צילום: פלאש 90

השר בנט: "אם יחליטו על בחירות – אנחנו ערוכים לכך"

יו"ר 'הבית היהודי' משוכנע שהבחירות עוד רחוקות, אך מדגיש כי מפלגתו ערוכה לכל תרחיש. ואיך הוא ינהג אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו? "החוק לא קובע שהוא צריך להתפטר. צריך לראות את ההקשר ואת העבירה, לפי זה אקבל את ההחלטה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצל משבר השבת והסתעפות חקירות ראש הממשלה, אומר יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, כי להערכתו הבחירות עוד רחוקות ויתקיימו במועדן.

למרות זאת, כך בנט בראיון לערוץ 2, "אנחנו ערוכים לבחירות גם אם הן יוקדמו פתאום".

בנט נשאל כיצד ינהג אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו, והשיב: "החוק לא קובע שהוא צריך להתפטר, ולא סתם…צריך לראות את ההקשר ואת העבירה, לפי זה אקבל את ההחלטה".

על נאומו השנוי במחלוקת של ראש הממשלה בפני חברי הליכוד אמר בנט: "שמעתי על הנאום – זו הפוליטיקה, זכותו של ראש הממשלה לשאת נאומים שמשרתים אותו…אני עוסק בלבנות מערכת חינוך לילדי ישראל, לא לתת הערות על נאומי נתניהו".

כזכור, במהלך נאומו בכנס לקראת השנה החדשה תקף רה"מ במילים קשות את התקשורת ואת מובילי המחאה נגדו. בין היתר הוא אמר: "ראו למשל איך הם מסקרים בהתלהבות אין קץ מדי שבוע את הפגנות השמאל, אותן הפגנות שבהן נאמרו דברים מזעזעים כלפי אדם חרדי, רק לפני מספר ימים. מזעזע. אותן הפגנות שמטרתן להפעיל לחץ פסול על גורמי אכיפת החוק כדי שיגישו כתב אישום נגדי בכל מחיר. איך הם כתבו: ״נתניהו אשם עד שתוכח חפותו״.

נתניהו תקף את מפגיני השמאל: אמרו דברים מזעזעים לאדם חרדי

"אז זה צד אחד. לעומת זאת, תסתכלו על הצד השני. ראו כיצד הם מסקרים את המפגשים שלנו. אני ראיתי כתבה בטלוויזיה, כתבה שסיקרה את המפגש האחרון שלנו בגני התערוכה. באיזה לעג, באיזה התנשאות הם ניסו להציג אותנו. הם לא רק בזים לנו, הם בזים למשהו יותר עמוק. הם בעצם בזים לבחירת העם, הם בזים לדמוקרטיה שבשמה הם מדברים. הם עושים הכל כדי לפגוע בי, ברעייתי, כי הם חושבים שאם הם יפילו אותי ואותה, הם יפילו אותנו. את הליכוד. את המחנה הלאומי כולו שהליכוד מוביל אותו.

נתניהו הוסיף ותקף, "ולצורך זה כל האמצעים כשרים. במפגש הקודם שאלתי אתכם, איך יכול להיות שהתקשורת לא שואלת מדוע לא חוקרים את חמשת חברי הכנסת שהגישו את החוק נגד ״ישראל היום״ ולא את 43 חברי הכנסת שהצביעו בעד החוק הזה נגד ״ישראל היום״, ושרבים מהם קיבלו בתמורה סיקור חיובי מלטף. מלטף זה לא מילה. התקשורת לא שואלת את זה.

"אחרי שאמרתי את זה כמה מכם ניגשתם אליי ואמרתם: היית צריך לשאול למה התקשורת לא שואלת איך ייתכן שחוקרים רה״מ מימין על כך שקיבל סיגרים מחבר קרוב ולא חקרו רה״מ מהשמאל על כך שקיבל עטים יקרים בשווי שהמדינה קבעה שהוא למעלה ממיליון שקלים. לא מחברים קרובים, אלא מקבלנים ואנשי עסקים!

"האמת, אותי זה לא מפתיע. כי זוהי אותה תקשרת שאינה חוקרת למשל מי מממן ומי מארגן את הפגנות השמאל בפתח תקווה. שאלה טובה. להיפך, לא רק שלא שאלו את זה. הם הופכים את מובילי ההפגנות האלה ל״אבירי שלטון החוק״. איזה אבירים? איזה חוק? אחד מהם שהוא חבר מפלגת העבודה ודייר קבוע באולפנים, אמר בראיון: ״הדברים שעשיתי הרסניים ונוראיים… יש לי חלק לא קטן בהשחתה של הפוליטיקה הישראלית״. נו, זהו אביר אחד של שלטון החוק.

נתניהו המשיך: "ומה עם האביר השני? הוא הודה במשטרה שהוא ביצע מעשים בלתי כשרים וביקש וקיבל חסינות מפני הפללה עצמית. איזה אבירים? איזה שלטון חוק? איזו מלחמה בשחיתות? איזו בדיחה! אבל התקשורת המגוייסת כמובן מפנקת אותם באינסוף ראיונות מלטפים. לא רק שאף אחד לא שואל אותם על עברם, תקשיבו טוב. אחד העיתונאים אפילו התעלה על עצמו וסיפר, כולו אחוז התרגשות, שאחד מהם הקים לאחרונה עמותה למלחמה בשחיתות. לא פחות!

"הוא לא שאל אותו האם סולק מעבודתו הקודמת כי היכה חבר לעבודה. הוא גם לא שאל אותו, רחמנא לצלן, על תביעה שהגיש נגד משרד הביטחון בטענה שהוא לא מסוגל לעבוד וכמה שבועות לאחר מכן טען שהוא עבד 400 שעות בחודש. זה ממש נס רפואי. אין ספק, עיתונות חוקרת במיטבה. אין ספק שזה האיש המתאים ביותר לעמוד בראש העמותה שתלחם בשחיתות.

ראש הממשלה האשים את מני נפתלי, בלי להזכיר את שמו: "והנה עוד שאלה שלא שאלו אותו. עוד שאלה. איך באורח פלא, כשהוא נכנס לתפקידו כאב הבית במעון רה״מ, הוצאות האוכל זינקו וכמעט הכפילו את עצמן. וכשהוא עזב את התפקיד, ההוצאות הללו צנחו. וכמובן שהתקשורת לא שאלה אותו, איך גם ההוצאות על חומרי הניקיון במעון זינקו בתקופת עבודתו ואיך גם הן צנחו לרמתן המקורית ברגע שעזב.

Miriam Alster/Flash90
"אז אני רוצה לשאול אתכם – מי אכל את הכמויות העצומות של האוכל הזה? הוא בעצמו סיפר ששרה התלוננה בפניו, אמרה לו: למה אתה מזמין כל כך הרבה אוכל אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה. אבל אם זה לא אנחנו, אני הולך לעשות לכם ספויילר. זה גם לא קאיה! (שמה של כלבת רה"מ) יש לה אמנם תיאבון בריא אבל קודם כל היא מעדיפה לאכול מלפפונים, ושנית – היא לא הייתה אז כי לא אימצנו אותה באותה שנה. ומה עם חומרי הניקוי? איך ההוצאות עליהם התנפחו? מה, אכלנו את הסבונים? נו באמת.

"יש דברים שהתקשורת מעדיפה להסתיר. כמו למשל שיש מי שהתלונן במשטרה שהוא ראה את היו״ר העתידי של העמותה למלחמה בשחיתות פורק מרכבו מדי שבוע 5-7 ארגזים של מצרכי מזון וחומרי ניקוי ומביא אותם לגיסו. או את העובדה שגם עובדי המעון העידו שהוא הזמין את כמויות האוכל הגדולות לעצמו ולעובדים שהוא חפץ ביקרם. זה על קצה המזלג כל מה שאני אומר לכם, כדי להמחיש דבר אחד. שמעתם שאלה אחת על כך בתקשורת? קראתם על זה בעיתון, צפיתם באיזה תחקיר בטלוויזיה? ראיתם איזה חשיפה? כלום, נאדה, גורנישט.

ראש הממשלה המשיך במתקפה נגד התקשורת. "עכשיו אגלה לכם עוד סוד. כל העיתונאים יודעים את זה. אבל הם לא רוצים שאתם תדעו את זה. כי הם רוצים להשתמש באותם טיפוסים ססגוניים כדי להפיל אותנו, את כולנו. אבל, איך אמרתם, זה לא יעזור להם. לא יעזור לתקשורת, לקרן החדשה, למפגינים מטעם, למושחתים שמתחזים ללוחמים בשחיתות. לא יעזור לכל אלה שרוצים להחליף אותנו את הליכוד בלי בחירות.

"הם יודעים דבר אחד – שכל עוד אנחנו מנהיגים את המדינה, הם ימשיכו להפסיד בקלפי. כי התמיכה בנו רק הולכת וגוברת. אנחנו רואים את זה, אנחנו מרגישים את זה. ואיך נאמר? כאשר יענו אותנו, כן נרבה וכן נפרוץ! כי העם מאס בתקשורת המגוייסת, והעם יודע את האמת. והנה האמת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture