הפתרון: לחטוף אנשי חמאס ולהביא לשחרור הנעדרים מעזה

מתאם השבויים והנעדרים קרא לחטוף 200 אנשי חמאס מול כל חטוף ישראלי, והשר בנט קרא אף הוא לשחזר את מבצעי העבר בהם חטפו סורים ומחבלי חיזבאללה על מנת לשחרר ישראלים נעדרים • בעבר, ראש הממשלה השתתף בעצמו במבצע כזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך נפתלי בנט התראיין היום (רביעי) למהדורת וואלה! NEWS, לרגל פתיחת שנת הלימודים הקרובה, והתייחס גם לסוגייה הבוערת – השבת הנעדרים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. "קיבלנו החלטה לא לשחרר מחבלים. צריך לעשות זאת, ולדאוג שלחמאס לא יהיה כדאי להחזיק בחיילים".

בנט הסביר כי הדרך הנכונה, לשיטתו, היא "החמרת תנאי כליאת האסירים, אי שחרור גופות מחבלים – שצריכים להיקבר בבית עלמין אלמוני ולשמש 'נכס' מול חמאס". לדבריו, יש "לצאת ביוזמות מבצעיות כדי לפגוע בחמאס ולייצר את אותם נכסים. ידענו לעשות זאת בשנות ה-50' וחטפנו ירדנים, בשנות ה-70' סיירת מטכ"ל חטפה קצינים סורים בלבנון. צריך להחזיר את רוח היוזמה וההתקפיות".

גם אלוף-משנה במילואים ליאור לוטן, מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה שהודיע על פרישתו, מתח ביקורת על האופן שבו הסתיים מבצע צוק איתן. בהקלטות שפרסמה אתמול כרמל דנגור, כתבת השטחים של גלי צה"ל, נשמע לוטן טוען כי ישראל הייתה צריכה לנהוג בתקיפות גדולה יותר, כך ש"משוואת השבויים" תיראה באופן שונה.

"אני לא חושב שמלחמה צריכה להסתיים ב-2-0 חטופים של האויב", נשמע לוטן בהקלטות. "אם יש לנו חטוף אחד היא צריכה להסתיים ב-200-1, אם 2 אז ב-400-2, אם זה 3 אז ב-"600-3. זה לא אומר שהבעיות ייפתרו, אבל המשוואה תהיה אחרת". לוטן אמר את הדברים לפני כמה חודשים, הרבה לפני שהתפטרותו הייתה על הפרק.

הוא התייחס למדיניות שלדעתו יש לנקוט כדי להחזיר שבויים ולמנוע חטיפות נוספות, וטען כי על ישראל לפעול כדי לייצר "בנק חטופים" שישמשו כקלפי מיקוח. המטרה, לדבריו, היא לייצר הרתעה מול ארגוני הטרור מפני הישנות מקרים כאלו בעתיד. "הצבא הציע הרבה רעיונות אופרטיביים… ואני רוצה למלא את הארנק בנושא השבויים", אמר.

שי לוי, מזכיר באתר פז"ם אירוע בו השתתף כחייל ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו. ב-2 באפריל 1970, במהלך קרב אוויר, הצליחו הסורים להפיל מטוס פנטום ישראלי. הטייס גדעון מגן והנווט פיני נחמני נפלו בשבי. חודשיים לאחר מכן הצטרפו לשבויים בסוריה גם טייס הקרב בועז איתן, לימים פיזיקאי מוכר. הסורים ניהלו משא ומתן קשוח וסרבו לשחרר את השבויים הישראלים.

אחרי שנתיים של ניסיונות עיקשים, ביוני 1972, תכננו בישראל מבצע לחטיפה של קצינים סורים בכירים ולמשימה יצאו לוחמי סיירת מטכ"ל. שלוש פעמים יצאו לוחמי הסיירת לפעילות עד שהצליחו ללכוד שני קציני שריון בדרגת אל"מ ושני טייסים בדרגת סא"ל ששרתו באגף המודיעין של צבא סוריה. זה לקח עוד כמה חודשים של משא ומתן, אבל ביוני 1973, כל השבויים חזרו לביתם.

במבצע הזה של סיירת מטכ"ל היו כמה דמויות מעניינות, שיש להן קשר ישיר למצב החטופים בעזה היום. מפקד המבצע היה אהוד ברק ובין הקצינים שפקדו על הצוותים בשטח היו האחים נתניהו – יוני, עדו והאח שמאוד מוכר לנו היום, בנימין. מדובר באותו ביבי שמסרב לחזור על עסקת שליט, אבל די תקוע במשא ומתן שלו מול חמאס. לכאורה, שחרור השבויים זו האופציה היחידה. אבל מעשית, זו הייתה צריכה להיות האופציה האחרונה. למה זה לא ככה? נראה כי מדינת ישראל איבדה את האומץ שלה, את היצירתיות ואת התעוזה, טוען לוי.

כשצה"ל יצא מלבנון בסיום מה שמוכר כיום כ"אסון השייטת", התברר שבשטח נשארה גופתו של לוחם שייטת 13, איתמר אילייה ז"ל. נסראללה דרש מחיר כבד שבישראל סרבו לשלם. הסיפור קיבל תפנית ב-12 בספטמבר 1997, כשצוותים של יחידת אגוז יצאו לסדרת מארבים במסגרת מבצע "נוף פראי". בהיתקלות עם חיזבאללה הם חיסלו מספר מחבלים וממש במקרה, אחד מהם היה האדי נסראללה, הבן של. נסראללה קשקש משהו על זה שהבן שלו כמו כל השאהידים. אבל במבחן התוצאה, הגופה של נסראללה ג'וניור הוחזרה ללבנון בתמורה לזו של אילייה ז"ל שזכה לקבר ישראל.

שי לוי כותב כי למדינת ישראל יש הרבה מאוד אופציות לשחרור החטופים מעזה והחזרת גופות הלוחמים שלה. זה יכול להיות באמצעות מבצעים חשאיים וזה יכול להיות בעזרת האסירים שכלואים בישראל ומקבלים תנאים שהם הרבה מעבר למה שמחייב הדין הבינלאומי. ישראל רק צריכה לבחור. נכון, זה יכול להוביל למלחמה, אבל אם זה מה שעוצר אותנו, הרי שנתנו לארגון טרור שאין לו שום יכולת להשפיע על קיום המדינה את היכולת לייצר משוואת אימה מול מדינה עם צבא מהמובילים בעולם.

כזכור, ביום חמישי האחרון ביקש לוטן מראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את תפקידו. הוא צפוי לפרוש לאחר שלוש שנים שבהן ביצע אותו בהתנדבות, ובמהלכן נערכו מאות פעולות על ידי כלל גורמי מערכת הביטחון, לעתים מול גורמים זרים. לוטן אמר לנתניהו במהלך פגישתם כי התפקיד תובעני מאוד ברמה המקצועית והאנושית, ועל כן נכון להחליף את האחראי עליו מדי כמה שנים. "ההיכרות המעמיקה עם המשפחות והזכות לשרת את המשימה הגורלית עבורן – השבת בניהן הביתה – הותירו בי חותם עמוק ומחויבות תמידית אליהן", אמר לוטן. "בתפקידי גם נחשפתי לאכזריות ולציניות שבה פועל החמאס בנושאי השבויים והנעדרים. לכן פעלנו להעלות את המודעות לכך בקהילה הבינלאומית".

משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שנפלו במהלך צוק איתן וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, טענו כי התפטרותו של לוטן מטילה צל על המאמצים להשבת בניהם. "ההתפטרות של לוטן, מתאם השבויים והנעדרים, היא כתב אישום חריף כנגד אוזלת היד של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן בעניין השבתם הביתה של אורון שאול והדר גולדין", נמסר ממשפחת גולדין. המשפחה ביקשה להודות ללוטן על מעשיו בשלוש השנים האחרונות.

"ההתפטרות של לוטן לא מפתיעה, לאור דברים שהתרחשו בתקופה האחרונה", הוסיפו במשפחת גולדין. "מאחורי המילים 'הממשלה עושה הכול בכדי להשיב את הדר ואורון' ניצבת מציאות עגומה שבה לא נעשה דבר על מנת להחזיר את הבנים. אנו דורשים מנתניהו ומליברמן למנות מחליף בדחיפות, ליישם את החלטות הקבינט כפי שהתקבלו בינואר האחרון וללחוץ על חמאס בכל דרך אפשרית ואפקטיבית בכדי להשיב את הבנים לישראל".

משפחת גולדין מגיבה: "למדינת ישראל יש שר ביטחון חלש ופחדן"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כה לחי !!
רעיון טוב בהחלט, קורא לראשי המדינה לשקול את הרעיון הזה,
המשפחות עוברות נספיק צער וסבל יום יומי

זה פיתרון הזוי ולא מציאותי.
אם הכוונה לחטוף חמאסניקים מעזה (ולא מיהודה ושומרון), הרי שבמילים אחרות הכוונה היא לצאת למבצע ברצועה.
הרי כל בר דעת מבין שללא כניסה קרקעית לרצועה אי אפשר סתם כך 'לחטוף' פעילי חמאס.
אז, האם מציעי הפיתרון קוראים בעצם לממשלה לצאת למבצע?
זה מה שאנו רוצים בו כעת?

בנט הטיפש, למה הוא מפרסם זאת לתקשורת בוא נגיד שישראל תרצה לצאת למבצע כזה כעת יהיה לה כפול עבודה בגלל הפירסומת, [אני לא אתפלא אם בסוף ימצאו שבנט הוא המדליף מהקבינט…]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture