוותרים, איננו מרכינים ראש, איננו מתקפלים, אנחנו שומרים על השומרון. מול מי שמבקשים לעקור נטוע, אנחנו נעמיק שורש, נבנה, נחזק וניישב.

אני מבקש לציין במעמד הזה פעולה כבירה שנעשית למען הביטחון. אני מצדיע לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון שעושים עבודה מופלאה, מופלאה. לשמור על הביטחון של כולנו בדרכים באלפי סיכולים, בפעולות יומיומיות, יום יום, לילה לילה. אני מצדיע להם ואני בטוח שכולנו מצדיעים להם. והם שומרים לא רק על התושבים ביהודה ושומרון, הם שומרים על הביטחון של כולנו בכל חלקי הארץ. ואנחנו שומרים על הביטחון של כולנו בכל חלקי הארץ, זאת המשימה הראשונה שלי כראש ממשלה. ולכן בנינו גדרות אל מול גולן, ובנינו גם גדרות אל מול סיני ועצרנו בזה את גל המסתננים".

בהתייחס לפסיקת בג"ץ בענין המסתננים אמר נתניהו: "בעניין המסתננים יש שלוש רגליים, שלוש רגליים למדיניות שלנו: קודם כל – אותה גדר שבלמה כליל את ההסתננות המסיבית, כל הסתננות לתוך מדינת ישראל. שנית – הסכמים שחתמתי עם מדינות באפריקה כדי לקבל בחזרה את אותם מסתננים שכן הגיעו הנה, ושלישית – אכיפה. אבל לאור ההתפתחות היום אנחנו נצטרך לחוקק חוקים חדשים שיאפשרו לנו לממש את המדיניות שלנו, ולהוציא את המסתננים הבלתי חוקיים אל מחוץ לגבולות ארצנו.

"ידידיי, באתי היום לשומרון כדי להצדיע קודם כל לכם, להצדיע לכם על החלוציות, על הרוח, על האמונה, על ההתמדה. באתי להתרשם מהתגשמות חזון הנביאים – "עוד תטעי כרמים בהרי שומרון". באתי מירושלים ואני חוזר אליה בידיעה שיחד נשמור על השומרון – והשומרון ישמור עלינו. אחיי ואחיותיי לדרך, תודה רבה לכם. המשיכו להצליח, המשיכו להפיץ אור גדול, ברכות חמות ביום חגכם. מזל טוב לשומרון", סיים רה"מ את נאומו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין ספק שכרטוריקן סינלאומי נתניהו למד את שפת הרגש של הציבור הנאיבי מולו הוא מדבר והוא אכן קונה אותם פעם אחר פעם

נתניהו חזק בדיבורים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture