חרדי בבורסה. Johanna Geron/FLASH90

חושבים להתחיל להשקיע? כדאי לכם ללמוד ממשקיעי נדל"ן

משקיעים מתחילים רבים מחליטים להשקיע במניה או באג"ח מסוימת כי קיבלו המלצה מחבר מבלי שטרחו להשקיע בבדיקה נוספת ובדקו את טיב ההשקעה. לרוב הם נשאבים לתוך חלום מתוק שהופך לחלום בלהות, בניגוד גמור למשקיעי הנדל"ן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

באווירת ימי החג והברכות הרבות שקיבלנו והתברכנו בימים אלה, אני דווקא מעוניין לברך את כל משקיעי הנדל"ן שבזכותם נוכל להיות משקיעים טובים הרבה יותר טובים בשוק ההון.

כשאני מסתכל על משקיעים מתחילים בשוק ההון ניתן לראות שבהרבה מקרים הם מחליטים להשקיע במניה או באג"ח מסוימת כי קיבלו המלצה מחבר מבלי שטרחו להשקיע בבדיקה נוספת ובדקו את טיב ההשקעה. כמו כן ניתן לראות שרבים מהמשקיעים שנכנסו לשוק או רכשו ניירות מסוימים, עשו זאת רק בגלל העליות בתקופה האחרונה…

אותו משקיע מתחיל משקיע בכל חברה, למרות שאין לו כל מידע מהימן ומקצועי אודותיה. הוא לא באמת יודע אם זו חברה יצרנית שיכולה לספק מוצר וממילא לייצר תזרים מזומנים, או שזו חברה שעדיין בגדר חלום, לעיתים חלום רחוק… לצערי הרב, מהיכרות אישית, רבים מהמשקיעים הללו מתעוררים מהחלום האישי שלהם ומגלים שמדובר בחלום בלהות…

ביזנעס שימושי

לעומת זאת, כשאני בא לבחון כיצד מתנהגים משקיעי נדל"ן מתחילים, התמונה שונה לגמרי. ברוב המקרים, אותו משקיע נדל"ן מתחיל, למרות שהוא בתחילת דרכו, אינו קונה נכס מבלי שביקר בו וזאת למרות שקיבל המלצות מחברים.

אנשים לא רצים לקנות דירה רק בגלל העליות בשוק הדיור. הם בוחנים היטב היכן המקום בו צפויה העלייה להימשך. הם שוקלים נקודות נוספות כגון תזרים צפוי מהנכס (דמי שכירות) סוג האוכלוסייה באזור ועוד הרבה משתנים.

וזה בדיוק מה שצריכים כל המשקיעים המתחילים בשוק ההון ללמוד מהמשקיעים בנדל"ן. כדי להיכנס לשוק ההון וזה לא משנה האם לסקטור האג"ח, המניות או אפילו תעודות הסל, יש לבצע בדיקת עומק! צריך לבדוק מה הפוטנציאל של חברה לצמוח ולייצר תזרים מזומנים. או במקרה של השקעה באגרות חוב, האם התזרים מספיק גדול ויציב כדי לשרת את החוב.

נכון, בהשקעות בשוק ההון אין צורך לבדוק מי השכנים, אבל בוודאי שיש לבחון את החברות המתחרות בענף ואת מצב המדיני פוליטי של האזור בו פועלת החברה. תשקיעו במניות הנפט של כורדיסטאן? במלון בברצלונה שבקטלוניה?

כמובן שאחרי כל הבדיקות יש לבחון את המחיר עצמו ולראות האם באמת מדובר במחיר טוב או שמא כל הפוטנציאל שקיים בנייר כבר גולם במחירו כך שהוא כבר לא כל-כך משתלם. רוצים לרכוש מנייה של טבע? מה אתם יודעים על החברה, על המנכ"ל החדש שלה, על האסטרטגיה שלה ליציאה מהמשבר שפקד אותה. הבנתם את הרעיון, נכון?

לדעתי, זו אחת הסיבות בגללן הרבה משקיעים מתחילים שנכנסים גם להשקעה בנדל"ן וגם להשקעה בשוק ההון, חשים יותר בטוחים עם השקעת הנדל"ן שלהם. את זו הנדל"נית הם בדקו וחקרו היטב קודם ולכן הם מרגישים איתה הרבה יותר בטוחים מאשר בזו שהשקיעו בשוק ההון.

דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב'הירשוביץ פתרונות'. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture