הגר"ד לאו מברך את קנצלר אוסטריה: "זכור לטוב מביקורו בארץ"

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שיגר הבוקר את ברכתו לקנצלר הנבחר של אוסטריה, סבסטיאן קורץ • "הוא ייחל לשיתוף פעולה עם העם היהודי, והוכיח את רצונו בביקורו בארץ", אמר הרב הראשי, שהזכיר את פגישתם המשותפת כאן בישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שיגר הבוקר את ברכתו לקנצלר הנבחר של אוסטריה, סבסטיאן קורץ, ואמר כי הוא זכור לטוב מביקורו בישראל לפני כשלוש שנים בעת שכיהן כשר החוץ. ׳אני זוכר את ביקורו החם בישראל כשהוא סיפר לי שביקש מאנשיו לבקר כמה שיותר מהר בארץ, כדי לשדר מסר של סולידריות ושותפות עם ישראל בניסיון המשותף להשגת השלום המיוחל בין העמים׳.

בלשכת הרב לאו מציינים כי בעת ביקורו של סבסטיאן קורץ כשר חוץ בלשכת הרב הראשי לישראל, הגיעו עימו גם נציגים מהקהילה היהודית באוסטריה ששיבחו את שיתוף הפעולה לו הם זוכים משר החוץ.

הרב הראשי הרב דוד לאו אמר הבוקר עם בחירתו של קורץ כי ׳אני מאמין ששיתוף הפעולה בין ישראל לאוסטריה בראשותו של סבסטיאן קורץ יתהדק, הוא ייחל לשיתוף פעולה עם העם היהודי, והוכיח את רצונו בביקורו בארץ, ואני תקווה כי יחד עם מנהיגים נוספים, ומנהיגי הדתות מכל רחבי העולם, יחלחל המסר העולמי החדש של אהבת הזולת ושלום בין כל העמים׳.

אוסטריה: מפלגת הימין ניצחה; הקנצלר בן 31 בלבד

מוקדם יותר היום דיווחנו כי נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט הביע שביעות רצון נוכח היבחרו של מר סבאסטיאן קורץ לקנצלר הבא של אוסטריה, מנגד הביע חשש מהתחזקות מפלגת החירות של הימין הקיצוני המעוררת דאגה בלב הקהילה היהודית. עוד הוסיף 'אנו תקווה כי אוסטריה תשכיל להמשיך לשמור על חירויות הפרט וחופש הדת באוסטריה בעתיד'.

כזכור בעת כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בוינה לפני כשנה וחצי אירח סבסטיאן קורץ את הרבנים לארוחת בוקר כשרה במשרד החוץ בוינה. במהלכה נשא נאום אוהד במיוחד ליהודים והביע נחישות למאבק באנטישמיות. "איננו יכולים, לצערנו, למחוק את ההיסטוריה, אבל לא שכחנו. לאוסטריה חוב גדול לעם היהודי ומשמעותו; המשך מלחמת חורמה בכל תופעה אנטישמית, הישנה והמיובאת".

הקנצלר הנבחר אז בתפקידו כשר החוץ אמר לרבנים כי "ציידנו את הפרקליטות בכל הכלים הדרושים לכך והקמנו מוקד מיוחד לקבלת דיווחים על כל תופעה שכזו ברחוב וברשת המקוונת. נמשיך גם לפעול יחדיו להבנה בין העמים לכיבוד הדדי ולהכרה בכל הצרכים הדתיים של הקהילה היהודית; ברוכים הבאים לאוסטריה".

בתגובה לדבריו של הגר"פ גולדשמידט בהתייחסו להגירה ולפיהם: "עלינו לזכור כי דו שיח מנהלים רק עם מי שמכבד את דתנו ואמונתנו ומקיים סובלנות לדעת האחר" אמר מר קורץ כי "אנחנו מוטרדים מההגירה המוסלמית וכך יש לראות את העלייה בתמיכה בימין הקיצוני. זו לא הצבעה, חלילה, נגד יהודים".

יצוין, כי בסיור שערכו בבית הספר היהודי הגדול נאמר לרבנים כי על פי החוק האוסטרי; חובה על כל התלמידים בחינוך הממלכתי של אוסטריה ללמוד אודות היהדות הכולל ביקור בבית הכנסת הגדול וקבלת הרצאות במקום על מקומו של בית הכנסת בחייו של היהודי.

רבני אירופה מברכים על בחירתו של קורץ: "בן ברית למלחמה באנטישמיות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture