מסר נפשו להצלת בתו: לדמותו של הרב שלמה זלמן בלוי, שלושים להסתלקותו

ר' שלמה זלמן מסר את נפשו למען ביתו הקטנה. הוא לא יכול היה לשמוע את זעקות ה'הצילו' שלה שניסרו את השמים הזכים. היא החליקה למים והוא, בלי לחשוב על עצמו, בלי להרהר עוד רגע בתוכניות המחר ובגילו הצעיר, קפץ פנימה להצילה. הוא אבא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאת שמעון בלוי

ר' שלמה זלמן זצ"ל. צירוף המילים האלו אינו נתפש, הלב נצבט עדיין בכאב. העינים עודן מצועפות, מביטות מעבר לאופק, מחפשות אחר היקר שבאדם. האיש בעל המבט היוקד והלב החם, הדוד שהיה בשביל כולנו הכל. עמוד החסד של הדור שנלקח מעימנו בחטף ובזעזוע יומיים בלבד לפני פרוש השנה החדשה בשובו ממסע בקברות הצדיקים בגליל.

המציאות המרה בה הרב שלמה זלמן בלוי זצ"ל אינו מתהלך עוד בינינו אינה נתפסת. מח לא יבין ועין תמשיך ותדמע. הן רק עכשיו הוא עוד היה כאן, מלווה בחיוכו הכובש ובלב הגדול שמכיל את כולנו. רק עתה הוא עוד עזר וסייע והלך ושילם ופעל ותמך, איך עזבת אותנו, ר' שלמה??? על מי השארת חמשה עשר יתומים רכים וביניהם הם תינוק בן שנתיים וכלה שעומדת שבועיים לפני חתונתה?? על מה השארת אותנו כולנו מיותמים ודוויים??כל אחד מאיתנו, בני המשפחה המורחבת, חש אבל פרטי ויוקד משלו. אבל שאינו כהה במרוצת הימים. אבל שמתחדש מידי יום.

כי ר' שלמה היה בשבילנו הכל. צריך עזרה? מתקשרים לדוד ונענים בחביבות כובשת. אחיין רוצה לקנות דירה? שיחה עם ר' שלמה וכבר הוא זוכה לליווי צמוד עד לרגע של חנוכת הבית. ייעוץ בעניני עבודה? שוב נמצא הדוד ר' שלמה לצידו, מאיר עינים ולב, מסייע, תומך ונושא על כפיים. אם זה בחור בישיבה שנתקל בקשיים, או ילד של 'חינוך מיוחד' שזקוק למסגרת חמה, זו יכולה להיות אחיינית שמחפשת עבודה ועוד אחד שמתבלבל בסבך המשכנתא. בשביל זה הוא כאן. בטבעיות, בשמחה פורצת, ברצון כן לעזור ובחיוך נצחי שמשאיר אותנו תמיד בהרגשה מרוממת. ר' שלמה במידותיו התרומיות ובעדינותו הכובשת האציל על המשפחה כולה. כל אחד מאיתנו חש קשר מיוחד ואישי אליו. הוא היה אבא של כולנו.

ר' שלמה זלמן מסר את נפשו למען ביתו הקטנה. הוא לא יכול היה לראותה נאבקת בגלים האימתניים. הוא לא יכול היה לשמוע את זעקות ה'הצילו' שלה שניסרו את השמים הזכים. היא החליקה למים והוא, בלי לחשוב על עצמו, בלי להרהר עוד רגע בתוכניות המחר ובגילו הצעיר, קפץ פנימה להצילה. הוא אבא. כמו שאחיו איש החינוך הר"ר אורי שליט"א הספיד בלוויה ואמר: נתת לנו משל לקראת ראש השנה מה הפירוש של המילה אבא.. בכל מהותו וליבו וגם את חייו ימסור למענה. כזה אבא הוא היה בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו. חמשה עשר ילדיו מספרים בדמעות רותחות על האבא שזכו לו. תמיד שמח, תמיד קשוב, תמיד פנוי רק בשבילם. נותן, תומך, מעודד ואוהב. כמו מלאך העומד מעל העשב ולוחש לו 'גדל'. הוא לא חסך שום מאמץ וטרחה למענם ולמען פריחתם הרוחנית. הוא היה חוזר מידי יום ו'קובע' פגישה עם בת השש הקטנה, רק הוא והיא לשיחה חמה של אבא ובת. מטייל עם התינוק בן השנתיים, כאילו רק הוא קיים. לומד ומשנן עם הפעוט בן ה'חלקה' את האותיות הקדושות ומלווה אותם בכל רגע בחייהם.

ואכן יעידו קורות הבית המיוחד הזה על זרע ברך ה' שנטעו בו לתפארת. תמיד נישבה שם שמחה אמיתית, אהבת ה' ואהבת תורה יוקדת. מעשי החסד שיצאו מהבית הגדול היו תמיד נעשים בצנעה ובדממה. אף לא אחד ידע על האב הגדול שדואג לכל נשברי הלב ואנשי המצוקה שבשכונה. רק המזכירה ב'קופת החולים' ידעה על התרופות הרבות שאסף ר' שלמה זלמן בעבור כל אותם חולים שאין בכוחם להגיע. רק האישה המבוגרת והחולה מקצה הרחוב ידעה מיהו האיש הנמרץ והמחייך שזונח את כל עיסוקיו וסוחב את השקיות הכבדות שלה עד פתח הבית. רק הנער ההוא מנערי השוליים שרגל אחת לו בחוץ יכול לספר על השכן שחייך אליו תמיד חיוך אוהב והתעניין בשלומו באמת. רק עוד מאות ואלפים של מעשי צדקה וחסד שאיש לא ידעם עוד ונעשו בצניעות ובענווה אופיינית יעידו. וכמו שאחיו ר' אורי הספיד לו בלוויה 'כל אחד הרגיש ששלמה החבר הכי טוב שלו, הוא עזר לכל אחד בכזה צניעות בכזה ענווה, ונתן הרגשה של 'חבר' כדי שלא ירגישו שחייבים לו טובה חזרה', רק חלל גדול שנפער בלכתו יספר על איש צדיק וישר שמסר את כל כולו למען הזולת.

חביבותו ונעימותו עמדו לו גם במלאכת הקודש בה עסק, בהביאו שידוכים רבים לידי גמר. בחיוך ובנאמנות ליווה את הצדדים עד לשבירת הצלחת במזל טוב אך עיקר יומו ופסגת שמחתו היו באותן שעות ארוכות בהן קבע עיתים לתורה והיה יושב עם החברותא וצולל בנבכי התורה הקדושה, שוכח את כל חמודות תבל ומתענג על דבר ה'.

כשנזכרים אנו בדמותו הקורנת, צפים מול עינינו דברי אליהו הנביא שהראה לרבי ברוקא שני אנשים שהתהלכו בפשטות ואמר לו: אלו הם בני העולם הבא, וכששאלם מה מעשיהם ענו שמשתדלים כל ימיהם לשמח אומללים, ולהשכין שלום בין אלו שנפלה מריבה ביניהם. הרי זו היתה כל מהותו של ר' שלמה זלמן, שיגע בכל כוחותיו להרנין ליבו של כל מי שבא עמו במגע, וחיפש כל העת להיטיב עם הבריות.

זכות מעשיו הכבירים והגדולים של ר' שלמה זלמן בלוי זצ"ל יעמדו למשפחה הרוממה כמליצי יושר ומן השמים ננוחם וניוושע בתשועת עולמים. אמן.

שבועיים לפני חתונת הבת: הקמת מצבה לאברך שטבע

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל על דאבדין.

אכן איבדנו אדם גדול, זכיתי להכיר אותו, וכמובן שבזכותו אני זכיתי להקים את ביתי.
כל מילה שנכתבה ע"י (אני מבין ששמעון הוא אחיין ) אמת לאמיתה. אכן משקף את האיש שהוא היה, השם יעזור לנו וישלים את חסרונו. ונזכה לקבל פני משיח צדקינו יחד עם ר' שלמה זלמן במהרה בימינו אמן!!!

שכויח שימען

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture