בצל התקריות מול ישראל: חיזבאללה יתחיל להסיג את כוחותיו מסוריה

בישראל עדיין מתווכחים אם הירי מסוריה הייתה מכוונת על ידי חיזבאללה או שמדובר בזליגה, ובלבנון מדווחים כי לוחמי ארגון הטרור יתחילו לסגת מסוריה. בשלב הראשון, יסיג הארגון 60% מכוחותיו, לקראת סיום נוכחותו הצבאית במלחמת האזרחים במדינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתר החדשות הלבנוני "לבנון 24" דיווח היום (שלישי) כי חיזבאללה יתחיל להסיג את כוחותיו מסוריה כבר בימים הקרובים. לפי הדיווח, הנסיגה תתבצע בהדרגה – עד שחיזבאללה יסיים לחלוטין את נוכחותו הצבאית הישירה בסוריה, שם הוא נלחם בשנים האחרונות לצד משטר אסד במלחמת האזרחים.

בדיווח, שלא קיבל שום אישור נוסף, והובא על ידי חדשות "כאן", נטען כי בשלב הראשון יוחזרו ללבנון 60% מכוחות חיזבאללה הפרוסים כעת בסוריה בחזיתות שנות. עוד נטען כי ארגונו של חסן נסראללה מתכוון להשאיר "מומחים ומפקדי שטח" בכמה מוקדים בסוריה גם אחרי הסגת כוחותיו.

מעורבותו של חיזבאללה בנעשה בסוריה מעסיקה גם את ישראל, לאחר שאתמול שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הטיל על הארגון אחריות על הירי האחרון שבוצע מסוריה לישראל ביום שבת, וקבע כי הוא היה מכוון. לטענת ליברמן, "מדובר בירי מכוון, ירי שבוצע ע"י חולייה מקומית בהפעלת חיזבאללה".

"חיזבאללה עשו את זה במנותק ממשטר אסד, הייתה הוראה אישית של נסראללה למדר את אסד ומשטרו מהביצוע של הירי הזה, ולכן אני פה קורא גם למשטר אסד, שאנחנו רואים בו אחראי לכל מה שנעשה על אדמת סוריה, במיוחד היום כשהוא שולט ב-90 אחוז מהטריטוריה וגם לכוחות הרוסים הנוכחים שם לרסן את חיזבאללה. וזו עוד דוגמא למה צריך להעיף אותם מסוריה מהר ככל האפשר.

"אבל חד וחלק זאת לא הייתה זליגה היה ירי מכוון ביזמת חיזבאללה כשחיזבאללה ממדר את אסד עצמו במטרה לגרור אותנו לתוך הביצה הסורית פנימה אני מקווה שכולם מספיק אחראיים על מנת למנוע את זה ולנקוט בכל הצעדים ואני גם פונה קודם כל לכוחות הרוסים בסוריה שינקטו כל מה שצריך בנושא הזה".

שר הביטחון: הירי בצפון – פעולה מכוונת של חיזבאללה, לא זליגה

מנגד, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "אמירת ליברמן בנוגע לנסראללה והירי לגולן היא לא מהצבא אלא לפי הבנתו, שיפוטו ואיך שהוא רואה את הדברים". בצה"ל הוסיפו כי הם "עדיין לא יודעים מי ירה לעבר רמת הגולן". עוד הוסיפו הגורמים כי הם כן יודעים שהירי בוצע משטח בשליטת משטר אסד, אך כנראה ללא ידיעתו האישית ובמאפיינים חריגים: "ירי באמצע הלילה ובכמות חריגה (חמש רקטות), מה שמעלה את ההערכה כי כנראה לא מדובר בזליגה".

בכירים בצה"ל בניגוד לליברמן: "לא יודעים מי ירה לעבר רמת הגולן"

גם גורמים מדיניים הביעו ביקורת על דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. לטענתם, מדובר בהתבטאות"חסרת אחריות", והוסיפו כי "ככה פותחים מלחמות מיותרות". לדבריהם, בצה"ל הכחישו מולם את הדברים. גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו טענו כי האחרון לא מכיר את המידע עליו התבסס ליברמן. בסביבת שר הביטחון מסרו לאחר ההצהרה הנחרצת כי הוא ביטא את "הערכתו האישית".

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, טען הבוקר (שלישי) כי למערכת הביטחון אין מידע על כך, שמנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הורה לבצע את הירי לעבר ישראל בסוף השבוע האחרון. בנט אמר את הדברים בראיון לתכנית קלמן-ליברמן בכאן רשת ב', לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אתמול כי לא מדובר ב"זליגה", וכי "הייתה הוראה אישית של נסראללה למדר את אסד ומשטרו מביצוע הירי הזה".

עוד אמר השר בנט כי אינו יודע מנין שאב שר הביטחון את המידע. הוא הוסיף כי גם אם היה הדבר נכון, אין להסיר ממשטר אסד את האחריות לירי אל ישראל משטח סוריה. "במזרח התיכון מתרשמים ממעשים, ולא מתרשמים מהצהרות. קבענו יעד מאוד ברור – למנוע מאיראן להתבסס בסוריה, ואני מציע לכולנו לאמץ את הכלל של 'דבר מעט ועשה הרבה'", אמר בנט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture