Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הסכסוך המתוקשר עם ליברמן: בנט לוטש עיניים אל תיק הביטחון

שר החינוך נפתלי בנט מעוניין לכבוש את ראשות הממשלה בעידן שאחרי נתניהו ובדרך, ידרוש בקדנציה הבאה את משרד הביטחון. "יש לי תקווה שהממשלה תשרוד עד סוף 2019", אומר בנט שמסביר מדוע לא הציב אולטימטום בדרישה לבניית אלפי יח"ד ביו"ש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"הגיע הזמן שנאחז בתיק הביטחון", אומר שר החינוך נפתלי בנט כאשר נשאל לגבי הקדנציה הבאה. "אני נמצא בקבינט חמש שנים. אני רואה את האתגרים שלנו, את ההיערכות שלנו ואת הפערים הגדולים בתחום הביטחוני. ממלחמת לבנון השנייה שלא נגמרה בניצחון, ועד צוק איתן שיכול היה לקחת שלושה ימים של תעוזה ונחישות ובמקום זה נמרח 51 יום. צריך להציב את הביטחון והניצחון כערך עליון, ולא לסטות לכל מיני כיוונים שונים ומשונים".

עוד בקדנציה הקודמת, התעמת השר בנט עם שר הביטחון הקודם, משה יעלון, על רקע אי ההכרעה הברורה במבצע צוק איתן. מאז נכנס שר הביטחון הנוכחי, אביגדור ליברמן לתפקידו, נראה כי חילופי ההאשמות ביניהם הפכו לדבר שבשגרה. הסבב האחרון היה השבוע, לאחר השמדת מנהרת הטרור על ידי צה"ל.

במסגרת האירוע הביטחוני נהרגו מספר מחבלים ששההו בתוך המנהרה. דובר צה"ל הבהיר כי לא הייתה כל כוונה בחיסולם והשר בנט תקף את מה שכינה "הודעת ההתנצלות". בתגובה האשים אותו שר הביטחון ליברמן במתקפה נגד צה"ל וזכה לעקיצה מבנט שהצהיר כי יגיב לדבריו בעוד 48 שעות, כעקיצה להבטחת ליברמן בעת שהיה באופוזיציה כי יחסל את ליברמן בפרק זמן זה מאז כניסתו לתפקיד במשרד הביטחון.

ליברמן: התנפלו על צה"ל ופגעו בו; בנט: אענה תוך 48 שעות

במהלך הראיון, שהתפרסם הבוקר בעיתון בשבע, אומר בנט: "יש לי תקווה שהממשלה תשרוד עד סוף 2019", ומסביר כי "זו ממשלה שגם אם יש לנו השגות עליה, היא טובה לישראל ומשקפת נאמנה את הערכים שלנו". לדבריו, "אנחנו (הבית היהודי) צריכים להתמקד בליבת החברה הישראלית, ציבור שהוא לאו דווקא דתי אבל עושה קידוש ואומר סליחות בחודש אלול. להיות מפלגה של העם על בסיס ערכינו".

על הקיר בחדרו של בנט תלויה תמונתו של בנימין נתניהו. בנט לא מסתיר את השאיפה, שיום אחד דמותו שלו תשתקף מן התמונה, במסגרת השמורה לראשי ממשלה. מתי זה יקרה? לא מחר. בטח לא אם נתניהו יהיה מועמד. "אנחנו צריכים לצמוח מבחירות לבחירות בכוח ובהשפעה. מה שהצבנו כיעד – עמדנו בו. אמרנו שאנחנו רוצים יד על ההגה של מדינת ישראל. היום אין אדם במדינה שלא יאמר שהבית היהודי עם שתי ידיים על ההגה".

למרות הדיווחים בתקשורת על בנייה ביהודה ושומרון וזעקות השבר משמאל על יחידות הדיור שאושרו לבנייה, בנט יודע שבפועל קר ביהודה ושומרון, אפילו קפוא, ולא בגלל מזג האוויר. "הכוח שלנו גדול יותר בלבלום אסונות. לדחוף לעשייה ולבנייה זה יותר קשה", הוא מודה.

הוא נשאל: למה מאשרים דירות במאות ולא באלפים? "בשביל זה אנחנו צריכים 20 מנדטים. בסוף בוודאי שנתניהו הוא לא נגד ההתיישבות, אבל האם הוא פועל לתנופת התיישבות? לא. והבנייה שמתארים לנו באלפי יחידות דיור זה לא נכון. סופרים כל יחידה בכל שלב של הבנייה שלה. זו הזיה".

לדבריו, בחירתו של טראמפ לנשיאות ארצות הברית הייתה הזדמנות היסטורית שהוחמצה. "היה צריך להגיד לו: אדוני הנשיא, אל תלך במסלול שבו הלכו קודמיך. זו הארץ שלנו, אנחנו מתכוונים ליישב המון, אנחנו יכולים לבלות את שמונה השנים הקרובות במריבות, או שנתעסק בדברים אחרים. זה לא נאמר".

אתה יכול רק לבקר את נתניהו בנושא הבנייה ולהביא הישגים קטנים, או שאתה יכול לומר זה בנפשנו, אם לא יהיו פה אלפי יחידות דיור הקואליציה תתפרק?, נשאל בנט, שהשיב כי "להציב אולטימטום זה דבר מאוד בעייתי שמפיל ממשלות. בסוף אני מסתכל על המאזן, האם אנחנו מביאים יותר תועלת או יותר נזק. אני חושב שמה שאני עושה בחינוך והשרה איילת שקד במשפטים ומה שאנחנו עושים בביטחון מביא בסך הכול כיוון טוב. בהתיישבות זה לא מספיק, ויכול להיות שיהיה רגע כזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט קצת שכל לא יזיק

חיים אתה צודק, אבל כשחילקו את השכל, בנט היה באמצע לריב עם ליברמן, מאיפה הוא ישיג עכשיו שכל באמצע החיים?

בנט דווקא נשמע מאד לענין
איפה בדיוק ראיתם מחסור בשכל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture