"האזור על סף פיצוץ": סוריה פנתה לאו"ם בעקבות התקיפה הישראלית

בעקבות תקיפה ישראלית נוספת - ע"פ פרסומים זרים - נגד אתרי תחמושת בסוריה, פנה הממשל בדמשק לאו"ם בדרישה לגנות את ישראל ולהעמיד אותה לשימוע "לפני שהיא תוביל את האזור ואת העולם כולו לפיצוץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התקשורת בסוריה ממשיכה לעסוק גם בשעות אלה בתקיפה הישראלית (ע"פ פרסומים זרים) בליל אמש נגד מצבורי נשק בגבול סוריה לבנון. אחר הצהרים פנתה סוריה לאו"ם בדרישה לגנות את ישראל ולהעמיד אותה לשימוע.

לטענת הסורים, "ישראל מבצעת מעשי תקפנות באזור ומסייעת לטרוריסטים". הסורים אף מזהירים כי "המעשים של ישראל עלולים לגרור את האזור ואת העולם כולו לפיצוץ.

//www.jdn.co.il/breakingnews/903324

כזכור, תחקיר של בלוג המודיעין "אינטלי טיימס" הצביע הבוקר (חמישי) על כך שהאתר שבו אירע הפיצוץ מדרום לעיר חומס משמש את איראן וחברות בבעלותה כבר עשור.

באזור התעשייה "חסייא", הנמצא דרומית לעיר חומס בסוריה, משמש בעשור האחרון לפרויקטים משותפים בין חברות איראניות ממשלתיות לבין חברות פרטיות וממשלתיות סוריות במסגרת הסכמי הסחר בין שתי המדינות. מה בדיוק היה היעד של מטוסי חיל האוויר הישראלי?

על פי פרסומים בעולם הערבי, התקיפה כוונה נגד מתקן צבאי שייתכן שהיווה מצבור טילים. בדיווחים אחרים נטען שמדובר במפעל לייצור נחושת. לא ברור מה הקשר של מטרת התקיפה – אם בכלל – לאיראן או לחיזבאללה, אולם כאמור, לאזור התעשייה קשר כלכלי הדוק לרפובליקה האסלאמית.

בין השאר נמצאים באזור התעשייה האנגרים תעשייתיים של חברת כלי הרכב האיראנית "סאיפה" (Saipa), שממשלת איראן מחזיקה ב-48 אחוז מהמניות שלה. לסאיפה יש חברה בת בשם "איראן ח'דרו", הפועלת בשיתוף "הארגון לפיתוח התעשייה והשיקום" (IDRO), ששולט ב-117 חברות איראניות ועמד זמן רב תחת סנקציות של ארה"ב בשל תמיכתו בתוכנית הטילים של טהרן.

בוידאו: פיצוצים ולהבות אחרי אחת התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה

"סאיפה" מחזיקה גם ב-80 אחוז ממפעל "סיווקו" (SIVECO), תאגיד משותף לממשלת איראן ולחברה פרטית בשם "חמישו טריידינג", שבבעלות איש העסקים הסורי סמיר חמישו. המפעל המשותף מייצר גרסה איראנית למכונית הקוריאנית "קיה". באזור התעשייה שהותקף ישנם מפעלים נוספים בבעלות איראנית, בין השאר גם לייצור פלסטיק וזכוכית.

עוד נמצאים במקום מפעלים של סיבי זכוכית משמשים גם לייצור סיבים אופטיים ופיברגלס שרלוונטיים לתחום התעשיות הביטחוניות, ובהם פיתוח כלי טיס וטילים מונחים. מפעלי המתכת שהקימה איראן יכולים להוות תשתית דואלית ליצור אמצעי לחימה וכיסוי נוח להברחת מתכות, מנועים ומוצרי אלקטרוניקה לאותה מטרה.

זה המתחם שהותקף הלילה. צילום: אינטלי טיימס

אמש דיווח כלי תקשורת המקורב לחיזבאללה כי הפיצוץ האדיר שנשמע בצפון סוריה התרחש בשל תקיפה של חיל האוויר בצפון סוריה. עוד דווח כי צבא אסד הגיב בירי נ"מ לעבר המטוסים הישראליים אך לא הצליח לפגוע בהם. גם כעת אף גורם ישראלי לא אישר או הכחיש את הדיווחים.

בעבר, עלה האזור בתקיפות שיוחסו לישראל על אותו הציר. באזור גם פריסות של סוללות נ"מ. בשלב זה לא ברור אם מטרת התקיפה היתה השמדת המפעל או נקודת יציאה להברחת אמל"ח דרך הציר המחבר דרך קוסייר עם בקעת הלבנון. על פי מקורות, במקום מפעלים ביטחוניים וייתכן שמדובר במפעל בו ייצרו, או לכל הפחות שדרגו, טילים איראניים.

בעקבות הפעולה אמש צוטטו ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית גורמים שטענו שבוצעו ארבע תקיפות לעבר היעד בחומס. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם ארגון חיזבאללה, כונה יעד התקיפה "מפעל של כלי נחושת". צוין כי הצבא הסורי הגיב בירי של טיל קרקע-אוויר מהבסיס של חטיבה 72 בצבא סוריה. בערוץ "רוסיה אל-יום" בשפה הערבית נטען כי המתקן שהותקף שייך לחיזבאללה.

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (מיל') עמוס ידלין, התראיין הבוקר למשדר המיוחד של אולפן ynet ואמר: "צריך להדגיש שישראל לא לקחה אחריות. אנחנו מסתמכים על מקורות זרים. אבל לישראל יש קווים אדומים והיא פועלת על סמך אותם הקווים. ישראל לא תרשה התבססות של חיזבאללה ברמת הגולן, ישראל תוקפת העברות של נשק איכותי לחיזבאללה, כמו טילים מדויקים, כמו הגנה אווירית מתוצרת רוסיה. ישראל הוסיפה קו אדום בתחילת ספטמבר, גם זה על פי מקורות זרים, ולפיו היא תקפה מרכז סורי לייצור טילים. לדעתי ישראל גם לא תאפשר כניסת כוחות זרים איכותיים ובהיקפים גדולים לסוריה".

לדבריו, "איראן ורוסיה הן שחקניות מפתח בסוריה. התקיפה מתבצעת גם יום אחרי הפגישה של החבר נסראללה עם סלאח עארורי, הכוכב החדש של החמאס, סגנו של הניה כראש הלשכה המדינית. האם מישהו רצה לשגר מסר? אני לא יודע. אנחנו צריכים לשים לב שאנחנו בו זמנית בשתי חזיתות. גם בדרום: לא שכחנו את המנהרה של הג'יהאד".

//www.jdn.co.il/breakingnews/902968

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל בגלל ביבי
הון ושלטון וסירחון

הו, ארי, סוף סוף פעם ראשונה אתה מגיב גם עם שם המשפחה שלך, ועכשיו אנחנו מבינים מי אתה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture