לע"מ

הערכה בצה"ל: חיזבאללה השיג טילים בדיוק של מטרים בודדים

קבוצת מומחים בינלאומיים פרסמו דו"ח בו הם מסקרים את הכוח הצבאי של ארגון הטרור הלבנוני, וקובעים כי לחיזבאללה יש סדר כוחות של צבא סדיר • לוחמיו של נסראללה מחזיקים גם במערך מל"טים משודרג ובמערכות נ"מ שהוברחו מסוריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טילים המסוגלים לפגוע במטרה בדיוק של מטרים בודדים ויכולות של צבא סדיר – כך מעריך דוח מקיף של מומחי צבא מערביים את יכולותיו של חיזבאללה. תוצאות הדוח פורסמו היום באתר וואלה.

קבוצת המומחים, הכוללים קצינים בכירים במילואים מצבאות ארצות הברית, בריטניה, גרמניה אוסטרליה ואיטליה, נפגשו עם גורמים מדיניים וצבאיים בכירים בישראל לצורך השלמת הדוח, שכותרתו – "צבא הטרור של חיזבאללה – כיצד למנוע את מלחמת לבנון השלישית".

קבוצת המומחים תיארו בדוח שפורסם החודש את התפתחותו של הארגון הלבנוני והגדירו אותו כארגון עם "יכולות צבאיות של מדינה", שמהווה את "הכוח החמוש הלא-מדינתי החזק בעולם". מהדוח עולה כי חיזבאללה השיעי מונה 25 אלף לוחמים -כ-5,000 מהם עברו אימון מתקדם באיראן. לשם השוואה, במלחמת לבנון השנייה, בשנת 2006, היו בשורות חיזבאללה רק עשרת אלפים חיילים. לפי הדוח, מרבית כוחו של הארגון מבוסס על ארסנל ענק של רקטות וטילים.

מחברי הדוח כתבו כי בצה"ל מעריכים שרוב הארסנל הארטילרי של חיזבאללה הוא לטווח של 21 קילומטרים, וכולל בעיקר קטיושות. בנוסף לכך, ארגונו של חסן נסראללה מחזיק באלפי רקטות איראניות מסוג פג'ר 5 ורקטות סוריות מסוג B-302 המגיעות לטווח של 80-60 ק"מ, ומאות טילים איראניים מסוג פתאח 110 ומסוג זילזאל-2 וטילים סוריים מסוג M-600 לטווח של כ-250 ק"מ. הדוח לא קובע באופן חד-משמעי שיש לחיזבאללה טילים מסוג סקאד C וסקאד D, המכסים את כל שטחה של ישראל.

הדוח ציטט גורמים בצה"ל, הסבורים כי לחיזבאללה טילים מונחי GPS, טכנולוגיה המאפשרת להם לפגוע במטרה ברדיוס של מטרים בודדים. הדיוק הוא קריטי, מאחר שהוא יאפשר לחיזבאללה לפגוע במתקנים אסטרטגיים כמו תחנות כוח, נמלי ים, נמלי תעופה ותשתיות קריטיות אחרות. לשם כך, נטען בדוח, מפעיל חיזבאללה מאמץ מודיעיני רחב, שכולל יחידות האוספות בנק מטרות גדול, הכולל תשתיות חיוניות ורגישות בישראל. איסוף המודיעין מתבצע באמצעות סוכנים, אותות ותצפיות מהאוויר.

לוחמי חיזבאללה חמושים ברובי קלצ'ניקוב, במשקפות לראיית לילה, ברקטות מסוג RPG 29 מתקדמות וטילי נ"ט מסוג קורנט מדויקים לטווחים של עד חמישה קילומטרים. הם מתמחים בין היתר בהפעלת חומרי נפץ נסתרים ומלכוד, והטקטיקות הצבאיות האיכותיות הובאו לידי ביטוי בלחימה בסוריה. עוד נכתב כי הניסיון המבצעי בסוריה שדרג את יכולות הארגון באופן ניכר מאוד. כך, לדוגמה, אנשיו התמחו בשימוש בטנקים רוסיים מסוג T-72 ו-T-80 ובנגמ"שים מסוג BPM-3 מצבא סוריה ו-M-113 מצבא לבנון.

הדוח מפרט גם על מערך המל"טים המתעצם של הארגון השיעי. חיזבאללה, כך נטען מפעיל מאות כלי טיס בלתי-מאישים לצורכי מעקב, בהם עשרות הנושאים גם חומרי נפץ במשקל של 40 עד 50 ק"ג. מ-2004, חדרו שמונה מל"טים של חיזבאללה מתוצרת איראן למרחב האווירי של ישראל ועשרות פעילי חיזבאללה עברו הכשרה במשך שנתיים להטסת מל"טים באיספהאן שבאיראן. עוד נטען כי חיזבאללה הצליח מאז מלחמת לבנון השנייה להבריח מסוריה ללבנון מערכות הגנה אוויריות מסוג ,SA-17, SA-18 ו- SA-22.

עוד עולה כי חיזבאללה מחזיק ביכולות יירוט תקשורת רדיו של צה"ל וכן בקודי פיצוח של שידורים מוצפנים. בשנים האחרונות חשף חיזבאללה ניסיונות מעקב ישראליים בלבנון שכללו סיבים אופטיים ומצלמות מוסוות בין הסלעים. הארגון אף עצר יותר ממאה חשודים בריגול למען ישראל.

מחברי הדוח כותבים כי בישראל מעריכים שחיזבאללה הפך את הכפרים השיעים בדרום לבנון לנכסים צבאיים וכי 10% מאוכלוסייתו של כל כפר מורכבת מלוחמיו. בחלק מהבתים יש מערכי לחימה, ציוד צבאי ומערך נרחב של מנהרות המאפשרות לאנשי ארגון לתמרן מתחת לאדמה, להגיע לנשק כבד, לבצע מארבים וחטיפות ולסגת לאזורים אזרחיים. בתוך כך, חיזבאללה אף שם דגש משמעותי על שימוש במטעני חבלה מאולתרים כדי להגביל את פעילות כוחות הרגלים של צה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה' ילחם לכם ואתם תחרישון

קומו וזעקו אל ה'
כי כבר אין למי לזעוק
רק בה' אלוקינו נבטח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture