Flash90

הגר"מ מאזוז מבטיח לנתניהו: קדנציה נוספת אם לא יאשר את חילולי השבת

מרן ראש הישיבה, הגר"מ מאזוז שליט"א, התייחס גם לפסיקות בג"ץ שפסלו את חוק הגיוס והתירו למסעדות לכנות עצמן כשרות גם בלי תעודת כשרות. "השופטים של בג"ץ צריכים לחשוב, שאם אנחנו באנו לכאן כדי לחיות כמו גויים, בשביל מה באנו לכאן?"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשיעור שמסר ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א, התייחס הרב באריכות לפסיקות האנטי – דתיות של בג"ץ, הן בנוגע לביטול חוק הגיוס והן בכל הקשור לכשרות, והתייחס גם לחילולי השבת. לפניכם הקטע הרלוונטי במלואו, מתוך השיעור:

אין אפשרות להלחם בתורה ובבחורי הישיבות

מזה אתה רואה שאין אפשרות להילחם בתורה, וכל מה שיעשו הבג"ץ ואחרים, "יעלו שמים ירדו תהומות", אתם יודעים מה הסיום של הפסוק: נפשם ברעה וכו' . הנה עכשיו הם נלחמים בישיבות. למה בן גוריון הרשה לבחורי ישיבות לקבל דיחוי מהצבא? שאלו אותו: וכי אתה כ"כ אוהב את התורה?! ענה להם: אני לא אהיה גרוע מאספסיינוס קיסר רומי שהרשה לרבן יוחנן בן זכאי ללמוד תורה, ואיך אני אסגור את התורה?! אז השופטים שלנו היום שחושבים שכל העולם נמצא בידם, שיחשבו קצת שהרי הכל יכול להשתנות, "המה יאבדו ואתה תעמוד וכולם כבגד יבלו כלבוש תחליפם ויחלופו".

עם ישראל אוכל רק עם תעודת כשרות מהודרת

ואמרו עוד דבר, שכל אחד יכול לכתוב על החנות שלו "כאן הכל כשר", וגם יכתוב "כשר למהדרין" למה לא?!… אבל הדברים האלה צריכים פיקוח, ועל סמך מה תכתוב בחנות "כשר"?! על סמך סבתא שלך?! והם לא מבינים את זה. אבל אם אני אמכור תרופות ואכתוב: "התרופות טובות וכשרות למהדרין, וכל מי שיקח אותם זה יעזור לו, ואפילו אם הוא מת – יחיה", וכי יאמינו לי?! הרי יבואו ויבדקו את זה, כי צריך אישור של משרד הבריאות. כשעושים תוסף מזון לא כותבים "תרופה", כי אז יהיה צריך בדיקה מטעם משרד הבריאות, לכן כותבים "תוסף מזון", שאם אתה רוצה לנסות אנחנו לא אחראיים על זה.

ולכן לא יעזור לכם כלום, כי עם ישראל יאכלו רק במקום שיש בו תעודת כשרות מהודרת. לא תוכלו להילחם בתורה, וכבר ארבעת אלפים שנה כל העולם כולו נלחם בתורה, וכי עזר להם?! לא עזר להם כלום.

הזדמנות אחרונה
יש הזדמנות לראש ממשלה ולאחרים למנוע את המשחקי כדורגל בשבת, ויעשו אותם באמצע השבוע. שהרי בין כה אנחנו לא עובדים הרבה, שהרי רצו לעשות חמשה ימי עבודה במקום ששה ימים, ואמרו קודם כל תעשה יום אחד עבודה, אחר כך תעשה יומיים-שלשה…

כנראה הבג"ץ התרכך בדבר הזה, אבל באמת צריך היתר, היתר מיוחד, מי יעשה את ההיתר? זה תלוי בראש הממשלה, יש קונה עולמו בשעה אחת, ראש הממשלה יכול לזכות בעולם הזה ובעולם הבא – בעולם הזה, שבעז"ה אם יעשה את הדבר הזה יהיה לו עוד קדנציה.

בנביא כתוב שיהוא בן נמשי הכחיד את זרע אחאב, שהיה עובד עבודה זרה, שהיו לו שבעים בנים ובא יהוא וגמר את כולם. והנביא אמר לו: ויאמר ה' אל יהוא, יען אשר השמדת את כל אלה שעבדו עבודה זרה, בנים רביעים יהיו לך על כסא ישראל – יהיה לך בן מלך ונכד ונין, יהיו לך ארבעה דורות של מלכים, וכך היה, ואפילו שהוא בעצמו בסוף לא היה בסדר, אז כאן מי יכול להבטיח בן רביעי, אבל ארבע קדנציות יכול אדם להבטיח.

אור לעמים

אם אדם שומר על השבת ונותן מנוחה ליהודים המסכנים האלה שעובדים בכדורגל על אפם ועל חמתם, והוא חוזר הביתה סחוט ולמחרת עוד פעם עבודה, ואין מנוחה לבן אדם, הרי לא ייתכן כדבר כזה. שהרי מי הביא את המנוחה השבועית לכל העולם כולו, עם ישראל, כמו שהתורה מצוה: "זכור את יום השבת לקדשו אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך" – לא עבדך ואמתך היהודים, אלא עבדיך הכנענים! – "למען ינוח שורך וחמורך כמוך", כל המנוחה הזאת עם ישראל קיבל אותה מהקדוש ברוך הוא, לכן אדרבה אנחנו צריכים לעשות את הדבר הזה.

לולא התורה אין לנו מה לחפש כאן!
והשופטים של בג"ץ צריכים לחשוב, שאם אנחנו באנו לכאן כדי לחיות כמו גויים, בשביל מה באנו לכאן?! חסר לנו איפה לחיות? הרי אפשר לחיות באמריקה, בגרמניה, בצרפת, באנגליה, וגם במדינות ערב שהן נורמליות, למה באנו לכאן למקום שיש בו כל הזמן מלחמות, חמאס, דעא"ש, בשביל מה?!

אבל הפסוק מבטיח (ישעיה ס' י"ח): "לֹא־יִשָּׁמַ֨ע ע֤וֹד חָמָס֙ בְּאַרְצֵ֔ךְ" – לא יהיה יותר חמאס, "שֹׁ֥ד וָשֶׁ֖בֶר בִּגְבוּלָ֑יִךְ וְקָרָ֤את יְשׁוּעָה֙ חוֹמֹתַ֔יִךְ וּשְׁעָרַ֖יִךְ תְּהִלָּֽה", וזה מגיע כשאנחנו שומרים את התורה, או לפחות מכבדים אותה ולא נלחמים בה, כמו שנלחמים בבחורי ישיבות לגייס אותם..

צריך לחיות ע"פ התורה, ואי אפשר לתאר את הטעם של חיי התורה, וככל שאדם ילך בדרך התורה יזכה להרגשה טובה. אומרים שאתרו"ג ראשי תיבות: אמונה שלימה, תשובה שלימה, רפואה שלימה, וגאולה שלימה, כך יהיה במהרה בימינו, אמן ואמן.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture