Miriam Alster/FLASH90

נתניהו תוקף בחריפות את המשטרה: ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי

לאחר הדיווח כי חקירותיו יתחדשו בשבועיים הקרובים, טוען ראש הממשלה כי מתנהל נגדו מסע ציד והוא מאשים את היועץ הפוליטי ליאור חורב שמונה ליועץ חיצוני של המשטרה בהדלפות הבלתי חוקיות נגדו • האם המפכ"ל מתכונן להתמודד בפוליטיקה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב פורסם בחדשות 2 כי בתום הפוגת החגים, המשטרה צפויה לחדש בקרוב את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשני התיקים בהם הוא חשוד בשוחד – "תיק 1000" (פרשת המתנות) ו"תיק 2000" (השיחות עם נוני מוזס). בימים הקרובים ינסו החוקרים לתאם מועד לחקירה נוספת של נתניהו שאמורה להתקיים במהלך השבועיים הקרובים, ובהמשך הוא יידרש גם למסור עדות ב"תיק 3000" (פרשת כלי השיט והצוללות), בו הוא אינו חשוד.

זוהי החקירה החמישית של ראש הממשלה ובמשטרה ובפרקליטות סבורים שיידרשו לפחות עוד שתיים או שלוש חקירות נוספות אחריה. בחקירות הקרובות ייחקר ראש הממשלה בשני התיקים וזאת בעקבות ההתפתחויות המשמעותיות שחלו בחקירות הללו מאז שנחקר בפעם האחרונה, לפני שבעה חודשים.

תגובת ראש הממשלה לדיווח הייתה חסרת תקדים בחריפותה. בתגובתו האשים נתניהו את המשטרה בהדלפות לא חוקיות נגדו, הצביע על האשם מבחינתו, וכינה את ההתנהלות בחקירתו כמסע ציד. בתחילת התגובה הזכיר נתניהו: "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה".

אך לדברי ראש הממשלה, "מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה. הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".

האם המפכ"ל אלשיך יצטרף למערכת הפוליטית?

העיתונאי יואב יצחק פרסם בשבוע האחרון כי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך מתכנן להצטרף למערכת הפוליטית לאחר סיום כהונתו כמפכ"ל המשטרה, ואף להתמודד בראשותה לחברות בכנסת לאחר תקופת הצינון הנדרשת. כך נודע ל-News1. אלשיך רמז על-כך מספר פעמים בפני כמה גורמים, ובהם באי פורום מסוים בפניהם דרש, באומרו כי הוא רואה בכך את ייעודו: לשרת את הציבור. אלשיך עמד על הצורך והחובה של כל גורם ראוי לתרום מזמנו, ממרצו ומכישוריו לטובת המדינה ואזרחיה.

ל-News1 נודע, כי אלשיך התעניין במקביל מה חושבים באי פורום מסוים, בפניהם התבטא כאמור, על ראש מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט. לשומעיו לא היה ספק בדבר רמזיו: אלשיך, איש דתי-לאומי, המוביל את החקירות הפליליות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, רואה עצמו מועמד טבעי ומועדף להצטרפות למפלגת הבית היהודי, לשעבר המפד"ל, ובמידת הצורך: להתמודד על ראשות המפלגה מול נפתלי בנט. אלשיך, כמו אישים אחרים, יוכל להתמודד על ראשות מפלגה פוליטית, גם אם לא יוכל להתמודד עדיין ברשימה לכנסת בשל חובת הצינון.

לטענת יואב יצחק, אלשיך נקלע בתקופה האחרונה למבוי סתום. תוכניותיו להתמנות בעתיד לראש השב"כ, נטרפו בשל החקירות הפליליות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והיחסים שהורעו בין שניהם. בשיחות שקיים אמר כי בנסיבות שנוצרו, הוא משחרר את נתניהו מההבטחה שניתנה. במקביל לתובנות אלה מקיים אלשיך פעילות ציבורית-דתית ענפה: הוא מרבה להרצות-לדרוש בפני פורומים שונים, ובהם בפני באי בית כנסת, ובפועל מתנהל כמי שמנהל קמפיין.

תמונותיו ודרשותיו ותובנותיו מופצות ברבים משל מדובר באיש ציבור המכין עצמו לכניסה למערכת הפוליטית. במקביל, עשרות דוברים בשכר עומדים לרשותו – "גדוד" של יחצנים – ומפיצים באמצעות כלי התקשורת והרשתות החברתיות כמעט כל פעולה ו/או הישג מצד שוטרי ישראל. כל זאת, לצד ההבנה כי לא ימונה לראש השב"כ.

בתקופה האחרונה, כאמור, העכירו היחסים בין נתניהו לאלשיך. בסביבתו הקרובה של נתניהו מכנים את אלשיך: "בוגד", לא פחות, בשל זאת: שלא טיפל במדליפים מחקירות המשטרה נגד נתניהו ורעייתו, למרות ההדלפות המגמתיות שהופצו; נוכח הגיבוי שנתן לחוקרים גם כשהוכח כי החקירות מתנהלות בדרך לא ראויה, לרבות ה"הנחות" שניתנו למני נפתלי; נוכח הגיבוי לראש להב 433 ניצב רוני ריטמן (שדוחף כל הזמן להעמיק את החקירות בין היתר תוך התבססות על פרסומים מצד כלי תקשורת העוינים את נתניהו), למרות שהמחלקה לחקירות שוטרים המליצה לסלקו מהתפקיד; וגם מחמת זאת שהמפכ"ל שכר את שירותיו של ליאור חורב, כיועץ תקשורת, בלא מכרז, למרות שחורב מוכר וידוע מעברו המקצועי כאחד היועצים היריבים שהסיתו והתסיסו נגד נתניהו.

אלשיך יודיע על החלטותיו, קרוב לוודאי, רק סמוך למועד הסיום הרשמי של הקדנציה בדצמבר 2018. בשלב זה, ומסיבות מובנות, הוא עשוי להתכחש לכל המידע שלעיל. אם אכן יפעל כאמור, וככל שהבחירות לכנסת הבאה יתקיימו במועד הקבוע הרחוק (נובמבר 2019), יוכל אלשיך להצטרף כחבר לאחת המפלגות ולהתמודד במסגרתה על מעמדו. יודגש: הצטרפותו לכנסת עלולה להתעכב בגלל חובת הצינון. ברי כי היחלשות נתניהו – בגלל החקירות במשטרה שאותן מוביל אלשיך – עשויה להעלות את קרנו של אלשיך ולהגביר את התמיכה בו במיוחד מצד מפלגות השמאל ומצד גורמי ימין המבקשים להחליף את שלטונו של נתניהו – כותב יצחק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו צודק במאה אחוז, זה חוצפה של המשטרה שהם עושים דברים לא הוגנים….מילא ביבי בסך הכל סגר כמה מליונים על הצוללות החדשות ולווה כמה רהיטים מהמדינה, והזמין כמות אדירה של אוכל ושמפניות סתם. ואפילו את הבקבוקים הוא דאג למחזר אבל המשטרה…חוצפנים.

הייתי מלכלך את אחד הצדדים אבל זה עלול להתפרש כאילו הצד השני נקי וזך אבל לצערי שני הצדדים מושחתים ומנוולים. כך שעדיף להביט מהצד ולתת להם להמשיך לגאוג לעצמם ולהמשיך לריב כמו תינוקים בגן על משחק הכסאות

הכל בגלל השחיתויות של ביבי
בתאונות הדרכים האשם הוא=ביבי,
אם לא היה עסוק בפרשיות שחיתות היה לו זמן לטפל בזה
בבחירת טראמפ האשם הוא=ביבי, בגלל התמיכה השקטה שהוא נתן לו
אם לא התמיכה של ביבי בטראמפ היינו היום עם הגואלת קלינטון
בהתחמשות אירן בנשק גרעיני האשם כמובן הוא=ביבי
אם הוא לא היה מתריס נגדם כל כך הרבה ופועל לביטול ההסכם עימם
הם היו מתהפכים לילדים טובים ואולי אפילו כורתים איתנו ברית שלום
בהוריקן שפקד את ארצות הברית מי אשם אם לא ביבי
ואם אני איני יודע להסביר את הסיבה למה הוא אשם תסבירו אותה אתם
נמאס מראש ממשלה מושחת שגורם לכל הכשלונות
אתם לא מריחים כאן הון ושלטון

מדהים: איש של נתניהו מתנהל נגדו!
אדם יכול לחשוב שהוא מבצע את המהלך החכם ביותר, חושב על כל האפשרויות..
והקב"ה הופך לו הכל על פניו…
"רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture