Yonatan Sindel/FLASH90

חמאס מברך על הפיגוע: "פרק חדש באינתיפאדת אל-קודס"

ההערכה הראשונית היא כי המחבל שרצח שלושה בהר אדר פעל עצמאית ללא השתייכות רשמית לארגון טרור כלשהו. בחמאס פרסמו הודעה כי "ירושלים היא ערבית-מוסלמית. תושביה וצעירים יפדו אותה עד הסוף ברוחם ובדמם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חמאס בירך הבוקר על פיגוע הירי בהר אדר, שבו נרצחו שלושה ישראלים. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי "הפיגוע בירושלים הוא פרק חדש באינתיפאדת אל-קודס. אנו מדגישים כי כל הניסיונות לייהד את העיר לא מצליחים בשטח". עוד נמסר כי "ירושלים היא ערבית-מוסלמית. תושביה וצעירים יפדו אותה עד הסוף ברוחם ובדמם".

בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק התייחס בעמוד הטוויטר שלו לפיגוע. "ירושלים לא תישבר ותישאר פסגת שאיפותינו הפוליטיות", כתב הבכיר. "אנחנו מאבדים דם וחיים בדרך". דובר החמאס חאזם קאסם אמר כי "מדובר בפרק חדש במרד של ירושלים". קאסם טען כי הצעירים הפלסטינים ימשיכו להילחם "עד החופש המלא של העם והארץ".

"אנשים ישמרו על זכויותיהם הקדושות בדמם ובנשמתם", הוסיף דובר הארגון. "אין מקום ליחסים של דו קיום עם הישראלים. כל מאמצי הכיבוש הישראלי לנסות לזייף את העובדות לא ישנו את העובדה שירושלים היא פלסטינית ואנשינו ילחמו עליה". יצוין כי ההערכה הראשונית היא שהמחבל אינו קשור לחמאס אלא פעל עצמאית.

בחודשים האחרונים חלה ירידה משמעותית בכמות הפיגועים שמקורם באיו"ש או במזרח ירושלים. במערכת הביטחון נערכו לחידוש גל הפיגועים במסגרת חגי תשרי כיוון שהם נחשבים לתקופה רגישה – במהלכה גם ניצת גל הטרור לפני כשנתיים. כוחות צה"ל הגבירו בחודשים האחרונים את הלחץ על יצרני הנשק המקומיים ביהודה ושומרון, ועשרות בעלי מחרטות לייצור עצמי של נשקים נעצרו ובתי המלאכה שלהם נסגרו.

כמו במרבית הפיגועים גם הפעם ההערכה ראשונית היא שהמחבל מהר אדר פעל לבדו, ללא שיוך או הכוונה ארגונית. הוא ניצל את הקרבה היתרה בין הכפרים הפלסטינים שממערב לירושלים ליישובים הישראליים בגזרה, בהם הר אדר. בחלק מהמקרים רק מאות מטרים בקו אווירי מפרידים בין הבתים הישראליים לבתים הפלסטיניים בגבעה הסמוכה.

המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני הוא תושב הכפר בית סוריכ הסמוך למקום ומחזיק בהיתר עבודה המאפשר לו לעבוד בשטחי יהודה ושומרון. המחבל הוא בן 37 ואב לארבעה ילדים. כוחות צה"ל ושב"כ פשטו הבוקר על ביתו ועורכים סריקות במקום. הכוחות בודקים האם ישנם אנשים נוספים שסייעו למחבל לבצע את הפיגוע הקטלני.

בעקבות הפיגוע, כוחות צה"ל ומג"ב הטילו כתר על אזור בית סוריק ומאפשרים יציאה במקרים הומניטריים בלבד. לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות צה"ל פשטו על בית המחבל בבית סוריק וסגרו את הכניסה ליישוב. המחבל, נמר מחמוד ג'מל הגיע עם קבוצת פועלים לשער האחורי של הר אדר, ועורר את חשד כוחות מג"ב והמאבטחים שהוצבו במקום. אחרי שהורו לו לעצור ופתחו בנוהל מעצר חשוד, הוא שלף את אקדחו וירה לעברם מטווח קצר.

צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים, אך נאלצו לקבוע את מותם של שלושה מהפצועים. רכז הביטחון של היישוב פונה לבית חולים הדסה עין כרם בירושלים והוכנס אל יחידת הטראומה. בהמשך הוא ינותח.

המפכ"ל רוני אלשיך אמר בזירת הפיגוע כי תגובה מהירה של הלוחמים מנעה מהמחבל להיכנס ליישוב. "זהו אירוע קשה, שוב בנקודות החיכוך, לשם הולכים כל הפיגועים. לצערי אין פרופיל למחבלים. אנחנו רואים מבוגרים, מבוגרות, נשים צעירות וצעירים. בהחלט יכולים לראות שחלק נכבד מהמפגעים הם מפגעים עם רקע אישי, ולא אידיאולוגיים. זה יכול להיות כל אחד שהחליט שנמאס לו ומכלה את זעמו בפיגוע. אנחנו עושים הערכת מצב יחד עם הצבא".

ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים אמר הבוקר בזירת האירוע כי המחבל הגיע יחד עם קבוצת פועלים לעבודה ביישוב. "הוא עורר את חשדו של הרבש"צ יחד עם המאבטחים ושוטר מגב במקום. האו נכנס בשלב הראשון ומיד לאחר מכן שולף אקדח ומטווח קצר פוגע בשני מאבטחים ובשוטר מגב ופוצע את הרבש"צ. המחבל נורה ונהרג ביחד על ידי שאר הצוות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה הבעיה כשחילים מפחדים לירות אז לוקח כמה שניות והמחבל מצליח בהרג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture