Miriam Alster/Flash90

ליצמן נגד לפיד ובעד בנט: "הציבור היום פחות שונא את הדתיים"

שר הבריאות מסביר מדוע בחר לכרות ברית עם נפתלי בנט, מי שהיה בקדנציה הקודמת שותפו של לפיד, עימו לא מוכן ליצמן להחליף מילה עד היום. הוא סבור כי הבחירות יתקיימו במועדן ומאמין כי הקואליציה הבאה תורכב מהמפלגות החברות בה כיום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הבריאות יעקב ליצמן, מסביר מדוע בחר לכרות ברית עם נפתלי בנט, סבור כי הקואליציה תשרוד עד הסוף, לא מתרשם מעליית יאיר לפיד בסקרים ומשוכנע כי הוא עדיין השר הכי פופולרי בקרב הציבור, למרות המתקפה התקשורתית נגדו, ונגד החצר אותה הוא מייצג. וכמובן, שהוא מאשים בכך את התקשורת.

"השאלה אם אני פופולרי לא מעסיקה אותי. אני עושה את שלי, במדיניות שלי ובהשקפת העולם שלי. פופולריות זה רק בונוס ואני לא חושב שהיא נפגעה. שמת לב שהייתי תמיד מספר 1 בסקרי הפופולריות של השרים? פתאום אחרי חודשיים הפסיקו לעשות סקרים. האם זה לא אומר משהו? זה אומר שלא מתאים להם שאני מספר 1. אם היו סקרים לא טובים, הם מזמן היו מפרסמים את זה".

את הדברים אומר שר הבריאות בראיון ליאיר שרקי, המתפרסם בעיתון בשבע. "תלך איתי ברחוב, כל מקום שתרצה, ותראה שהדיבורים על ירידה במעמד הציבורי זה סיפורי סבתא. נכון שיש כמה כלי תקשורת, קבוצת עיתונאים, שהחליטו ללכת נגדי ועובדים קשה להוריד לי את הפופולריות, אז מה?".

בהתייחסות לסכסוך שלו עם יו"ר יש עתיד אומר ליצמן, "לפיד יחזור? זה לא יקרה, ואני אסביר. הציבור היום פחות שונא את הדתיים, אין את השנאה שהייתה פעם. למה? כי למדו להכיר אותנו גם כן. בסך הכול רואים שאנחנו אנשים נורמליים. ב‑2012 לפיד היה דבר חדש, אנשים האמינו לו, אחרי שהיה שנה ושלושת-רבעי שלו כשר אוצר, הם הבינו שזה פייק ניוז. הוא מטיף לי מוסר שאני לא לומד ליבה, והוא בעצמו לא למד ליבה ואין לו בגרות. הוא ניסה לעשות דברים גדולים אבל נכשל טוטאלית".

ליצמן נשאל על עליית מפלגתו של לפיד בסקרים, ועונה כי "ללפיד יש היום מתחרים בתוך המחנה שלו. שים לב שבכל הסקרים מספר המנדטים של הקואליציה לא נפגע. המנדטים שלו בסקרים מגיעים רק מבוז'י וממרצ. כאן הוא לא נגע בכלום. אותה קואליציה חוזרת על פי כל הסקרים, אולי אפילו עוד יותר חזקה".

שר הבריאות מבהיר כי לא יישבו עם לפיד בקואליציה, ולטענתו, בשל כך, לא יצליח להרכיב ממשלה. "בלי החרדים לא תהיה קואליציה. גם אם לפיד יהיה בעל הרשימה הגדולה ביותר, לא נשב איתו. אין מצב שנשב איתו. אני חושב שהוא פשוט פגע, פוגע ולא מפסיק לפגוע. זה שהוא חושב שהוא יקנה אותנו בכך שהוא לובש כיפה בכותל, זה לא אומר לנו שום דבר. על פי חוק – גם גוי שבא לכותל צריך ללבוש כיפה. לא קונים אותנו בדברים כאלה. תראה איך הוא מנסה להדליק את האש בערד, כמו גם כשהוא מדבר על הגיוס. זה סותר דברים שהוא אמר בעבר כשהוא הסביר שהוא טעה, ועכשיו פתאום הוא חוזר בו. כל פעם קופץ לו הלפיד".

בניגוד ללפיד, אותו כאמור מחרים ליצמן, עם החצי השני בברית האחים דאז, הלא הוא יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, יש לליצמן יחסים מעולים. "הברית שלי עם השר בנט היא אחד מהישגי השנה לטובת החרדים וההתיישבות. הוא שר חינוך מעולה, שיודע את העבודה ועוזר לנו בכל דבר. מקומו איתנו, ואני חושב שהקואליציה של החרדים צריכה לכלול את הבית היהודי. זו קואליציה חזקה. כשבנט חבר בזמנו ללפיד אני חשבתי שזה לא נכון, וכבר אז ניסיתי בכל כוחי למנוע את זה. אז נכשלתי, אבל היום הצלחתי", אומר ליצמן.

שרקי שאל את ליצמן: ראינו בעבר שאפשר לעשות קואליציה עם החרדים על הראש של המתנחלים, ואפשר לעשות קואליציה עם הכיפות הסרוגות נגד החרדים. אתה יכול להגיד לי שלא נראה את זה חוזר על עצמו יותר? "בפוליטיקה אין דבר כזה נצח, אבל עכשיו אנחנו עובדים יפה ביחד. משתפים פעולה, מתייעצים, מדברים זה עם זה. לכן אמרתי לך קודם ואני חוזר ואומר: הקואליציה הזאת תחזיק מעמד גם אחרי הבחירות. עובדה שבכל הווריאציות, כל מה שאפשר היה רק לחשוב שהמצב ישתנה, הקואליציה הנוכחית מראה בכל סקר שיש לה את ה‑66‑68 מנדטים גם בבחירות הבאות".

ליצמן נשאל מתי יתקיימו הבחירות, וענה: "באמצע 2019". לדבריו, הממשלה לא תיפול בגלל חקירות נתניהו. "הסתכלתי על ראש הממשלה בתקופה האחרונה איך שהוא עובד, ראיתי אותו בממשלה, ראיתי אותו עם ראשי מפלגות, והוא מתפקד מצוין, חזק, הרבה יותר טוב מאשר בקדנציה הקודמת".

במקרה ויוגש כתב אישום, אומר ליצמן כי "כבר היום יותר קשה לו לתפקד בגלל כל המהומות מסביב, אבל עובדה שהוא מתפקד. אני לא יודע מה בדיוק היה וגם לא מה יהיה, אבל אני רואה למשל שבסיפור של שרה נתניהו היו שמונה תיקי חקירות, וזה נגמר בחצי. צריך לחכות". ליצמן הוסיף בראיון כי כלי התקשורת רודפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture