מדי יום, לפני 'אשרי' בתפילת ותיקין, {או לפני הוצאת ספר תורה בשני וחמישי}, אומר מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט''א הלכה יומית לתלמידים ולציבור המתפללים. היום למד בהלכות תקיעת השופר בימי ראש השנה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט"א

יום רביעי ט"ו אלול תשע"ז

נכון לכסות את השופר עד שעת התקיעות. ומכסים אותו באיזו מפה, של הספר תורה או מפה אחרת, עד שיתקע בו ואז יוציא אותו, כדי שהשטן יתערבב, יראה פתאום מגיע שופר. אם יוציא אותו מתחילה, השטן יתחיל להכיר אותו. ורמז לדבר: 'תקעו בחודש שופר, בכסה ליום חגנו', מלת 'כסה' בה"א – לשון 'מכוסה'.

ובשעת הברכה צריך שיאחז השופר בידו לפני שיתחיל לברך.

גם בתקיעות דמיושב, התוקע צריך לתקוע מעומד. ובדיעבד – אם לא היה יכול לעמוד, או שכח ותקע מיושב, יצא ידי חובה.

יחיד שהיה אנוס להתפלל בבית, ובא התוקע לביתו לתקוע לו תקיעות להוציא אותו ידי חובה, צריך לעמוד בשעה ששומע התקיעות.

ונראה לי, שנשים לא צריכות לעמוד כשבא התוקע לתקוע להן בביתן, כי אין להם חובה בכלל לשמוע תקיעות, וזה רק מנהג, אז אין צורך להוסיף עליהם עוד חומרא.