Flash90

בגתן וגוטרש: על השינוי שעבר ראש ממשלת פורטוגל שמונה למזכ"ל האו"ם

שלום פרוינד בטורו השבועי בעיתון 'יום ליום', על ביקורו של מזכ"ל האו"ם השבוע בישראל: נס ההצלה של עם ישראל בשושן שנפתח עם שומרי הסף של המלך אחשוורוש - בגתן ותרש, לא בטוח שיעתיק את עצמו אצל שומר הסף של האו"ם - אנטוניו גוטרש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, קיבל את ביקורו של השליח האמריקני לענייני הסכסוך הישראלי-פלסטיני באכזבה, ישראל אירחה השבוע את מזכיר האו"ם החדש, מר אנטוניו גוטרש, וקיבלה אותו במאור פנים מהול בקובלנה ובבקשה.

יותר משבעה עשורים מאז הקמתה של מדינת ישראל, לא החמיץ ארגון האומות המאוחדות להצביע בעד החלטות מוטות וברוב המקרים שקריות על סף האנטישמיות, נגד ישראל.

זכורה במיוחד החלטת האו"ם (מספר 2334) המבישה והאחרונה בתקופת ממשל אובמה, שגינתה את כל הצעדים שכוונתם לשנות את ההרכב הדמוגרפי, האופי והסטטוס של השטחים הפלסטיניים שנכבשו מאז 1967, כולל מזרח ירושלים. אותה החלטה שלה היה שותף הנשיא אובמה בטרם פרישתו מכס הנשיאות, קבעה לכאורה כי אפילו שטח הכותל – שריד בית מקדשינו, הוא שטח כבוש בידי היהודים במדינתם.

אולם, לא הייתה זו ההחלטה המגונה הבולטת או היחידה שיצאה מבניין האו"ם בפאתי מנהטן שבניו-יורק. מאות אם לא אלפי החלטות מעוותות נגד ישראל קיבלו לגיטימציה מעל הפודיום המרכזי של מועצת הביטחון של האו"ם מאז ומתמיד, ובכל עת שנבחר מזכ"ל חדש לאומות המאוחדות, קיוו בישראל, אולי, שמא הפעם תבוא הישועה והבוס החדש יגלה הבנה לעם היהודי בארצו.

שום דבר ממש לא השתנה, לא בימיו של מזכ"ל האו"ם חוויאר פרז דה קוויאר שכיהן בשנות ה-80, לא בימיו של קופי ענאן בסוף שנות ה-90, ואף לא בימיו של המזכ"ל האחרון (לא מכבר) באן קי-מון. אלא שגם הפעם, בממשלת ישראל היה מי שהתרגש לקראת ביקורו הרשמי הראשון של מזכ"ל האו"ם הנוכחי – שנכנס לתפקיד בראשון לינואר 2017 – אנטוניו גוטרש.

משפט שכזה

גוטרש, שכיהן כראש ממשלת פורטוגל בעבר, נחשב איכשהו בעיני פוליטיקאים ישראליים, כידיד ישראל. בסוף חודש ינואר האחרון אמר מזכ"ל האו"ם גוטרש בראיון שהעניק לרשת ב' בניו-יורק, כי לו "זה ברור ללא כל ספק שבית המקדש שהוחרב על ידי הרומאים היה בית מקדש יהודי".

משפט שכזה הוא אולי הפתעה לשמוע ממי שהיה ראש ממשלת פורטוגל בדימוס, אבל כשזה נאמר מפיו של מי שהפך למזכ"ל האו"ם, זה כבר לא משפט מובן מאליו.

באותו ראיון אמר גוטרש עוד, כי "אי אפשר להתכחש לעובדה שהעיר ירושלים קדושה לבני כל הדתות – יהודים, מוסלמים ונוצרים כאחד". המזכ"ל החדש אף התבטא בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר, שלמרות שהוא תומך בפתרון שתי המדינות, הוא לא מתכוון ליזום מהלך מדיני כזה, אלא רק לסייע במידה ויידרש לכך, ובעניין היחס המפלה לרעה לו זוכה ישראל באו"ם, הצהיר גוטרש, כי "יעשה את מירב המאמצים על מנת להבטיח שכל המדינות החברות בארגון ייהנו מיחס שווה".

דברים אלה הפיחו תקווה חדשה בממשלת ישראל, בציפייה שמא יהיה שינוי גישה של הארגון כלפי ישראל. זו אולי גם הסיבה שהשבוע בטרם הגיע מזכ"ל האו"ם החדש לביקור בישראל, כתב לו יואב גלנט – אלוף במילואים בצה"ל וחבר הקבינט המדיני ביטחוני מטעם מפלגת 'כולנו' – דברי ביקורת מהולים במשאלות ובתחינה, בטור שהתפרסם בעיתון 'ישראל היום'.

כותב המאמר, שלום פרוינד

להלן חלק מהדברים שכתב:

"מדינת ישראל, לצד הגדרתה המפורשת כמדינה יהודית, היא המקום היחיד במזה"ת שבו נשמרים עקרונות של חירות הפרט ושוויון זכויות, שבו מכבדים פלורליזם וחופש דת ופולחן. הניגוד ביחס לסביבה הקרובה בולט: מאות אלפי אזרחים ערבים נהרגו בעשור האחרון על ידי בני עמם במדינות הסמוכות לנו, מיליונים הפכו לפליטים בארצותיהם ומחוצה להן.

"והאו"ם? הוא ממשיך בצביעותו המחפירה – במקום לעסוק בהשמדת העם המתרחשת בסוריה, הוא מנסה לשכתב את ההיסטוריה ולהכחיש את הקשר בן 3,000 השנים של עם ישראל לירושלים, ליבה הפועם של היהדות.

"ברצועת עזה זוכות מנהרות טרור ותופת להתייחסות האו"ם רק כאשר הן נחפרות מתחת למתקניו, ואילו ירי טילים מתוך בתי ספר של אונר"א אינו זוכה להתייחסות כלל. בלבנון החלטת מועצת הביטחון 1701 אינה נאכפת וחיזבאללה מתחמש, מטיל טרור ועושה בדרום לבנון כבתוך שלו.

"אבל מתוך האפלה והשקר עולה ומזדקרת קרן אור בודדת וממוקדת. ביום כ"ט בנובמבר 1947 קיבלה העצרת הכללית את החלטה מספר 181, ובמסגרתה תמיכה בהקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל. שני שלישים מהמדינות המצביעות נדרשו להכרעה. רוב של 33 מול 13 אישר את ההחלטה, לא מפתיע כי עם המתנגדות נמנו גם איראן, לבנון וסוריה.

"ההחלטה ההיסטורית לא הייתה מושלמת, שטח המדינה היה צר ומפוצל. רק המלחמה שבה פתחו הערבים בתגובה להחלטה אפשרה לניצחון הישראלי במלחמת העצמאות לקבע גבולות בני הגנה ולהקנות חיים לישראל הצעירה.

"היום נקבל בברכה בישראל את אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם, ונאמר לו: גלה מנהיגות ויושרה, בחר בדרך האמת והצדק ולא בסילוף וברשע, החזר את האו"ם אל ימיו הראשונים, ימי כ"ט בנובמבר.

"העם היהודי נתן לאנושות את ספר הספרים ואת הנעלים שבערכים אך נענה ברדיפות, בפוגרומים ובשואה. ישראל של היום היא מדינה חזקה ומשגשגת, הידע המופלא הנוצר בה בתחומי הרפואה, התפלת המים, האנרגיה הסולרית ובתחומים רבים אחרים עתיד לשרת את העולם כולו".

חבר הכנסת יואב גלנט הפטיר את דבריו בבקשה הבאה: "דרישתנו הצנועה היא – הגינות. עבורנו זהו ציווי בסיסי, כמופיע בתהילים ל"ד: 'סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורדפהו'".

בעירבון מוגבל

בעת כתיבת שורות אלה הסתיימה פגישתו של ראש הממשלה נתניהו, עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. נתניהו שקיבל את גוטרש בחביבות ביקר בחריפות את הארגון שבראשו הוא עומד וקרא לגוטרש להנהיג בארגון שינוי ביחס כלפי ישראל.

בין הדברים שאמר ראש הממשלה, הוא תקף את האובססיה האבסורדית של האו"ם לישראל ואמר, כי הארגון "אמור לקדם שלום, אך מאפשר נאומי הסתה פלסטינית; אמור לפעול למען זכויות אדם, אך מאפשר הפרת זכויות אדם ומאשים את ישראל בהפרת זכויות אדם".

האמת, שלא כל-כך משנה מה הייתה תגובתו גוטרש לביקורת של ראש ממשלת ישראל. אך מה שבטוח, נס ההצלה של עם ישראל בשושן שנפתח עם שומרי הסף של המלך אחשוורוש – בגתן ותרש, לא בטוח שיעתיק את עצמו אצל שומר הסף של האו"ם – אנטוניו גוטרש. אחרי הכול, גוטרש של האו"ם איננו גוטרש של פורטוגל, והציפיות הישראליות מוטב שיילקחו בעירבון מוגבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנתיים מה שאני שמעתי ממנו מגוטרש
אחרי הביקור המתוקשר בעזה אם ראשי הצבא והמטכ"ל של ישראל
היה תלונות והצהרות שבעזה יש את המשבר ההומניטרי הגדול בעולם
ולא מילה אחת שמי שאשם בזה זה ארגון הטרור
החמאס השולט ומנהל את הכל בעזה
ולא מילה אחת נגד מנהרות הטרור
שהוא גוטרש עצמו סייר בהם
וכנראה שהוא רואה בהם עניין לגיטימי
אז כנראה שלישראל יש עוד הרבה מאד מה לעבוד
ובעיקר לסמוך אך ורק על השם
והאו"ם היה ונשאר שמום

בס"ד , גם הוא נפגש ברמאללה עם האמא של 4 רוצחים שיש להם מאסר עולם. שאותה אימא היא סמל אצל הפלסטינאים. וגם ביקר בקבר של הארכי רוצח ערפאת ימ"ש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture