צילום: פלאש 90

בעקבות הפיגוע: ליברמן דורש לקדם את חוק עונש מוות למחבלים

בסביבתו של ליברמן אומרים כי הוא מצפה מרה"מ לתמוך ביוזמה - זאת בהתאם להצהרותיו לאחר הטבח בחלמיש. בתוך כך, כוחות צה"ל עצרו אחר הצהרים את שני אחיו של המחבל בחשד למעורבות בפיגוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ספין או מהלך ממשי? בעקבות הפיגוע הרצחני בהר אדר דורש שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לקדם את חוק עונש מוות למחבלים – כך נחשף הערב (שלישי) בערוץ 2.

ע"פ הדיווח, בסביבתו של ליברמן מצפים מנתניהו לסייע למהלך, זאת בהתאם להצהרותיו אחרי הטבח בחלמיש.

בתוך כך, אחה"צ הותר לפרסום כי במהלך פשיטת כוחות צה"ל על בית המחבל נעצרו שני אחיו בחשד למעורבות בפיגוע.

כזכור, הבוקר (שלישי) הגיע נמר מחמוד ג'מל לשער הכניסה ליישוב הר אדר כשהוא חמוש באקדח. באותו זמן, קצת לאחר השעה 7:00, שהו במקום שני מאבטחים אזרחים, שלושה לוחמי מג"ב ורכז הביטחון של היישוב. שלושה מהם נהרגו מטווח קרוב, ועוד אחד נפצע באורח קשה.

שני המאבטחים – יוסף עותמאן בן 25 מאבו גוש ואור אריש בן 25, תושב היישוב – עמדו לפני שולחן הבידוק שבכניסה למעבר המגודר. מאחוריהם עמד רכז הביטחון, בסמוך לרכבו החונה, כשלפניהם התמקם סלומון גברייה, לוחם מג"ב שהיה מפקד הכוח, לצד לוחמת מג"ב נוספת. תחת עץ סמוך, בתוך ג'יפ של מג"ב, ישב נהג הכוח, רב-סמל נ'.

המחבל, בן 37 ואב לארבעה מכפר סוריכ הסמוך, הגיע מכיוון הכפר בידו אל עמדת הבידוק, כשהוא לובש מעיל עבה – עובדה שעוררה את חשד הכוחות. המאבטחים קראו לו לעצור, אולם הוא פתח בריצה של כמה מטרים קדימה, לתוך המעבר המגודר, שלף אקדח מהמעיל והחל לירות – כשהוא פוגע בעותמאן, באריש, בגברייה וברכז הביטחון.

(בוידאו: פורעים פלסטינים מול הג'יפים הצבאיים בכפר בידו הסמוך להר אדר)

לוחמת מג"ב ירתה לעבר המחבל, שנמלט מתוך המעבר המגודר לכיוון הגדר והכפר. באותו שלב, הנהג יצא מכלי הרכב, ירה שלושה כדורים ועצר את המחבל, שנהרג מהירי. צוותי מד"א שהגיעו לזירה ביצעו פעולות החייאה בארבעת הפצועים, אך נאלצו לקבוע את מותם של שלושה מהם. רכז הביטחון פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם עבר ניתוח שבסיומו הוגדר מצבו בינוני-קשה. מבית החולים נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו.

שעות לאחר פיגוע הטרור הקטלני בהר אדר, כוחות הביטחון עצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע. בנוסף ערכו כוחות צה"ל ומג"ב פשיטה על בית סוריכ, היישוב ממנו יצא המחבל נמר מחמוד אחמד גמל. במהלך הפעילות נרשמו הפרות סדר במקום ואבנים יודו על כוחות הביטחון. עוד נמסר כי נפרסו כוחות ואמצעי איסוף שונים, גלויים וסמויים, בצירים ובמעברים השונים באזור הכפר, וזאת על מנת להגביר את ההגנה במרחב.

(בוידאו: הסגר שהוטל על היישוב בו התגורר המחבל)

בחודשים האחרונים חלה ירידה משמעותית בכמות הפיגועים שמקורם באיו"ש או במזרח ירושלים. במערכת הביטחון נערכו לחידוש גל הפיגועים במסגרת חגי תשרי כיוון שהם נחשבים לתקופה רגישה – במהלכה גם ניצת גל הטרור לפני כשנתיים. כוחות צה"ל הגבירו בחודשים האחרונים את הלחץ על יצרני הנשק המקומיים ביהודה ושומרון, ועשרות בעלי מחרטות לייצור עצמי של נשקים נעצרו ובתי המלאכה שלהם נסגרו.

כמו במרבית הפיגועים גם הפעם ההערכה ראשונית היא שהמחבל מהר אדר פעל לבדו, ללא שיוך או הכוונה ארגונית. הוא ניצל את הקרבה היתרה בין הכפרים הפלסטינים שממערב לירושלים ליישובים הישראליים בגזרה, בהם הר אדר. בחלק מהמקרים רק מאות מטרים בקו אווירי מפרידים בין הבתים הישראליים לבתים הפלסטיניים בגבעה הסמוכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע הקשה הבוקר בהר אדר ואמר: "זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה. בשם הממשלה כולה, בשם העם כולו, אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים. הבענו כמובן איחולים להחלמה מהירה לרבש"צ היישוב שנפצע.

לדברי נתניהו, "אנחנו עדיין חוקרים את האירוע, וגם את ההשלכות שלו, אבל כמה דברים אנחנו יכולים להגיד עכשיו בוודאות. אחד – בית המחבל ייהרס. שניים – צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר. שלוש – שוללים עכשיו את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל.

ראש הממשלה האשים: "הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרש"פ וגם גורמים אחרים, ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו". לסיום אמר, "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום וגם מדי לילה, ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע ונדון יחד בצעדים הבאים".

//www.jdn.co.il/video/888004

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום: "הרשות הפלסטינית ממשיכה להסית לרצח יהודים ולהלל ולשבח רוצחים, וזו סיבה מרכזית שאווירת ההסתה באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, מובילה לפיגועי טרור נגד אזרחי מדינת ישראל. אין כל הבדל בין הטרור הפלסטיני, המוזן ומתודלק באופן ממוסד, לבין הטרור האסלאמי הקיצוני, המוציא לפועל פיגועים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. לפני שמדברים על משא ומתן כלשהו, על העולם לדרוש מהרשות הפלסטינית לעצור את ההסתה וליבוי הטרור".

חמאס בירך הבוקר על פיגוע הירי בהר אדר, שבו נרצחו שלושה ישראלים. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי "הפיגוע בירושלים הוא פרק חדש באינתיפאדת אל-קודס. אנו מדגישים כי כל הניסיונות לייהד את העיר לא מצליחים בשטח". עוד נמסר כי "ירושלים היא ערבית-מוסלמית. תושביה וצעירים יפדו אותה עד הסוף ברוחם ובדמם".

בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק התייחס בעמוד הטוויטר שלו לפיגוע. "ירושלים לא תישבר ותישאר פסגת שאיפותינו הפוליטיות", כתב הבכיר. "אנחנו מאבדים דם וחיים בדרך". דובר החמאס חאזם קאסם אמר כי "מדובר בפרק חדש במרד של ירושלים". קאסם טען כי הצעירים הפלסטינים ימשיכו להילחם "עד החופש המלא של העם והארץ".

"אנשים ישמרו על זכויותיהם הקדושות בדמם ובנשמתם", הוסיף דובר הארגון. "אין מקום ליחסים של דו קיום עם הישראלים. כל מאמצי הכיבוש הישראלי לנסות לזייף את העובדות לא ישנו את העובדה שירושלים היא פלסטינית ואנשינו ילחמו עליה". יצוין כי ההערכה הראשונית היא שהמחבל אינו קשור לחמאס אלא פעל עצמאית.

//www.jdn.co.il/breakingnews/887991

המפכ"ל רוני אלשיך אמר בזירת הפיגוע כי תגובה מהירה של הלוחמים מנעה מהמחבל להיכנס ליישוב. "זהו אירוע קשה, שוב בנקודות החיכוך, לשם הולכים כל הפיגועים. לצערי אין פרופיל למחבלים. אנחנו רואים מבוגרים, מבוגרות, נשים צעירות וצעירים. בהחלט יכולים לראות שחלק נכבד מהמפגעים הם מפגעים עם רקע אישי, ולא אידיאולוגיים. זה יכול להיות כל אחד שהחליט שנמאס לו ומכלה את זעמו בפיגוע. אנחנו עושים הערכת מצב יחד עם הצבא".

ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים אמר הבוקר בזירת האירוע כי המחבל הגיע יחד עם קבוצת פועלים לעבודה ביישוב. "הוא עורר את חשדו של הרבש"צ יחד עם המאבטחים ושוטר מגב במקום. האו נכנס בשלב הראשון ומיד לאחר מכן שולף אקדח ומטווח קצר פוגע בשני מאבטחים ובשוטר מגב ופוצע את הרבש"צ. המחבל נורה ונהרג ביחד על ידי שאר הצוות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יכול לספור כמה פעמים הוא אמר את זה?

בושה לכולנו ההשתוללות הפלסטינית וחולשתנו.מתי נבין שהעולם הערבי הוא איתנו ולא נגדנו מלבד מיעוט ענק ערבי??? ולכל מדינה יש איזשהוא אויב

בושות בושות וחרפה
הערבים זורקים כל הבא ליד
והגיפי'ם של צה"ל בורחים כמו עכברים
ברוסיה או בארה"ב או אפילו בעזה זה לא היה ולא יהיה

לדרוס את המתפרעים! ימח שמם!

אצל ליברמן מילה זו רק מילה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture