צילום: אילוסטרציה

תרחיש האימים: מתקפה משולבת של חמאס וחיזבאללה מדרום ומצפון

אחרי חשיפת ראש השב"כ כי חמאס מעמיקה הקשרים האסטרטגיים עם איראן ומבססת מאחז בלבנון, מזהיר בכיר בארגון הטרור אש"ף כי בכירים בחמאס ובחיזבאללה נפגשו לאחרונה, וכי הם מתכננים מתקפה משולבת נגד ישראל, בחסות איראנית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האם ארגוני הטרור יפתחו במתקפה משולבת נגד ישראל? ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר אתמול במהלך סקירה ביטחונית לשרי הממשלה כי חמאס מוכן לעימות עם ישראל ובד בבד הוא מעמיק את קשריו האסטרטגיים עם הציר השיעי בהובלת איראן ומבסס בחסותו מאחז בלבנון.

ארגמן אינו נכנס לפרטים הקטנים אולם מי שעוקב אחד תנועת בכירי החמאס בחודשים האחרונים יכול להתרשם כי לא מדובר רק בביקורי נימוסין אלא בפגישות עבודה כדי שיאפשרו לחמאס להשתקע בלבנון ובעיקר במוקדי הכוח שלו באזור מחנות הפליטים של צור וצידון.

על פי בלוג המודיעין אינטלי טיימס, לאחרונה ביקרו בלבנון נציגים בכירים של תנועת החמאס ובהם: מוסא אבו מרזוק, איימן שאנה, ג'יהאד טאהא וגם אלמנטים המשתייכים לזרוע הצבאית של חמאס חו"ל כדג' סלאח אל ערורי שמופקד בפועל על מבצעי פיגועים בשטחי יהודה ושומרון. את האורחים ליוו נציגי חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן ועלי ברקה.

האורחים מהחמאס ניהלו מספר פגישות עבודה עם שלושת השחקנים המרכזיים בלבנון: אגף הביטחון הכללי שאחראי על אבטחת הביטחון הלאומי של לבנון ומעוניין בגורם שישליט סדר במחנות הפליטים המאכלסים מאות אלפי פליטים פלסטינאים המחולקים למליציות שונות.

שגרירות איראן שאחראית בפועל על קשרי הגומלין עם ממשלת לבנון וארגון החיזבאללה השולט על דרום לבנון ומעונין גם הוא בצמצום החיכוך עם מחנות הפליטים שבמרחב צור וצידון שמהם צומחים אלמנטים ג'יהאדיסטים שמזוהים עם דאע"ש. והאחרונים, ראשי ההנהגה של מחנה הפליטים "עין אל חילווה", הגדול מסוגו בלבנון, המתנהל ללא ריבון מדינתי כחלק מהסכם המונע מצבא לבנון להחיל את הסדר במקום.

החשש בישראל הוא כי חמאס מעוניין להקים "מפקדה אחורית" במחנה הפליטים "עין אל חילווה" הנחשב לאזור ללא ריבון ובמסגרת "הכוח להשלטת הסדר" שהקים יחד עם הג'יהאד האסלמי והחזית העממית, יוכל למעשה להעמיד מליציה חמושה שבזמן נתון תופעל באופן כזה או אחר מגבול דרום לבנון או להמשיך ולנהל מבצעי עומק בשטח ישראל.

בתוך כך, מקור ביטחוני בכיר באש"ף המקורב לנשיא אבו מאזן סיפר לאל-מוניטור בעילום שם כי על פי מקורותיו בחמאס, התקיימו בשבועות האחרונים כמה פגישות בין חמאס לחיזבאללה. הפגישות הללו נועדו לתכנן מערכה נרחבת נגד ישראל, בהשראת איראן. כפי שרואה זאת אותו מקור בכיר באש"ף, האיראנים שואפים לזרוע כאוס באזור, בתגובה למה שנתפס כפרובוקציה אמריקאית נגד הסכם הגרעין, וגם נגד הקואליציה שהקימו הנשיא דונלד טראמפ והמלך הסעודי סלמן עם מצרים, ירדן ועוד כמה מדינות ערביות ומוסלמיות.

המקור באש"ף אינו פוסל מתקפה משולבת של חיזבאללה נגד ישראל, הן מלבנון והן מסוריה, אם בסוף 2017 ואם בתחילת 2018. כשנשאל מה תהיה עמדתה של הנהגת הפתח במקרה שכזה, ענה המקור נחרצות, "אנחנו לא מעוניינים בהתפתחות שכזו; אבו מאזן הוא איש של שלום. אבל בנסיבות הקיימות, ובהתחשב בקיפאון הפוליטי המוחלט, נצטרף למאבק למען עצמאות פלסטין, עם מזרח ירושלים כבירתנו". אל-אקצא והכיבוש הישראלי יהיו למוטו המשולב של הידרדרות אלימה שכזו.

המקור הבכיר באש"ף הקפיד להישמע מזהיר, ולא מאיים, כשאמר שיש עדיין זמן לצעדים כלשהם במסלול הדיפלומטי, באופן שימנע את מעגל האלימות. הוא הוסיף כי ברשות הפלסטינית יכולים למלא תפקיד קונסטרוקטיבי בניסיון למנוע הסלמה, בשיתוף פעולה עם מצרים, ירדן וסעודיה. אלא שלדבריו, פריצת דרך דרמטית בחזית הדיפלומטית בסוגיית פתרון שתי המדינות חיונית כדי למנוע הסלמה שכזו.

בהנהגה הפלסטינית ביקשו מממשל טראמפ להכריז פומבית על תמיכתו בפתרון שתי המדינות, להכיר ביוזמת השלום הערבית מ-2002 כבסיס למשא ומתן לשלום עם ישראל, לקרוא לישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, ולכנס פסגה כדי להתניע מחדש את תהליך השלום לקראת פתרון שתי המדינות. "זה חייב לקרות לפני שיהיה מאוחר מדי", קבע המקור. הוא רמז כי במקרה של הסלמה, בהנהגת הפתח יכריזו על ממשלת אחדות פלסטינית עם חמאס.

ראש השב"כ: בחסות איראנית, בונה חמאס מאחז בלבנון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בכלל לא תרחיש אימים.
אנחנו חוזרים בתשובה, מתפללים,
והשם ברחמיו את אויבנו יגיף.

לא צריך להבהיל
צריך לחזק בביטחון אמונה תשובה תפילה הודיה ושמחה
ושנה טובה…

תמיד יש את האופציה של לברוח לחו"ל, ואחינו שם ידאגו לנו

אם השם לא ישמור עיר שוא שקד שומר

מה חדש אין שום יאוש בעולם כלל

ועל המדינות בו יאמר איזו לחרב ואיזו לשום איזו לרעב ואיזו לצמא…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture